Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Står det inte i något partis vare sig budgetförslag eller partiprogram.
Då är det alltså något som du bara hittar på?
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Det är däremot något som V driver. Inte ensamma. Det är fler partier som driver bidragslinjen.
Men V och SD är mer extrema.
V är beredda att stjäla även sättpotatisen och vara "goda" och dela ut som bidrag.
Det är därför som folk i Nordkorea lever i misär och svälter emellanåt.
Det blir lite fel om man jämför Sverige med Nordkorea, det är mer som skiljer än som förenar dessa länder. Även om Vänsterpartiet skulle styra Sverige. V har inte någonstans förespråkat Nordkorea som ideal, så jag förstås inte varför du tar det som exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Jo det är det.
Där har man plundrat folket på värden folket skapat och så delar man ut som bidrag till sådana som inte varit med och skapat.
De som röstar på V och SD är de mest extrema egoisterna i landet. De är beredda att skicka Sverige ned i avgrunden får att kunna snika till sig kortsiktigt.
De absolut flesta som får sjukersättning eller a-kassa har jobbat och betalat skatt, det är en förutsättning få att få ta del av dessa försäkringar. Så du har fel även där.
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Alla som har problem med det startar Snälla Banken AB som aldrig går med vinst. Och som därmed aldrig kommer sko sig på någon.
Nå, varför har du och andra med samma föreställningar inte startat någon bank då?
Det är ju fritt fram för dig att göra något åt problemet du ser.
Om du påstår att vem som helst kan starta en bank är det bara för dig att visa hur man gör. Förgå med gott exempel. Upp till bevis nu!
För att ytterligare visa hur korkat ditt förslag är ska jag citera ett stycke:
"Hur bankverksamhet får bedrivas i Sverige regleras i lagen om bank- och finansieringsrörelse – banklagen.
För att få starta en bank i Sverige krävs tillstånd från Finansinspektionen.
Tillstånd ges bara till svenska aktiebolag, sparbanker eller medlemsbanker. Bolagsordning, stadgar eller reglementen för verksamheten måste stämma överens med den omfattande banklagen.
Det första hindret är dock att
ett bankaktiebolag eller en medlemsbank måste ha ett
startkapital på minst fem miljoner euro, eller drygt 50 miljoner kronor.
https://driva-eget.se/expertsvar/kan-jag-starta-en-bank/