Citat:
Så sitter Eva Glaser Rydberg ,vapenhandlarens dotter, och gråter och talar om vilken fin person Stig Engström och hennes pappa var på TV4. Så fort någon känner en misstänkt så kan det aldrig vara han eller hon. Rydberg kunde förklarat varför Engström ljuger om sina förehavanden på brottsplatsen. Han lade inte Palme i framstupa sidoläge, han ljuger om det, och varför han ville vara med i tidningar och TV och varför beskrivningen av mördaren stämmer överens med Engström. Engström ringde till polisen och tidningar och sa att han förväxlats med mördaren. Detta måste väl Stig Engström ha berättat om och förklarat för henne eftersom hon träffade honom enligt sig själv varje vecka. Rydberg saknar totalt trovärdighet och tror hon att hon vet att Engström inte är mördaren för att han var trevlig när hon träffade honom är hon totalt från verkligheten. Olof Palme mördades och Engström är inte mördaren för att hon alltid träffade på en trevlig Stig Engström. Han dolde sitt rätta jag för henne kanske men så långt tänker hon inte. På den grunden frias ingen från mordmisstanke oavsett om Engström är skyldig eller inte. Engström dök upp på mordplatsen några minuter efter dom dödande skotten. Återvände mördaren till mordplatsen för att framställa sig som ett energiskt vittne? Man kan ju undra
Det är naturligtvis fullständigt ointressant vad en person som har ett känslomässigt band till en gärningsman uttalar sig om beträffande karaktären. Även Capones döttrar vittnade om att han var en mycket kärleksfull och mild person och detsamma kan de flesta släktingar och anhöriga till dömda brottslingar. Jag såg också inslaget, orkade faktiskt ta mig igenom hela och egentligen är det mest synd om henne. Det är det faktiskt, eftersom hennes pappa mest troligt var den som tillhandahöll vapnet till S.E. Exakta omständigheter kring detta, kan vi naturligtvis bara spekulera i, men det är ganska osannolikt att Engström skulle ha kommit över vapnet genom någon annan person.