2021-11-13, 08:40
Medlem
Skjutningen verkar vara relaterat till knarkhandel då skolorna i närheten, Sörgårdskolan och Björnbodaskolan, är platser där områdets kids samlas och där det säljs knark till kidsen på kvällarna.
Det ryktas om att några söner till en krögare i Grimsta; kanske *skars Kr*g
är inblandade. De sönerna syns ofta runt dessa samlingsplatser.
Kanske de säljer nåt och blev lite snea för förlust.
Citera
2021-11-13, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Två frågor:

Finns hon på LinkedIn?

Koppling till Ali Khan?

Khan är ett väldigt vanligt namn och finns i många länder. Det blir lite som "Han heter Andersson, kolla om han har koppling till Magdalena Andersson".
Citera
2021-11-13, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Khan är ett väldigt vanligt namn och finns i många länder. Det blir lite som "Han heter Andersson, kolla om han har koppling till Magdalena Andersson".

Shaka Kahn?

Precis som Mohammed. Ali... Eller Ahmed.
Senast redigerad av Katbalou 2021-11-13 kl. 08:50.
Citera
2021-11-13, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FridayThirteen02
Beror väl helt på ifall man använder exempelvis sitt Instagram-konto för att ragga på tjejer i olika åldrar - singel som upptagen.

Svenska musiker (samt alla andra musiker spridda över hela världen) med olika bakgrund och genrer brukar ju tyvärr göra det och utnyttja sitt ”kändisskap” för att locka till sig självdestruktiva ”gäris”.

(Detta är självklart inget påhopp på någon enskild person utan snarare en allmän iakttagelse)

Absolut tror jag de flesta använder kontona själva i socialt syfte (ragg eller ej). Men de kan ju också ha någon som har tillgång, fixar med promotion av musik och brand deals etc. Fast å andra sidan... om han hade hjälp borde de kanske rensat lite i hatkommentarerna? Eller det kanske blir värre om folk börjar klaga på städning block etc...
Fast nu ska jag försöka att inte snacka mer om Adel i denna tråd. Den handlar uppenbarligen om andra personer.
Citera
2021-11-13, 08:58
Medlem
På en bild i media syns det att polon har slutsiffra 2. Bilen är troligtvis denna.
Frågan är vilka som satt i?

Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Redan klart att Sulles mamma äger en sån bil.
LSP902,PB,VOLKSWAGEN, VW 6R,SILVER,2011,ITRAFIK,210729,KREDITKÖP,C*TARINA KH*N,JÄRFÄLLA
Citera
2021-11-13, 09:17
Medlem
Schaefers avatar
En fråga för den "okunnige" då det är namn snart över hela landet i olika konstellationer/släktskap.

"Sulle" Khan

Då undrar jag om det efternamnet har ngt med Gtb's Ali Khan att göra?
Citera
2021-11-13, 09:30
Medlem
Skulle säga nej. I Göteborg är väl Ali Khan efternamnet. Här är det bara Khan.

Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
En fråga för den "okunnige" då det är namn snart över hela landet i olika konstellationer/släktskap.

"Sulle" Khan

Citera
2021-11-13, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer

"Sulle" Khan

Nej detta är en pakistanier
Citera
2021-11-13, 09:37
Medlem
Har jag förstått det rätt att BO bodde på ett villaområde? Var det inte en BO i Hjulsta som bodde på ett villaområde i Jakobsberg?

Motivet här är intressant om det har någon koppling till Järvafältet.
Citera
2021-11-13, 09:52
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Har jag förstått det rätt att BO bodde på ett villaområde? Var det inte en BO i Hjulsta som bodde på ett villaområde i Jakobsberg?

Motivet här är intressant om det har någon koppling till Järvafältet.

Sulle är skriven i ett hyresradhus i Viksjö med sin morsa och en massa syskon.
Citera
2021-11-13, 10:12
Medlem
Uppdatering klockan 05:55

Brottsrubriceringen är mord och mordförsök. Den avlidne personen är en man i 20-25 årsåldern och den allvarligt skadade är en man i 17-20 årsåldern.

Ingen person är gripen.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2021/november/12/12-november-2114-skottlossning-stockholm/
Citera
2021-11-13, 10:25
Medlem
Brottsplatsen är ett bostadsområde med både radhus och flerfamiljshus.

Det är än så länge oklart om bilen var i rörelse när männen blev beskjutna, eller om den står parkerad.

Polisen vill inte berätta om männen har några kopplingar till gängkriminalitet.

https://svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/skottlossning-i-vastra-stockholm-stor-polisinsats-pagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in