Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Vid samma timestamp sitter han och skryter om att båten ägs av hans aktiebolag. Problemet är att han inte har något aktiebolag. Han var styrelseledamot i ett aktiebolag vid namn
Doris och Rut AB ihop med någon balt (litauer?) som tydligen heter Remigijus Bliudzius. Problemet är att bolaget gick i konkurs i juni 2018. Hur kan ett kursat AB äga en båt? Borde inte plastbaljan i så fall ingå i konkursboet och då tvångsförsäljas för att betala av bolagets skulder? Och om så inte skedde, vem äger då båten? Bolaget saknar dessutom verklig huvudman. Bergmark var bara styrelsemedlem, inte ägare eller ordförande. Vem ägde bolaget?
Hur kan en sådan person ha seriösa följare? Jag är inte jätteintresserad av Håkan Bergmark och inte särskilt insatt i tråden men jag har tillgång till internet och jag kan googla. Det tog mig ingen tid alls att kolla upp det här. Varför gör inte hans följe av boomers det? Framförallt när de ser hur trasig han och hela hans liv är. Istället swishar dom pengar till honom...

Ja det var inte många rätt han hade i den historien om båten.felet han gör är att han inte inser att allt grundade sig i en skatteskuld,tror inte ens han gör den kopplingen än idag,utan han hävdar bestämt att han är orättvist behandlad av kronofogden,börjar allvarligt undra hur det står till I skallen på honom när han hela tiden pratar emot sig själv,ibland säger själv att han har en skatteskuld, nästa andetag så förstår han inte att dom tagit hans båt.
Sjukligt beteende.
Vilken soppa det blev av allt.
Och angående hans följare så är det väl så att de helt enkelt är på exakt samma nivå som hb,ytterst få som ifrågasätter någonting någongång,man gör helt enkelt inte det i dessa yooyobers kretsar ,antagligen för att man inte vill bli utanför "gemenskapen "
Spelar ingen roll att en "broder",alltså en annan yoootober blivit svårt sjuk i covid-19, inlagd på iva,nästan dog,så förnekar man att han hade det,fast han själv berättar att så var fallet, och uppmanar alla att hålla avstånd,bära mask m.m
Det uppstod en märklig tystnad kring detta, man bara helt förnekade det,och sa att han haft en typ kraftig förkylning.ingenting annat som hade gått att bota med lite joga och boxvin alltså.
Annars skulle ju hela hela konspirationsteorin falla, att hela pandemin bara är ett enda påhitt,vissa av dessa ljushuvuden påstår t.o.m att vaccinet är ett planerat massmord. Snacka om svåra vanföreställningar,man får mer och mer förståelse i hur en sekt uppstår.
Som små barn hela bunten.
Tragikomiskt så in i helvete.
På den låga nivån är det.