2021-11-15, 14:10
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Om det gällt en svensk familj med två pundarföräldrar köper jag ditt resonemang men mitt hjärta blöder inte för Afrika.

Gäller det barn (inte baaaaaaarn från Afghanistan) skiter jag i vart dom kommer ifrån. Ungarna har inte valt att komma från skit ställen, och inte heller har dom valt sina föräldrar.

// PoK
Citera
2021-11-15, 14:11
Medlem
oavsett om det är en invandrarfamilj med rötterna i afrika eller i mellanöstern, eller om det är en helsvensk vit familj så är anledningen till detta dårskap psykisk sjukdom och/eller drogpåverkan

stackars barn
Citera
2021-11-15, 14:14
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hey19
Vi menar ju precis samma sak, se mina andra inlägg. Jag svarade på inlägget om att knacka på dörren. Bättre sätt är väl att kontakta polis, soc osv.

Du kan inte bo i Stockholm. Hur kan du tro att polisen skulle rycka på " bråk och stök och höga rop
från lägenheten under mej " ? Dom skulle säja, Jaja okej vi tar en anmälan på den och skickar
någon så snart vi kan. Sen händer ingenting. Dom har annat för sej, lägenhetsbråk är
lågprioriterat.

Om du verkligen vill att dom skall rycka ut så får du ringa en gång till.
Andra gången frågar du om dom är på väg. Du får svar att det kan ta en tid.
Då drar du ditt trumfkort: " -Ok , jag har vapenlicens. Jag plockar ut min 30-06:a och går ner och
avbryter vad dom nu gör där nere "

Nu jävlar händer det saker. Flera patruller i västerort får larm, gevärsbeväpnad man på¨
Maltesholmsvägen 119 ! Polisen rycker med blåljus - inte för att hjälpa dom i lägenheten under utan
för att avväpna galningen en trappa upp.

Sverige 2021 !
Citera
2021-11-15, 14:15
Medlem
FarbrorFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
oavsett om det är en invandrarfamilj med rötterna i afrika eller i mellanöstern, eller om det är en helsvensk vit familj så är anledningen till detta dårskap psykisk sjukdom och/eller drogpåverkan

stackars barn
Det här är problemet.
Personer som du kan inte få in att dessa existenser inte är som du. Ni tror att man måste vara psykiskt sjuk för att göra något som detta, eftersom du utgår från dig själv och du skulle aldrig göra så här.
En kombination av låg intelligens och superhögt testosteron kan leda till sådant här, det är därför du ser sådant besinningslöst våld hos bl a den afrikanska befolkningsgruppen.
Citera
2021-11-15, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad pratar du om? I det aktuella huset är minst 70-80% helt svenska namn. Dessutom finns det väl ingen information som pekar på att GM inte också skulle vara helsvensk?

Allt är är bara spekulationer om vildar, afrikaner och woodo....
Tror som du att sannolikt är det en helsvensk pappa. Påminner om den den där travkusken Samuel eller vad han hette utanför Sala sim sköt sina barn och sen sig själv.
Citera
2021-11-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findus18
Mordet i Dalby stenbrott 20141209. Men tror det slog slint i huvudet på en fd militär där om jag inte minns fel 🤔
Detta är iaf sjukt tragiskt 😔

Han va beroende av smärtstillande och fick en psykos
Citera
Medlem
FarbrorFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Tror som du att sannolikt är det en helsvensk pappa. Påminner om den den där travkusken Samuel eller vad han hette utanför Sala sim sköt sina barn och sen sig själv.
Förlåt men du tror alltså fortfarande inte att det är en man från Senegal?
Citera
Bannlyst
Citat:
Enligt uppgifter* till Expressen har pappan knivhuggit barnen och sedan kastat ut dem från ett fönster i lägenheten.

Uppgifter som sprids anonymt av polisen.
Citera
2021-11-15, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX

stackars barn

Och det är enligt din expertis?
Du har inte en enda aning om hur en korkad muslimsk negerpappa resonerar. Har man en IQ på 60 är man lika logiskt tänkande som en hund.
Citera
2021-11-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Hur vet du att grannarna inte har gjort något? I Expressen idag så var det åtminstone nån granne som sade att de förut/tidigare hade ringt hyresvärden pga oljud från boendet osv.

Sen är det väl inte alla grannar som uttalar sig i media heller. Så vi har ingen aning här i tråden, ifall grannar tidigare ringt polis eller socialtjänst. Det lär kanske komma fram, med tiden, i polisens utredning.
Hör man ljud som låter misstänksamt från lägenhet med barnfamilj ska man orosanmäla till soc. Dom MÅSTE alltid ta kontakt inom två veckor och besluta kring utredning, enligt sociallagen. Ringa hyresvärden är bara bränt
Citera
2021-11-15, 14:19
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cellfort
Häng ut samtliga grannar med bild och namn.

De är delaktiga i detta. De har hört barnen misshandlas/torteras i över 1 år. Grannarna går nu i efterhand ut i media och nämner de hört skrik, gråt och bråk från lägenheten under en längre tid.

Inte en enda granne har knackat på.
Inte en enda granne har ringt polisen.

Det är uppenbart att dessa barn misshandlats gång på gång under flera år. Ändå har samhället svikit dom. Nu i efterhand ska grannarna få sina "5 minutes of fame" i media med sina snyfthistorier om familjen. "Det är fruktansvärt" säger dom, MEN VARFÖR I HELVETE GÖR NI INGET DÅ?

VARFÖR är svenskar så JÄVLA konflikträdda?

HUR kan inte en enda granne ha knackat på under alla dessa år?

Hade detta varit vilket annat land som helst så hade grannarna knackat på direkt när det börjar bli högljutt från lägenheten.

Svennegrannarna har på allvar suttit och lyssnat i timmar när "möbler flyttas om" i lägenheten och man hör barnen skrika och gråta efter hjälp, samtidigt som de hört pappan skrika argt mot barnen.

Grannarna är riktiga psykopater som inte ingripit. Jävla fucking horor allihopa i det trapphuset.

Alltså ta och lugna ner dig!

Du har så in i helvetes fel när du generaliserar!!

Fega människor (kryp) finns det gott om ÖVERALLT.

Jag har sett hur folk "blundar" och "förklarar bort" misstänkta missförhållanden och direkta misshandelsfall och övergrepp och det är FAN inga svennar som blundat de gångerna!
Eller hittat på diverse ursäkter för brotten!

Fega skitar finns överallt i alla områden!
I alla kulturer.
I alla delar av världen.

Antingen har man en rejäl ryggrad eller så har man det inte!

Däremot har du helt jävla rätt i att ALLA måste reagera när de VET hur vanligt det är idag
att barn far illa!!

Det finns inga ursäkter att inte anmäla om man hör/ser "konstiga" oroväckande saker.
Man kan anmäla anonymt om man är så jävla rädd/osäker att man skiter på sig.
Citera
2021-11-15, 14:20
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rref
Tror inte många barn som vågar hoppa från 15 meters höjd.
Pappan gjorde det och försökte sedan ta sitt liv. Allt på grund av häxan han föll för och fick barn med.
Hon är ju den enda normala människa som agerat förnuftigt och försökt eliminera fanskapet till "pappa".
Vilken feg jävel han är, dessutom!
Vidrigaste handling jag någonsin hört talas om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in