2021-11-12, 14:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Från Aftonbladet just nu:

Magdalena Andersson bekräftar att hon är beredd att diskutera och förhandla sakfrågor med Dadgostar.
– Jag har väldigt goda erfarenheter av att samarbeta med Vänsterpartiet, säger hon.
Vilka frågor som skulle kunna vara aktuella att förhandla menar Andersson att hon vill hålla i förhandlingsrummet.
– Jag kommer vara tillgänglig hela tiden, säger Andersson.
Aftonbladet har sökt Centerpartiet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KzbqRX/dadgostar-kraver-avtal-med-andersson
Citera
2021-11-12, 14:04
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Synd att politiken dikteras av C då.

När du, inte i en M styrd regering!

"De borgerliga regeringarna har ett osedvanligt dåligt track record när det kommer till att förvalta de offentliga finanserna.

Enligt siffror från SCB och finansdepartementet har de borgerliga regeringarna sedan 1976 endast lyckats skapa överskott tre år av 17. Och tre gånger av tre möjliga har de lämnat stora underskott efter sig."
Citera
2021-11-12, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Från Aftonbladet just nu:

Magdalena Andersson bekräftar att hon är beredd att diskutera och förhandla sakfrågor med Dadgostar.
– Jag har väldigt goda erfarenheter av att samarbeta med Vänsterpartiet, säger hon.
Vilka frågor som skulle kunna vara aktuella att förhandla menar Andersson att hon vill hålla i förhandlingsrummet.
– Jag kommer vara tillgänglig hela tiden, säger Andersson.
Aftonbladet har sökt Centerpartiet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KzbqRX/dadgostar-kraver-avtal-med-andersson
Verkligheten har kommit ifatt Annie Lööf. Smekmånaden är definitivt över. Det finns inte något annat sätt än att de borgerliga samarbetar med SD. Det är också en sådan regering som kommer att komma till, med eller utan Centerpartiet. Tänk att denna gapande morot inte kunde se detta komma redan i somras. Som brev på posten vågar hon inte ens möta media.
Citera
2021-11-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
När du, inte i en M styrd regering!

"De borgerliga regeringarna har ett osedvanligt dåligt track record när det kommer till att förvalta de offentliga finanserna.

Enligt siffror från SCB och finansdepartementet har de borgerliga regeringarna sedan 1976 endast lyckats skapa överskott tre år av 17. Och tre gånger av tre möjliga har de lämnat stora underskott efter sig."

Nej, men borgerligheten styr en S-regeringen (C).
Citera
2021-11-12, 14:07
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TingsrydPilsner2.8
Är det inte någon mer än jag som misstänker att C kommer acceptera Magda men fälla budgeten?

Varför skulle hon skjuta sig själv i foten?
Hon har nu förhandlat fram sina punkter med S, fäller hon Magda, så faller hennes förhandling!
Citera
2021-11-12, 14:08
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TingsrydPilsner2.8
Är det inte någon mer än jag som misstänker att C kommer acceptera Magda men fälla budgeten?
Är inne på det spåret med.
Dock inte "fälla budgeten"
Hon kommer bara rösta på sin egen budget och inte aktivt stödja regeringens budget. 2022 är valår. Det kommer svida rejält att som C gå in i en valrörelse där dom aktivt stödjer en budget som V vart med att förhandlat fram.
Men å andra sidan kanske inte M,KD,SD gör gemensam sak.
Citera
2021-11-12, 14:08
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Nej, men borgerligheten styr en S-regeringen (C).

I din hjärna möjligt vis
När fler partier samarbetar, får alla kompromissa. Bara vi slipper den BlåBRUNA smeten
Citera
2021-11-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
I din hjärna möjligt vis
När fler partier samarbetar, får alla kompromissa. Bara vi slipper den BlåBRUNA smeten

Annie Lööf är en riktig proletär javisst, precis som Göran Persson.
Citera
2021-11-12, 14:14
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Annie Lööf är en riktig proletär javisst, precis som Göran Persson.

De är bra...hon kommer aldrig släppa fram en Blå regering som tar stöd av Nazisterna!
Och de får hon bra betalt av S för
Senast redigerad av ToorMan 2021-11-12 kl. 14:26.
Citera
2021-11-12, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Vad kommer Lööf att göra nu när S förhandlar med kommunisterna?

Själv tror jag hon kommer suga och svälja. C blir den nya dörrmattan.
Absolut. Och det är dörrmattan som är utanför dörren.
Citera
2021-11-12, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Absolut. Och det är dörrmattan som är utanför dörren.

Först så skulle hon inte samarbeta med S vilket blev till samarbete med V. Snart så börjar hon flirta med kommunistpartiet om de finns kvar.

Hon skiljer på samtal och förhandlingar vilket för alla andra är samma sak.
Citera
2021-11-12, 14:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Centerpartiet finns nu i ett ingemansland.

De får inte längre vara med Ulf och gänget. Ingen vill ha dit dem, efter deras svek.

Så de måste hänga med Nooshi och Magdalena istället, fast de egentligen inte borde ha något med vänstern att göra. De är helt enkelt slut som relevant parti i svensk rikspolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in