Citat:
Jag kan avslöja för er att de som anses ha hög IQ av partiledarna är:
Nyamko Sabuni
Märta Stenevi
...och de som anses ha låg (medel) är:
Annie Lööf
Jimmy Åkesson
Det som debatten ligger runt är Annie Lööf och Ebba Busch. Vissa menar att Ebba Busch måste anses ha en medel-iq medans andra menar att hon förmodligen har över medel. Samma när det gäller Annie.
Det ska enligt uppgift också ses som att Nooshi Dadgostar har en bra bit över medel. Bolund sägs också kunna ligga över Mensa-gränsen.
Detta gick man igenom i en studiecirkel jag deltog i och vi fick besök av Mensa, där två av dem arbetar i och leder grupper som tar fram IQ-tester för hela föreningen (över hela världen).
Nyamko Sabuni
Märta Stenevi
...och de som anses ha låg (medel) är:
Annie Lööf
Jimmy Åkesson
Det som debatten ligger runt är Annie Lööf och Ebba Busch. Vissa menar att Ebba Busch måste anses ha en medel-iq medans andra menar att hon förmodligen har över medel. Samma när det gäller Annie.
Det ska enligt uppgift också ses som att Nooshi Dadgostar har en bra bit över medel. Bolund sägs också kunna ligga över Mensa-gränsen.
Detta gick man igenom i en studiecirkel jag deltog i och vi fick besök av Mensa, där två av dem arbetar i och leder grupper som tar fram IQ-tester för hela föreningen (över hela världen).
Skulle kunna stämma men det hade varit intressant att höra hur resonemangen gick.
Sabuni har man inte sett så mycket in action (eller jag har varit dålig på att kolla kanske). Har svårt att bedöma henne.
EDIT: EBT:s HP på 1.20 är inte så imponerande, men hon kan ju ha haft en dålig dag.
Citat:
Magdalena Andersson 105
Jimmie Åkesson 105
Nyamko Sabuni 105
Annie Lööf 100
Ebba Busch Thor 100
Nooshi Dadgostar 100
Ulf Kristersson 95
Per Bolund 90
Märta Stenevi 90
Stefan Löfven 85
Notera att en diff på 15 IQ-poäng är ganska extrem.
För MENSA krävs 131.
Den enda intelligenta partiledaren på bra länge är MPs gamla Maria Wetterstrand som hade alla rätt på Högskoleprovet. Jag kan tänka mig att Reinfeldt låg däromkring.
Olof Palme var extremt intelligent och lärde sig läsa själv som tre-åring med bokstavsklossar. Uppenbarligen betyder inte "intelligent" att man är bra för Sverige.
JFKennedy i USA valde ut USAs mest skärpta män till sina ministrar, t.ex Fords högste chef. Detta gäng startade sedan Vietnam-kriget.
Jimmie Åkesson 105
Nyamko Sabuni 105
Annie Lööf 100
Ebba Busch Thor 100
Nooshi Dadgostar 100
Ulf Kristersson 95
Per Bolund 90
Märta Stenevi 90
Stefan Löfven 85
Notera att en diff på 15 IQ-poäng är ganska extrem.
För MENSA krävs 131.
Den enda intelligenta partiledaren på bra länge är MPs gamla Maria Wetterstrand som hade alla rätt på Högskoleprovet. Jag kan tänka mig att Reinfeldt låg däromkring.
Olof Palme var extremt intelligent och lärde sig läsa själv som tre-åring med bokstavsklossar. Uppenbarligen betyder inte "intelligent" att man är bra för Sverige.
JFKennedy i USA valde ut USAs mest skärpta män till sina ministrar, t.ex Fords högste chef. Detta gäng startade sedan Vietnam-kriget.
Inte för att Högskoleprovet är liktydigt med IQ men där lär finnas samband. Du sätter dem alldeles för lågt. Att vara partiledare är ett krävande jobb och att du sätter dem under genomsnittet får mig att tvivla på din IQ. Du vet att det inte handlar om vems politik du gillar bäst?
Citat:
Jimmie Åkesson (SD) och Ebba Busch Thor (KD) har båda skrivit högskoleprovet. Jimmie Åkesson fick 1,3 poäng och tätt därefter kom Ebba Busch Thor med sina 1,2 poäng. Per Bolund (MP) fick en ännu högre siffra på 1,9 poäng.
Tre politiker som har skrivit 2,0 och fått full pott är Vänsterpartiets arbetsmarknadspolitiske talesperson Ali Esbati, Centerpartiets ekonomiskpolitiske talesperson Emil Källström och Sverigedemokraternas migrationspolitiska talesperson Paula Bieler. Inte illa!
Källa: https://nyheter24.se/nyheter/928052-sahar-gick-det-for-vara-politiker-nar-de-skrev-hogskoleprovet
Tre politiker som har skrivit 2,0 och fått full pott är Vänsterpartiets arbetsmarknadspolitiske talesperson Ali Esbati, Centerpartiets ekonomiskpolitiske talesperson Emil Källström och Sverigedemokraternas migrationspolitiska talesperson Paula Bieler. Inte illa!
Källa: https://nyheter24.se/nyheter/928052-sahar-gick-det-for-vara-politiker-nar-de-skrev-hogskoleprovet
Senast redigerad av TigerKid2 2021-11-14 kl. 19:34.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-11-14 kl. 19:34.