2021-11-12, 00:10
Medlem
En av kommentarerna från den där tomten Julius,så påpekar han att ljudet hörs från en burk som han tar och häller ifrån till koppfan sin.(22:10)
Blir rätt patetiskt isåfall,om han sitter och blir förbannad och säger att folk ska inte hymla med sina namn på sina youtobe-konton,samtidigt som han evtl sitter och skåpsuper.
Vid 22:10 in i klippet.
Vid 1:30 bedyrar han att det är kaffe i muggen.
Ja vilken soppa!

https://youtu.be/_xEzw_aXAvk
Senast redigerad av Kho71 2021-11-12 kl. 00:30.
Citera
2021-11-12, 02:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kho71
Blir rätt patetiskt isåfall,om han sitter och blir förbannad och säger att folk ska inte hymla med sina namn på sina youtobe-konton,samtidigt som han evtl sitter och skåpsuper.
Vid samma timestamp sitter han och skryter om att båten ägs av hans aktiebolag. Problemet är att han inte har något aktiebolag. Han var styrelseledamot i ett aktiebolag vid namn Doris och Rut AB ihop med någon balt (litauer?) som tydligen heter Remigijus Bliudzius. Problemet är att bolaget gick i konkurs i juni 2018. Hur kan ett kursat AB äga en båt? Borde inte plastbaljan i så fall ingå i konkursboet och då tvångsförsäljas för att betala av bolagets skulder? Och om så inte skedde, vem äger då båten? Bolaget saknar dessutom verklig huvudman. Bergmark var bara styrelsemedlem, inte ägare eller ordförande. Vem ägde bolaget?

Hur kan en sådan person ha seriösa följare? Jag är inte jätteintresserad av Håkan Bergmark och inte särskilt insatt i tråden men jag har tillgång till internet och jag kan googla. Det tog mig ingen tid alls att kolla upp det här. Varför gör inte hans följe av boomers det? Framförallt när de ser hur trasig han och hela hans liv är. Istället swishar dom pengar till honom...
Senast redigerad av Arbetsskygg 2021-11-12 kl. 02:27.
Citera
2021-11-12, 02:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Vid samma timestamp sitter han och skryter om att båten ägs av hans aktiebolag. Problemet är att han inte har något aktiebolag. Han hade ett aktiebolag vid namn Doris och Rut AB ihop med någon balt (litauer?) som tydligen heter Remigijus Bliudzius. Problemet är att bolaget gick i konkurs i juni 2018. Hur kan ett kursat AB äga en båt? Borde inte plastbaljan i så fall ingå i konkursboet och då tvångsförsäljas för att betala av bolagets skulder? Och om så inte skedde, vem äger då båten?

Jag upprepar, han försöker alltså dra ihop en verklighetsvariant där fogden inte kan ta hans båt som utmätning för hans privata personskulder eftersom båten ägs av hans gamla bolag som i sin tur är konkursat med obetalda skulder.

Hur kan en sådan person ha seriösa följare? Jag är inte jätteintresserad av Håkan Bergmark och inte särskilt insatt i tråden men jag har tillgång till internet och jag kan googla. Det tog mig ingen tid alls att kolla upp det här. Varför gör inte hans följe av boomers det? Framförallt när de ser hur trasig han och hela hans liv är. Istället swishar dom pengar till honom...

Man kan väl se Håkan som någon typ av influencer med en egen kanal på Tuben?

Tror att hans följare ser honom som en underhållande figur som säger en del sanningar samtidigt som han ser rätt bakis och rödmosig ut på vissa klipp.

Kan folk följa och sponsra ointressanta träskallar som B. Ingrosso så kan väl andra swisha Bergmark några kronor till mer baginbox och livets nödtorft
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-11-12 kl. 02:36.
Citera
2021-11-12, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Tror att hans följare ser honom som en underhållande figur som säger en del sanningar samtidigt som han ser rätt bakis och rödmosig ut på vissa klipp.

Kan folk följa och sponsra ointressanta träskallar som B. Ingrosso så kan väl andra swisha Bergmark några kronor till mer baginbox och livets nödtorft

Han verkar inte ens idag förstå att allt hände pga en skatteskuld.
Det var därför dom "olagligt kom" och beslagtog båten.
Verkar vara känsligt ämne fortfarande, kommer ofta i samband med mycket kaffedrickande.
Han verkligen älskar att älta grejer gubbfan.
Citera
2021-11-12, 06:03
Medlem
Citat:
Vid samma timestamp sitter han och skryter om att båten ägs av hans aktiebolag. Problemet är att han inte har något aktiebolag. Han var styrelseledamot i ett aktiebolag vid namn Doris och Rut AB ihop med någon balt (litauer?) som tydligen heter Remigijus Bliudzius. Problemet är att bolaget gick i konkurs i juni 2018. Hur kan ett kursat AB äga en båt? Borde inte plastbaljan i så fall ingå i konkursboet och då tvångsförsäljas för att betala av bolagets skulder? Och om så inte skedde, vem äger då båten? Bolaget saknar dessutom verklig huvudman. Bergmark var bara styrelsemedlem, inte ägare eller ordförande. Vem ägde bolaget?

Ja det var inte många rätt han hade i den historien om båten.felet han gör är att han inte inser att allt grundade sig i en skatteskuld,tror inte ens han gör den kopplingen än idag,utan han hävdar bestämt att han är orättvist behandlad av kronofogden,börjar allvarligt undra hur det står till I skallen på honom när han hela tiden pratar emot sig själv,ibland säger själv att han har en skatteskuld, nästa andetag så förstår han inte att dom tagit hans båt.
Sjukligt beteende.
Vilken soppa det blev av allt.
Och angående hans följare så är det väl så att de helt enkelt är på exakt samma nivå som hb,ytterst få som ifrågasätter någonting någongång,man gör helt enkelt inte det i dessa yooyobers kretsar ,antagligen för att man inte vill bli utanför "gemenskapen "
Spelar ingen roll att en "broder",alltså en annan yoootober blivit svårt sjuk i covid-19, inlagd på iva,nästan dog,så förnekar man att han hade det,fast han själv berättar att så var fallet, och uppmanar alla att hålla avstånd,bära mask m.m
Det uppstod en märklig tystnad kring detta, man bara helt förnekade det,och sa att han haft en typ kraftig förkylning.ingenting annat som hade gått att bota med lite joga och boxvin alltså.
Annars skulle ju hela hela konspirationsteorin falla, att hela pandemin bara är ett enda påhitt,vissa av dessa ljushuvuden påstår t.o.m att vaccinet är ett planerat massmord. Snacka om svåra vanföreställningar,man får mer och mer förståelse i hur en sekt uppstår.
Som små barn hela bunten.
Tragikomiskt så in i helvete.
På den låga nivån är det.
Senast redigerad av Kho71 2021-11-12 kl. 06:55.
Citera
2021-11-12, 06:29
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Nej, det är inte samma sak. Att var outbildad och inte förstå samhället är inte det som Håkan gör fel och där slutar jämförelsen med Ingrosso och övriga influencers. Det Håkan gör fel är att ljuga och bygga sin plattform på dessa lögner. Mannen har levt ett ointressant liv och har inget att komma med som någon expert överhuvudtaget men låtsas som att han har det i syfte att lura pengar av svagsinta människor (oftast äldre).
Citera
2021-11-12, 07:02
Medlem
Citat:

Aldrig hört någon klagan på att det blir dyrt med alkohol?
Klagar däremot på att mikrofon gått sönder,stativ likaså.
Handlar det inte om hur man prioriterar?
Citera
2021-11-12, 08:02
Medlem
Citat:

Ja herregud... Jag och en till satt och diskuterade det och förmodligen har han varit målvakt. Det är väl därför han var styrelsemedlem. Skulle man orka kolla upp aällt så är det nog så. Sekten är fantastisk. Det är bara att konstatera. Jag ser ett gäng framför mig som är lika alkade och till och med mer korkade.
Citera
2021-11-12, 08:10
Medlem
Citat:
En av kommentarerna från den där tomten Julius,så påpekar han att ljudet hörs från en burk som han tar och häller ifrån till koppfan sin.(22:10)
Vid 1:30 bedyrar han att det är kaffe i muggen.
Ja vilken soppa!

https://youtu.be/_xEzw_aXAvk

Ja vilken jävla dåre. Bra att ni orkar för jag orkade inte kolla igenom det 😂
Citera
2021-11-12, 08:14
Medlem
Citat:
Ja stoppa pressarna fort som fan!
Hb vet saker som ingen har en aaaaning om.
Sen så förstår man att han inte tankar bilen full,utan endast tankar för 300:-
Ja han kan verkligen göra nyheter av ingenting.
Han är i klass med Gert fylking, men han spexar, hb är fullt allvarlig i alla scoop han tror han gör.
Blir smått komiskt när en gubbe över 60 bast tar fram mobilen och filmar när han tankar för 300:-

Ja Fylking är rolig och Beggis tragisk. Undrar om Fylking känner till Beggis och vad han gör nu ? Jag har ingen koll på Fylking men om han är med i radio nu eller tom gör TV så kunde han säkert hälsa på Beggis och göra ett helakönt reportage 😂
Citera
2021-11-12, 08:16
Medlem
Citat:
Aldrig hört någon klagan på att det blir dyrt med alkohol?
Klagar däremot på att mikrofon gått sönder,stativ likaså.
Handlar det inte om hur man prioriterar?

Aldrig... Han har säkert inte vett att skaffa en hembrännare heller eller göra vinsatser. Det får kosta att supa ihjäl sig.
Citera
2021-11-12, 08:26
Medlem
Håkan Bergmark försöker hålla sig undan fr. Kronkalle så gott han kan,
men det blir nog svårt nu när snaran dras åt ytterligare för HB ..

God Jul kan man lugnt säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in