2021-11-13, 13:36
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Nu kanske de inte var Somalier? Åker de i bilar?
Troligen inte, har dom ens råd med bil?
Citera
2021-11-13, 13:36
Medlem
Runkebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Han menar väl tvärtom. Att han som dog sålde bra i Stockholm och hade pengar att driva in för 1 kilo.

Skulderna försvinner inte, för nu har mördarna igår tagit över dessa skulder att driva in. Mer så tolkar jag det. Inte att han hade skulder på sig för 1 kilo. Utan tvärtom, han sålde ju bra. Det är ju det mördarna ville åt, inte att själva bli skuldsatta som flera här verkar tolka det.

Dom tog territorium, dom tyckte han sålde där dom ville ha sin mark. Så fungerar det i djungeln. Den starka gorillan vinner när han dunkar kokosnöten i skallen på den andra. Bland dom här undermänniskorna kan man ju äga mark och områden genom maktdemonstrationer om våld och försäljning. I Sverige tillåts man ju och uppmuntras att bete sig så, bara man inte ställer till med allt för stora problem. Då rynkar statsmakten på pannan och något åldrande klanöverhuvud får medla mellan staten, polisen vs klanerna, gängen och dom kriminella som gått över gränsen och får betala böter i Swedistan.
Ok, missförstånd från min sida.
Citera
2021-11-13, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JorgeSalinas
Dumle är fortfarande utomlands så du gör nog rätt i att ifrågasätta dina källor.

Media har gjort ett reportage om Dumle och att han ska ha varit med Einar när han skjöts. Jag hittar det inte idag men jag minns något som att låt oss utrota varann, detta gängkriget går inte att stoppa.
Citera
2021-11-13, 13:51
Medlem
Sulle och hamzah khan från Järfälla. Kusiner. Kanske hamzah klarar sig han har ändå lyckats klara sig fram till nu även om läget är allvarligt.
Ska inte någon minnesstund hållas?
Citera
2021-11-13, 13:55
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Media har gjort ett reportage om Dumle och att han ska ha varit med Einar när han skjöts. Jag hittar det inte idag men jag minns något som att låt oss utrota varann, detta gängkriget går inte att stoppa.
Veckorna efter mordet på Einar så var det nästan som om det vart fred, men nu med Sulle och Hamzah så börjar väl gängkriget igen?
Någon som vet? Var freden efter mordet bara en tillfällighet? Försökte någon skapa en allians eller fred mellan FLG, DP och HH? Har gängkriget börjat igen? Saboterade mordet på Sulle freden (om det var fred?)? Var det bara en tillfällighet
Senast redigerad av becko 2021-11-13 kl. 14:00.
Citera
2021-11-13, 14:03
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttpruttprutt12
Sulle och hamzah khan från Järfälla. Kusiner. Kanske hamzah klarar sig han har ändå lyckats klara sig fram till nu även om läget är allvarligt.
Ska inte någon minnesstund hållas?

Vad fanns det för hotbild? Vilket gäng tillhörde han? Vilka fiender?
Citera
2021-11-13, 14:03
Medlem
tillhör någon av dom 2 något gäng?
Citera
2021-11-13, 14:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Varför tror du att Ali Khan har lagt ut det där? Vilka är det på bilden?
En Ali Kh*n på Sulles systers fb som lagt ut bilden, står namn på mössan.
Citera
2021-11-13, 14:05
Medlem
till vilken gruppering räkna dessa två nu skjutna ?
Citera
2021-11-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Död: Sulle Khan.
På sjukhus: Hamza.
Båda från Järfälla.

Vad heter Hamza? Då menar jag inte smeknamn utan hans riktiga för- och efternamn?
Citera
2021-11-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
Är BO nr 2 den minderåriga kusinen?

Vet ej men undrar om den minderårige kusinen som ev var med är M0h@mm@d H@mz@h Kh@n 17 år?
Citera
2021-11-13, 14:15
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Veckorna efter mordet på Einar så var det nästan som om det vart fred, men nu med Sulle och Hamzah så börjar väl gängkriget igen?
Någon som vet? Var freden efter mordet bara en tillfällighet? Försökte någon skapa en allians eller fred mellan FLG, DP och HH? Har gängkriget börjat igen? Saboterade mordet på Sulle freden (om det var fred?)? Var det bara en tillfällighet

Vad snackar du om? Fred? Här har du den senaste veckans skjutningar:
Torsdag 4/11 - Farsta - en man skadad, ingen gripen
Torsdag 4/11 - Staffanstorp, en man skadad, ingen gripen
Fredag 5/11 - Hammarbyhöjden, ingen skadad, ingen gripen
Fredag 5/11 - Nydala - skott mot fastighet, ingen skadad, ingen gripen
Söndag 7/11 - Linköping, ingen skadad, ingen gripen
Tisdag 9/11 - Nynäshamn, skott mot fastighet
Onsdag 10/11 - Kärrtorp, ingen skadad, ingen gripen
Onsdag 10/11 - Falun, en kvinna skadad, en man gripen
Torsdag 11/11 - Gävle, en man död, två gripna

Och så den här igår, då.
Citera