Citat:
Ursprungligen postat av
Tiberius.
När man gjort bort sig...?
Att framföra en åsikt och samtidigt försöka hålla god ton är allt annat än att göra bort sig, snarare tvärtom...
Den som har gjort bort sig är väl snarare du, i synnerhet med ovanstående inlägg som avslöjar en infantil och bristande förmåga att föra en seriös diskussion, då du tydligen har ett tvångsmässigt behov av att på ett typiskt enkelspårigt sätt förtala och kasta diverse epitet omkring dig...
Jag gav dig chansen att avsluta diskussionen på ett gentlemannamässigt och värdigt vis men du valde istället att smäda, vilket är väldigt talande men framförallt väldigt tråkigt då detta endast framställer dig (i vanlig ordning) som den sämre debattören i sammanhanget...
Försök nu dra lärdom av detta och kom ihåg att övermod följs av nederlag och högmod alltid går före fall...
Vad jag menar är att om man vill utveckla en nationalism med folkligt stöd i modern tid och därmed utmanövrera eller frångå att bli förknippad med de små sekteristiska grupperingar som också existerar så bör det rasbiologiska anspråket på nationalismen undvikas, om inte av ideologiska skäl så i alla fall av taktiska...
Istället så bör en nationell intresseförening primärt genomsyras av en mer folklig nationalism grundad på kultur, tradition och religion, för annars riskerar även Det Fria Sverige att stagnera och slutligen falla i glömska...
Och en sådan tanke har ingenting med att "öppna upp nationalismen för nysvenskar" att göra och det trodde jag (nästan) alla förstod...
/ Tiberius
Just precis, gjort bort sig. Först lät det i flera inlägg så här om vad "nationalism" är och ska innehålla, hur vita intressegrupper ska agera och även inkludera andra folkslag:
Citat:
vad beträffar nationalism så bör den idag kanske handla mer om tankar kring kultur, civilisation och ande (samt en individuell och folklig förädling genom tro och gärning) än att fokusera på den enskilde individens biologiska härkomst...
Citat:
Känslan av nationell samhörighet genom exempelvis religion och traditionalism hyser däremot betydligt större förutsättningar att stärka en döende nation och vill man i rollen som en intresseförening skapa en slags nationalism med folkligt stöd så bör rasbiologiska aspekter i diverse framträdande manifest undvikas helt till förmån för en mer (för folket) verklighetsanknuten betoning på kultur, tradition och religion...
Citat:
Sedan så handlar det hela inte vad jag som enskild individ tycker och tänker utan snarare huruvida Det Fria Sverige som intresseförening bör ställa sig i frågan om adoption och assimilering samt hur de skall agera ifall de önskar det folkliga stöd som de faktiskt behöver för att säkra sin fortlevnad och därmed undvika att hamna i samma fack som alla andra nationella rörelser (och intresseorganisationer) i modern tid - Det vill säga det rasmaterialistiska för att inte tala om inskränkta och sekteristiska fack som gemene man väljer att förkasta...
Sedan menar du att man är som ett barn när man envist framhäver sin egen definition, vilket du själv alltså gjort precis innan:
Citat:
Intressant är att du fortfarande, likt ett envist barn, försöker hävda att det är just din högst personliga uppfattning (om vad nationalism är) som skall klassas som en vedertagen sanning - En sanning som inte under några som helst omständigheter får ifrågasättas, för då blir man attackerad av rabiata och smått infantila beskyllningar av att man skulle tala "fiendens språk" eller besitta någon illvillig baktanke med det man väljer att skriva...
Så ja, du gjorde bort dig när du själv agerar som det envisa barn du beskrev, och försöker desperat skyla över detta med mer svammel och försök till smädelser, samt ett försök att framställa dig som en meningsfrände, den metod jag beskrev ovan är så vanlig från judiskt håll:
Citat:
Jag misstänker dock att vi egentligen har liknande målsättning men att det är vägarna dit som skiljer oss åt...
Men så är det förstås inte, vi har fundamentalt olika synsätt och intressen och ditt utfyllnadspladder kan inte dölja detta faktum.
Röster som uppmanar till förvrängning och urvattning ska alltid pekas ut och isoleras.