Citat:
Ursprungligen postat av
BusyGuy
PRECIS som jag sade!
Statsministern gör vad faen han vill, utan begränsning av någon domstol som kan verkställa grundlagen. Vi har ingen maktdelning alls i Sverige. Vi är en totalitär demokrati. Du bara försöker formulera det retoriskt som om det vore annorlunda, men det är det inte.
Men kul att du förstår hur det är! Många här bara skriker och gormar utan att fatta vad det är som gäller. "Allt-ska-bli-bra-demokrati!!!"
Ställföreträdande statsminister, med samma befogenheter som statsministern som utsåg henne hade. Och alla kommer kvickt att sluta använda ordet "ställföreträdande".
Nybyggnation har haft marknadshyror sedan Reinfeldt-regeringen, Butthead Biden sjukhuvud.
Nej. Räkna riksdagismandaten, t.ex. här:
https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/rike/valda.html
Liberalerna är inte ett vågmästarparti.
Och de båda budgetförslagen var för övrigt helt identiska, annat än i termer av vilka korrumperade parasitkompisar som ska få hur många miljarder av skattebetalarnas pengar. Grisavföring.
Och det blir nästa ordinarie val.
Den där Dadgostar och Kukabave hade vilket form av inflytande, sade du? Noll!
Vem som helst som statsministern utser är ställföreträdande statsminister. Det är ingenting som någon domstol har befogenhet att beivra någonting om, alltså är det rättslöst totalitärt statsministerns rätt att utse en ställföreträdare. Om han vill, han kan strunta i det också. Vilket vore det bästa. INGEN statsminister är den bästa statsministern. Men det är ju inte så sossepartiet funkar. Uffe-kuksugare.
Låt oss betta! Hur mycket har'u?
Varför kollapsar SD i kyrkovalet? För att hela partiet består av de allra mest ointresserade tysta parasiterna. Det är inte ett parti,l det är en charad, precis som Ny Demokrati blev med Bert Karlssons dansbandsgäng som kanske än idag försöker suga ut skattebetalarna på bidragspengar för att de en gång satt tysta och anonyma i någon stol utan att uträtta någonting. Precis som SD nu årtionde efter årtionde. Hur många SDare i din kommun kan du nämna vid namn?
Bilda opinion för SWEXIT och återvandring.
Jag bryr mig om mitt samvete. Du är verkligen en arapa som SD-ledningen har kvoterat in, eller hur? Knulla din mamma.
Du är verkligen korkad som tycks leva i en fantasivärld. Även om domstolen inte kan göra ett skit så kommer det likväl uppstå ett maktvakuum eftersom 1. Regeringen enligt grundlagen har sin roll. 2. Om då regeringen börjar agera enväldigt och tar beslut som går över annan så kommer de besluten likväl anses vara ogiltiga av allmänheten eftersom vi har en ordning att förhålla oss till. Är det inte giltigt så är det inte giltigt. Svårare än så är det inte. Domstolen kan inte peka finger åt regeringen och säga att de brutit mot lagen samtidigt som regeringen enligt grundlagen inte kan överskrida sina befogenheter. I detta vakuum kommer kaos uppstå där regeringen inte kommer kunna styra Sverige eftersom andra krafter inom polis, säkerhetspolis och militär inte kommer förklara lojalitet mot regeringen eller ens erkänna den. Förstår du det nu din lilla pellejöns? Allt hänger inte på vad en domstol säger eller inte säger men på hur andra krafter med makt reagerar mot en regim som fattar ogiltiga beslut.
Löfven skulle kunna utropa Maggan som ställföreträdande statsminister och sen dra sig undan och låta Maggan styra. Men det finns inga planer på att Löfven tänker göra så. Istället vill man att Maggan ska anses vara en vald statsminister av riksdagen.
Och? Dadgostar såg till att marknadshyror av det slaget som C ville ha inte gick igenom.
Läs om det jag skrev din lilla fitta. Detta handlar inte om att ha majoritet, men att ha flest röster i en slutgiltig budgetomgång vilket S, MP, C och L hade med januariavtalet. Regeringen behövde inte vänsterpartiet här. Men nu krävs vänsterpartiet eftersom Liberalerna har gått över till andra sidan vilket gör det jobbigare för regeringen och centerpartiet då V kräver inflytande.
Vad har Dadgostar och kakabavehs inflytande med det jag skrev att göra? Sluta drick och kom in i matchen.
När har jag sagt att en domstol kan beivra vem Löfven väljer som sin ställföreträdande?
Tänker inte betta med en alkoholiserad socialbidragstagare som inte ens kan stava.
Som jag skrev tappade SD i kyrkovalet dels för att afs fick de rösterna men också för att färre sverigedemokrater är med i kyrkan nu än för 4 år sedan. Då är det också naturligt att man tappar röster i kyrkovalet. Men det kommer knappast innebära att SD kommer tappa i riksdagsvalet. Du kan inte jämföra kyrkoval med riksdagsval.
Bilda opinion hur mycket ni än vill. Ni kommer aldrig få 51 procent.
Haha SD kommer åtminstone befinna sig i finrummet medan du och afs-luffarna kommer sitta i en källare och dricka folköl. Ät färdigt din pizza som den svettige turken bakat åt dig i din lilla sketna mögelskadade lägenhet i nån dassig grå förort och skaffa en tjej och familj istället.