Citat:
Ursprungligen postat av
WitheKnight
Både mamman och pappan är anhållna så varför utgår du från att enbart pappan är skyldig?
Anhållna ja, det är väl rutin att anhålla alla som befinner sig på en plats där ett gravt våldsbrott begåtts?
Men är båda häktade?
Jag har inte haft tid att uppdatera mig på alla rapporterande medier idag så jag kan ha missat det.
Citat:
Ursprungligen postat av
WitheKnight
Jo, det har stor betydelse vilken kultur de inblandade kommer ifrån för att förstå brottet. I detta fallet verkar föräldrarna komma från Senegal, vilket är ett land där många tror på häxor och onda andar- Man tror att barn kan bli besatta av onda andar och att de bringar olycka över familjen, vilket kan vara ett sannolikt motiv i detta fallet. Det är därför som det är viktigt att få reda på kultur, härkomst och religion för att kunna förstå orsakerna till ett brott.
Visst är det viktigt att förstå brottet. Även om det nu i min hjärna omöjligt går att förstå en sån här handling. Men även om vi här på fb kan konstatera ett särskilt ursprung hos GM. Är det ju ingen garanti för att den här familjen tror på onda andar och häxor?? Visst, spekulationer, men ganska långsökta i mina ögon.