2021-11-13, 17:27
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryagot
Sulle var en pundare han var inte med i något gäng. Ska ha blivit klippt för att inte betalt sin knarkskuld

Hamza vet jag inget om tror inte han var inblandat i något

Hmm.. Att skjuta ihjäl någon känns inte som det mest effektiva sättet att driva in skulder på. Visserligen statuerar de exempel för andra som inte pröjsar, men just den här skulden lär ju brinna inne, då den som ska betala är död.
Citera
2021-11-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Frågan är väl när något blir gängkriminalitet? Man springer knappast omkring ensam som Omar i the Wire med k-pist och langar knark. Man har väl sina kompisar, och när räknas då det som ett gäng? 3-4 st.? 10 st.?

Jag skulle säga när man samarbetar i sin kriminalitet och delar på förtjänsterna.
Håller varandra om ryggen mot andra gäng som vill ta över

Fast nuförtiden är det ju lika vanligt att man motarbetar, golar och goar sina gängpolare, så min definition känns gammal vid det här laget
Citera
2021-11-13, 17:38
Medlem
BO och hans närmaste. Hade dom något namn? Det är väl första steget för ett gäng? Namnlösa gänget har ingen talas om.

Som det skrivs här i tråden. Om BO var en pundare och hade en skuld då finns det en motiv där.

Det kan ha varit en personlig konflikt.

The Wire, klassiker som förändrade narkotikaförsäljningen i Sveriges förorter.

Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Frågan är väl när något blir gängkriminalitet? Man springer knappast omkring ensam som Omar i the Wire med k-pist och langar knark. Man har väl sina kompisar, och när räknas då det som ett gäng? 3-4 st.? 10 st.?
Citera
2021-11-13, 17:41
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assignment
Kan du länka den fb?

Edit;
Gick till *li Kh*n och hittade bilden på hans fb
*a
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007179437014
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2021-11-13 kl. 17:48. Anledning: Ändring av länk
Citera
2021-11-13, 17:49
Medlem
Jag var där, några killar jagade grabbarna med vapen som sprang in i bilen och försökte köra därifrån men de andra killarna sköt dom genom bilen. Den som försökte köra blev skjuten i huvudet och den äldre blev skjuten i armen och magen men fortsatte skrika sedan hörde vi Aina komma.
Citera
2021-11-13, 17:58
Medlem
Den äldre var med på krogen när Leis blev knivhuggen av Adel.
Senast redigerad av Frejgatan 2021-11-13 kl. 18:10.
Citera
2021-11-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Jag var där, några killar jagade grabbarna med vapen som sprang in i bilen och försökte köra därifrån men de andra killarna sköt dom genom bilen. Den som försökte köra blev skjuten i huvudet och den äldre blev skjuten i armen och magen men fortsatte skrika sedan hörde vi Aina komma.

Du var även med vid knivskärningen på Nosh&show. Wow! Berätta mer om upprinnelsen till denna händelse.
Citera
2021-11-13, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Du var även med vid knivskärningen på Nosh&show. Wow! Berätta mer om upprinnelsen till denna händelse.

Leis försökte döda Einar med piller i en öl.
Citera
2021-11-13, 18:14
Medlem
Citat:

Ok tack! och upprinnelsen till gårdagens skjutning?
Citera
2021-11-13, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
BO och hans närmaste. Hade dom något namn? Det är väl första steget för ett gäng? Namnlösa gänget har ingen talas om.

Som det skrivs här i tråden. Om BO var en pundare och hade en skuld då finns det en motiv där.

Det kan ha varit en personlig konflikt.

The Wire, klassiker som förändrade narkotikaförsäljningen i Sveriges förorter.

Jo, förvisso har man väl många gånger ett namn. Om inte annat är väl media snabba med att ge ett namn om man inte har nåt. Finns ju många exempel på det. Dödspatrullen t.ex. Även om de nu kallade sig 3MST tidigare. Polisen har ju däremot ett annat sätt att klassa gängen. Rinkeby 3 t.ex. Själv lutar jag nog mer åt att definiera ett kriminellt gäng som 3 personer eller fler som utför kriminella gärningar på regelbunden basis ihop. Om detta kan klassificeras som gängkriminalitet låter jag vara osagt då informationen är för knapphändig.
Citera
2021-11-13, 18:19
Medlem
Citat:

Varför då? Vad hade Le*s emot Einar?
Citera
2021-11-13, 18:27
Medlem
Citat:

Citat:
Den äldre var med på krogen när Leis blev knivhuggen av Adel.

Citat:

Luktar fett med 🧢

Hur är du överallt där saker händer? Du var på N&C där du hävdade att du inte kunde se vem som högg Le*s (förutom att du såg en svart hand). Nu säger du med säkerhet att Adel högg Le*s för att han ”försökte döda Einar med piller i en öl”?!

Igår var du tydligen i Kälvesta. Det ena BO menar du alltså var med Le*s på N&C.

Förklara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in