2021-11-16, 02:51
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proteinshejk
Det handlar inte om empatistörning, det är vissa delar av Afrikas sätt att hantera situationer. Har du inte sett videos på när mobben i Afrika eldar upp folk eller hugger händer och dylikt av varandra med machetes??
Dessa videos bör visas för alla 17-åringar i landet innan de blir myndiga så de förstår vilket parti de röstar för och vad de som Svensk står upp för gällande värderingar av andra människors liv.

Vi svenskar får helt enkelt bara ta och acceptera och betala för utryckningarna av akutpersonal när berikarna tar över.

Vi är i Sverige och man kastar inte ned sina barn från femte våningen.

Det handlar om empatistörning.
Dödar man sina egna små barn brister man i empati.
Citera
2021-11-16, 02:53
Medlem
Jirens avatar
"Ville hindra frun från att träffa andra".

Psyksjuk eller icke så luktar det ändå hederstänk. Osäker blatte som inte tolererar att någon tittar på frugan.

Att leva i ett sekulariserat och modent samhälle som Sverige tog knäcken på honom. En hederspsykopat?
Senast redigerad av Jiren 2021-11-16 kl. 02:59.
Citera
2021-11-16, 02:54
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem

Psykopati, man måste inte uppfylla alla kriterier för att klassas som psykopat.

Man kan heller inte få den diagnosen.
Det närmsta man brukar ställa är personlighetsstörningar inom kluster-B.

Där har du fel. Jag försöker bena ut begreppen lite, iom att du inte har koll på vad som avgränsar antisocial personlighetsstörning - i folkmun kallat psykopati. En diagnos bland de andra.

Läs gärna Robert Hare - skapare av psykopati-checklistan - och världens främsta expert på psykopater.

En fördel är att ha med sig ICD10 och DSMV, såklart.

Man behöver inte lägga någon som helst värdering i begreppet (vilket är svårt, jag vet), det kan dock vara bra - att just hålla sig inom begreppets ramar, om man vill föra en seriös diskussion kring vad som kan ha legat bakom något så totalt urskillningslöst - besinningslöst, som det här fruktansvärda dådet.

.
Citera
2021-11-16, 02:58
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Där har du fel. Jag försöker bena ut begreppen lite, iom att du inte har koll på vad som avgränsar antisocial personlighetsstörning - i folkmun kallat psykopati. En diagnos bland de andra.

Läs gärna Robert Hare - skapare av psykopati-checklistan - och världens främsta expert på psykopater.

En fördel är att ha med sig ICD10 och DSMV, såklart.

Man behöver inte lägga någon som helst värdering i begreppet (vilket är svårt, jag vet), det kan dock vara bra - att just hålla sig inom begreppets ramar, om man vill föra en seriös diskussion kring vad som kan ha legat bakom något så totalt urskillningslöst - besinningslöst, som det här fruktansvärda dådet.

.

Så du tycker inte att det är psykopati att ha ihjäl sina egna barn?
Citera
2021-11-16, 02:59
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Vi är i Sverige och man kastar inte ned sina barn från femte våningen.

Det handlar om empatistörning.

Håller med. Empatistörning är emellertid inte en diagnos. Detta till skillnad från det vi benämner som Psykopati (Antisocial personlighetsstörning).
Citera
2021-11-16, 03:11
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Så du tycker inte att det är psykopati att ha ihjäl sina egna barn?

Frågan är fel ställd, iom att begreppet inte handlar om vad jag tycker eller inte. Jag är väl som Jujju - vill ha reda på fakta för att förstå. Går in och ut ur förklaringsmodeller i huvudet. Är väl ett fåfängt försök att vilja förhindra det igen.

Känns som om det i slutändan handlar om att samhället brister. Tror verkligen att inget samhälle är starkare än dess svagaste, mest skyddslösa medborgare. I det här fallet barnen.

Och det känns för jävligt, att inte kunnat vara med och skydda dem. Så jag gräver, funderar, utvärderar bara, från olika infallsvinklar.

Fattar inte hur det hänger ihop - om man har svart på vitt i kommunen - att orosanmälningarna ökar lavinartat. Socialtjänsten klarar inte av det : 20 % av socialsekreterarna i Hässelby lämnar. Utredarna lämnar. Hur kan politikerna se genom fingrarna och bara vänta, medan inget görs.

Obegripligt. Det är också jävligt empatistört.

https://www.mitti.se/nyheter/anstrangt-personallage-pa-socialtjansten-i-hasselby-vallingby/repujg!ET6ZPyNEpv@QjmiSpwWmMg/

Har inte sett nåt mer om flickans tillstånd.
Hoppas innerligt att hon klarar sig. Godnatt.
Senast redigerad av Xedome 2021-11-16 kl. 03:16.
Citera
2021-11-16, 03:26
Medlem
Hemligkakas avatar
https://www.dn.se/sthlm/ett-barn-har-dott-efter-hogt-fall-i-hasselby-ett-annat-har-livshotande-skador/

Mannen och kvinnan, båda drygt 40 år gamla, greps samtidigt knappt 40 minuter efter larmet och anhölls under tidiga måndagsmorgonen. Kvinnan släpptes senare.
– Misstankarna har försvagats och jag bedömer att det inte finns skäl att ha henne frihetsberövad längre. Hon är fortfarande misstänkt och inte avförd från utredningen, säger kammaråklagare Maria Franzén i ett pressmeddelande.
Citera
2021-11-16, 03:30
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Frågan är fel ställd, iom att begreppet inte handlar om vad jag tycker eller inte. Jag är väl som Jujju - vill ha reda på fakta för att förstå. Går in och ut ur förklaringsmodeller i huvudet. Är väl ett fåfängt försök att vilja förhindra det igen.

Frågan är rätt ställd till dig. Enkel att svara på.

Vill ha fakta och förstå vad då? Motivet till varför han gjorde det. De brukar inte alltid säga det dock.

Barnmördare går inte under psykopati enligt några av er och det var där ”attackerna” kom. Bisarrt.
Senast redigerad av Mayahem 2021-11-16 kl. 03:41.
Citera
2021-11-16, 03:43
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligkaka
https://www.dn.se/sthlm/ett-barn-har-dott-efter-hogt-fall-i-hasselby-ett-annat-har-livshotande-skador/

Mannen och kvinnan, båda drygt 40 år gamla, greps samtidigt knappt 40 minuter efter larmet och anhölls under tidiga måndagsmorgonen. Kvinnan släpptes senare.
– Misstankarna har försvagats och jag bedömer att det inte finns skäl att ha henne frihetsberövad längre. Hon är fortfarande misstänkt och inte avförd från utredningen, säger kammaråklagare Maria Franzén i ett pressmeddelande.

Hon är medskyldig! Varför larmade inte hon polisen? I vilket fall så är det mannen som kommer får ta smällen. Det var han som gjorde det.
Citera
2021-11-16, 04:12
Medlem
Hemligkakas avatar
https://nyheter24.se/nyheter/aktuella-brott/975336-grannarna-i-hasselby-nagot-var-fel-i-lagenheten
Citera
2021-11-16, 04:16
Medlem
Hemligkakas avatar
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/pappans-isolerade-liv-innan-han-kastade-ut-barnen-fr%C3%A5n-f%C3%B6nstret/vi-AAQJVki?=undefined&item=flights%3Aprg-mobileappview

Rätt mkt information i drn videon
Citera
2021-11-16, 04:27
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Tror att människor underskattar (eller inte vet) vilken sjuk effekt droger har, finns droger där man inte alls är sig själv och där man kan både se och höra saker som inte finns och få multipsykoser och bli tillfälligt schizofren m.m. Människor vill gärna säga ”psykopat” på allt dom inte förstår sig på.

Jag är mer typen som vill få reda på fakta, vad är det egentligen som har hänt och varför. Finns anledningar till att droger är förbjudet i samhället. Sedan kanske GM är en psykopat också det kan vi inte veta men motivet pekar mer på något annat hittills..men jag utesluter inte något av dom tre teorierna som vi tagit upp!

Behöver inte vara droger, kan lika gärna vara låg intelligens i kombination med D-vitaminbrist, något som negrer speciellt drabbas av i det här klimatet, de är inte skapta för att bo på dessa breddgrader, den otroligt massiva pigmenteringen släpper inte in tillräckligt med solljus för att skapa D-vitamin.

D-vitamin skapar bland annat depression i folk och depression är ibland en bidragande faktor i mord.
Speciellt mord där sedan mördaren tar självmord. Här har ju importmördaren tagit livet av ett barn och kanske lyckats ta livet av andra barnet och sen försökt ta livet av sig.

Att någon importneger som lever i betongen skulle käka extra d-vitamin tror jag inte, att sköta sin hälsa är inte högst prio i betongen.
Depressionen kom väl av att han instinktivt kände att ingen här gillar honom och att han är en inkräktare, sen tuggar det på ett tag och så brister det för importnegern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in