2021-11-15, 18:30
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitheKnight
Både mamman och pappan är anhållna så varför utgår du från att enbart pappan är skyldig?

Anhållna ja, det är väl rutin att anhålla alla som befinner sig på en plats där ett gravt våldsbrott begåtts?
Men är båda häktade?
Jag har inte haft tid att uppdatera mig på alla rapporterande medier idag så jag kan ha missat det.

Citat:
Ursprungligen postat av WitheKnight
Jo, det har stor betydelse vilken kultur de inblandade kommer ifrån för att förstå brottet. I detta fallet verkar föräldrarna komma från Senegal, vilket är ett land där många tror på häxor och onda andar- Man tror att barn kan bli besatta av onda andar och att de bringar olycka över familjen, vilket kan vara ett sannolikt motiv i detta fallet. Det är därför som det är viktigt att få reda på kultur, härkomst och religion för att kunna förstå orsakerna till ett brott.

Visst är det viktigt att förstå brottet. Även om det nu i min hjärna omöjligt går att förstå en sån här handling. Men även om vi här på fb kan konstatera ett särskilt ursprung hos GM. Är det ju ingen garanti för att den här familjen tror på onda andar och häxor?? Visst, spekulationer, men ganska långsökta i mina ögon.
Citera
2021-11-15, 18:31
Medlem
Enligt Aftonbladets uppgifter hade pappan en dokumenterad historik av psykisk ohälsa.

I förhör uppges han ha sagt att han inte minns något av den blodiga kvällen.

Han misstänks ha knivskurit sina barn när de sov – och sedan ska han ha kastat ut dem.

https://www.aftonbladet.se/a/a78oVd
Citera
2021-11-15, 18:32
Medlem
Yxzers avatar
Kan föräldrarna utvisas?
Citera
2021-11-15, 18:32
Medlem
Jag tror att han måste trott de var döda den slängde ner dom vem fan slänger ner de levande ens. Det är fan sjukt.

En teori är att han stängde in mamman medan han utförde dådet, kastade ut barnen sen skulle gå på mamman som istället attackerade honom.
Citera
2021-11-15, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orten4LifeBreee
Jo pappan är hörd:

Ok. Då borde ju kvinnas förhöras och sen släpps hon då om hennes historia stämmer överens med hans
Citera
2021-11-15, 18:35
Medlem
Om båda föräldrarna är skyldiga så kan jag inte tänka mig något annat än andeutdrivning.
Citera
2021-11-15, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Undrar på vilket sätt han skadat dom innan.

Tydligen stuckit dem med kniv. 🤬
Citera
2021-11-15, 18:37
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orten4LifeBreee
Jo pappan är hörd:

Fruktansvärd läsning, om händelseförloppet stämmer.

- Vad har Socialen pysslat med, egentligen??

Någon måste väl ha gjort en orosanmälan!?
Citera
2021-11-15, 18:38
Medlem
Vet någon av er flöjtar som är här inne vem/vilka som är GM/MGM?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasistmotrassar
Fanns en annan svensk man o en kvinna, planerade mordet på sina döttrar o tog sitt liv i bjärred.. googla dem va i sitt fulla sinne.. fallet med bobby exempel. Allt handlar om individen inget har med etnicitet att göra vill jag poängtera

Jag svarade på en tidigare fråga. Jag ville poängtera att även kvinnor skadar sina barn.

Det finns (tyvärr) själviska idioter överallt. Oavsett kön och etnicitet.
Citera
Medlem
femmslemms avatar
Skriker inte ”blatte” eller ”voodoo” kring det här. Väldigt få uppgifter men rent instinktivt tänker jag två föräldrar med psykisk ohälsa. Förmodligen även drogproblem. Något som helt har spårat ur och som båda eventuellt kan vara ansvariga för.
När jag bara läste det allra första tänkte jag direkt att det handlade om en utländsk man som hivat ut barnen för att straffa kvinnan. Men båda känns misstänka för att ha haft en del av händelseförloppet. Eller så är det bara så media just nu formulerar det.

Edit: Tack fattyacid. Missade namnen. Ska bli intressant att följa detta fallet. Stackars barn.
Senast redigerad av femmslemm 2021-11-15 kl. 18:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
I Rapport nyss: Mannen och kvinnan har en nära (med betoning på nära) relation till varandra. Det måste betyda att det är mamman till barnen.
Inte helt givet. Kan ju vara hans barn men ny kvinna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in