2021-11-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtehjulet
Det kanske är att gå lite väl långt. Men Nooshi kommer helt klart utklassa de tre andra kvinnliga partiledarna.

Lööf har väl fått igenom mer om det är ert röstkriterium. Hon lägger sig ibland men Dago lägger sig hela tiden och har stått upp en gång.
Senast redigerad av 1ulvius9 2021-11-09 kl. 18:11.
Citera
2021-11-09, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Som sagt, det åligger på MA att skaffa sig en majoritet för sin politik och kandidatur. Att tro att man har dörrmattor utlagt fungerar inte längre. Varför skulle V stödja C politik? Det skulle kosta V många röster 2022. MA har ju dessutom stött den enormt skadliga politik som förts i Sverige nu i över 7 år. MA är en SL.2 liksom UK är en FR.2!

Varför vara dörrmatta i 7 år och sen plötsligt sluta lägligt inför valet ? Om V:s väljare och politiker samt C:s vill lura varandra och låtsas vara "motståndare" så kan de väl göra det på anonyma forum eller liknande istället för inför öppen ridå och sen släppa fram varandra till slut ändå.
Citera
2021-11-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
V har allt att vinna på att inte vika ned sig en
tum, och jag tror inte Nooshi vill låta sig förnedras som Sjöstedt, ett fika med Löfven och något skrivet på en servett. Var Sjöstedt sorti 2018

Det enda rimliga är att en regering som är beroende av ett partis stöd ochså ska förhandla med det

Varför då släppa fram Stefan Löfven utan ett avtal och inflytande ? Då var N.D också partiledare. Om det var en principfråga så ok men inget har ändrats, skapar bara onödiga återkommande kriser för att försöka lura folk som vill bli lurade ("Hon står på sig"). V:s väljare kommer att rösta på V och inte kommunistpartiet ändå, lägg ner charaden.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Så fritt fram för Kristersson alltså. Det tror jag vi kan glömma.
Om Nooshi framhärdar så tar hon med sig (S) till läktaren och gör (S) helt betydelselösa.

Och då blir det ju lite av fritt fram för UK. Han måste då få med sig KD och SD på något slags program.
V+S+Mp lär rösta rött. Sedan är det väl så att om C också röstar rött så blir inte UK statsminister.

Då är det låst läge.
Därav att UK och Ebba kommer behöva kräla i stoftet för Lööf. Om de vill att C skall trycka gult vill säga.
Och det är väl inte helt givet att det vill göra det inpå valet så här. Jag tror att UK+Ebba helst ser att S+Mp fortsätter mandatperioden ut.
Men vi får väl se.

Citat:
Men det skall bli intressant följa denna kattfight. 4 kvinnor som hatar varandra plus idioten bolund. Kanske tar ännu längre tid efter detta val att vaska fram statsminister.
4 kvinnor?
Räknar du Åkesson som en tant då?

Citat:
Problemet är inte valresultatet utan politiker som tror de lever kvar på 50-talet. 7 partier kräver komproimiss-vilja (fast nu hoppas jag bara 6 överlever nästa val).
Partiledarna lär vara synnerligen medvetna. Den sämsta av partiledarna lär höja sig skyhögt över folk här på Flashback.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
V har allt att vinna på att inte vika ned sig en
tum, och jag tror inte Nooshi vill låta sig förnedras som Sjöstedt, ett fika med Löfven och något skrivet på en servett. Var Sjöstedt sorti 2018

Det enda rimliga är att en regering som är beroende av ett partis stöd ochså ska förhandla med det
Jasså men har det inte framgått ännu för er alla Sjöstedt styr Nooshi och har så gjort sedan han avgick, Sedan så nog kommer V ge med sig dem vet det skadar i längden vad dem håller på med och ses som en obstinat unge bland vuxna!
Citera
2021-11-09, 18:19
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Pågår det några förhandlingar?
Uppgörelse finns nu med MP och C. Löfven avgår antagligen imorgon enl TT/GP.

https://omni.se/uppgift-strandskyddsbrak-narmar-sig-losning-lofven-kan-begara-avsked-i-morgon/a/Bj6ral, nyss

Det tycks som att sossarna har för avsikt att skita i Vänstern. Hmm...
Senast redigerad av Madagascar 2021-11-09 kl. 18:28.
Citera
2021-11-09, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Varför vara dörrmatta i 7 år och sen plötsligt sluta lägligt inför valet ? Om V:s väljare och politiker samt C:s vill lura varandra och låtsas vara "motståndare" så kan de väl göra det på anonyma forum eller liknande istället för inför öppen ridå och sen släppa fram varandra till slut ändå.
Varje val kräver nya delar av politiken. Det kostar att inte ha egen majoritet, speciellt när man samtidigt gör upp med djävulen själv AL. V har fått igenom mycket politik och kommer få igenom mycket mera så länge det är de som är skillnaden på om S får regera eller inte.
Citera
2021-11-09, 18:25
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
PRECIS som jag sade!
Statsministern gör vad faen han vill, utan begränsning av någon domstol som kan verkställa grundlagen. Vi har ingen maktdelning alls i Sverige. Vi är en totalitär demokrati. Du bara försöker formulera det retoriskt som om det vore annorlunda, men det är det inte.

Men kul att du förstår hur det är! Många här bara skriker och gormar utan att fatta vad det är som gäller. "Allt-ska-bli-bra-demokrati!!!"

Ställföreträdande statsminister, med samma befogenheter som statsministern som utsåg henne hade. Och alla kommer kvickt att sluta använda ordet "ställföreträdande".

Nybyggnation har haft marknadshyror sedan Reinfeldt-regeringen, Butthead Biden sjukhuvud.

Nej. Räkna riksdagismandaten, t.ex. här:
https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/rike/valda.html
Liberalerna är inte ett vågmästarparti.
Och de båda budgetförslagen var för övrigt helt identiska, annat än i termer av vilka korrumperade parasitkompisar som ska få hur många miljarder av skattebetalarnas pengar. Grisavföring.

Och det blir nästa ordinarie val.
Den där Dadgostar och Kukabave hade vilket form av inflytande, sade du? Noll!

Vem som helst som statsministern utser är ställföreträdande statsminister. Det är ingenting som någon domstol har befogenhet att beivra någonting om, alltså är det rättslöst totalitärt statsministerns rätt att utse en ställföreträdare. Om han vill, han kan strunta i det också. Vilket vore det bästa. INGEN statsminister är den bästa statsministern. Men det är ju inte så sossepartiet funkar. Uffe-kuksugare.

Låt oss betta! Hur mycket har'u?

Varför kollapsar SD i kyrkovalet? För att hela partiet består av de allra mest ointresserade tysta parasiterna. Det är inte ett parti,l det är en charad, precis som Ny Demokrati blev med Bert Karlssons dansbandsgäng som kanske än idag försöker suga ut skattebetalarna på bidragspengar för att de en gång satt tysta och anonyma i någon stol utan att uträtta någonting. Precis som SD nu årtionde efter årtionde. Hur många SDare i din kommun kan du nämna vid namn?

Bilda opinion för SWEXIT och återvandring.

Jag bryr mig om mitt samvete. Du är verkligen en arapa som SD-ledningen har kvoterat in, eller hur? Knulla din mamma.
Sök för ditt grava Tourettes syndrom? (Lite svårt att förstå din text med alla utfall )
Citera
2021-11-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varje val kräver nya delar av politiken. Det kostar att inte ha egen majoritet, speciellt när man samtidigt gör upp med djävulen själv AL. V har fått igenom mycket politik och kommer få igenom mycket mera så länge det är de som är skillnaden på om S får regera eller inte.

Inget har ju förändrats från när S.L släpptes fram. Inget har gjorts i Las-frågan. Jag tycker det är orimligt att skapa regeringskriser för att låtsas inför ett val för att sedan givetvis fortsätta vara dörrmatta. Det är V:s rätt men övriga riksdagen bör inte bli inblandad i dessa gyckelspel. Om väljarna går på denna lätta så kan ni lura dem på vilket annat sätt som helst som inte inbegriper andra partier.
Citera
2021-11-09, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Förvisso men ni missade båda två min poäng.

Vänstern kan tjäna på att fälla Magda. C tjänar troligen inte på att fälla Magda.

Dom tjäna väl ingenting på det. Att man politisk oroligt fram till valet. Bästa vore vi kunde utrota kommunismen med våld. Det skulle vara en vacker syn att se V politiker dingla i lyktarstoplarna.
Citera
2021-11-09, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
PRECIS som jag sade!
Statsministern gör vad faen han vill, utan begränsning av någon domstol som kan verkställa grundlagen. Vi har ingen maktdelning alls i Sverige. Vi är en totalitär demokrati. Du bara försöker formulera det retoriskt som om det vore annorlunda, men det är det inte.

Men kul att du förstår hur det är! Många här bara skriker och gormar utan att fatta vad det är som gäller. "Allt-ska-bli-bra-demokrati!!!"

Ställföreträdande statsminister, med samma befogenheter som statsministern som utsåg henne hade. Och alla kommer kvickt att sluta använda ordet "ställföreträdande".

Nybyggnation har haft marknadshyror sedan Reinfeldt-regeringen, Butthead Biden sjukhuvud.

Nej. Räkna riksdagismandaten, t.ex. här:
https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/rike/valda.html
Liberalerna är inte ett vågmästarparti.
Och de båda budgetförslagen var för övrigt helt identiska, annat än i termer av vilka korrumperade parasitkompisar som ska få hur många miljarder av skattebetalarnas pengar. Grisavföring.

Och det blir nästa ordinarie val.
Den där Dadgostar och Kukabave hade vilket form av inflytande, sade du? Noll!

Vem som helst som statsministern utser är ställföreträdande statsminister. Det är ingenting som någon domstol har befogenhet att beivra någonting om, alltså är det rättslöst totalitärt statsministerns rätt att utse en ställföreträdare. Om han vill, han kan strunta i det också. Vilket vore det bästa. INGEN statsminister är den bästa statsministern. Men det är ju inte så sossepartiet funkar. Uffe-kuksugare.

Låt oss betta! Hur mycket har'u?

Varför kollapsar SD i kyrkovalet? För att hela partiet består av de allra mest ointresserade tysta parasiterna. Det är inte ett parti,l det är en charad, precis som Ny Demokrati blev med Bert Karlssons dansbandsgäng som kanske än idag försöker suga ut skattebetalarna på bidragspengar för att de en gång satt tysta och anonyma i någon stol utan att uträtta någonting. Precis som SD nu årtionde efter årtionde. Hur många SDare i din kommun kan du nämna vid namn?

Bilda opinion för SWEXIT och återvandring.

Jag bryr mig om mitt samvete. Du är verkligen en arapa som SD-ledningen har kvoterat in, eller hur? Knulla din mamma.
Du är verkligen korkad som tycks leva i en fantasivärld. Även om domstolen inte kan göra ett skit så kommer det likväl uppstå ett maktvakuum eftersom 1. Regeringen enligt grundlagen har sin roll. 2. Om då regeringen börjar agera enväldigt och tar beslut som går över annan så kommer de besluten likväl anses vara ogiltiga av allmänheten eftersom vi har en ordning att förhålla oss till. Är det inte giltigt så är det inte giltigt. Svårare än så är det inte. Domstolen kan inte peka finger åt regeringen och säga att de brutit mot lagen samtidigt som regeringen enligt grundlagen inte kan överskrida sina befogenheter. I detta vakuum kommer kaos uppstå där regeringen inte kommer kunna styra Sverige eftersom andra krafter inom polis, säkerhetspolis och militär inte kommer förklara lojalitet mot regeringen eller ens erkänna den. Förstår du det nu din lilla pellejöns? Allt hänger inte på vad en domstol säger eller inte säger men på hur andra krafter med makt reagerar mot en regim som fattar ogiltiga beslut.

Löfven skulle kunna utropa Maggan som ställföreträdande statsminister och sen dra sig undan och låta Maggan styra. Men det finns inga planer på att Löfven tänker göra så. Istället vill man att Maggan ska anses vara en vald statsminister av riksdagen.

Och? Dadgostar såg till att marknadshyror av det slaget som C ville ha inte gick igenom.

Läs om det jag skrev din lilla fitta. Detta handlar inte om att ha majoritet, men att ha flest röster i en slutgiltig budgetomgång vilket S, MP, C och L hade med januariavtalet. Regeringen behövde inte vänsterpartiet här. Men nu krävs vänsterpartiet eftersom Liberalerna har gått över till andra sidan vilket gör det jobbigare för regeringen och centerpartiet då V kräver inflytande.

Vad har Dadgostar och kakabavehs inflytande med det jag skrev att göra? Sluta drick och kom in i matchen.

När har jag sagt att en domstol kan beivra vem Löfven väljer som sin ställföreträdande?

Tänker inte betta med en alkoholiserad socialbidragstagare som inte ens kan stava.

Som jag skrev tappade SD i kyrkovalet dels för att afs fick de rösterna men också för att färre sverigedemokrater är med i kyrkan nu än för 4 år sedan. Då är det också naturligt att man tappar röster i kyrkovalet. Men det kommer knappast innebära att SD kommer tappa i riksdagsvalet. Du kan inte jämföra kyrkoval med riksdagsval.

Bilda opinion hur mycket ni än vill. Ni kommer aldrig få 51 procent.

Haha SD kommer åtminstone befinna sig i finrummet medan du och afs-luffarna kommer sitta i en källare och dricka folköl. Ät färdigt din pizza som den svettige turken bakat åt dig i din lilla sketna mögelskadade lägenhet i nån dassig grå förort och skaffa en tjej och familj istället.
Citera
2021-11-09, 18:29
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Älskar brudar med lite stake!

kommer rösta på Nooshi!
För de som vill göra Sverige till ett Nordkorea i Europa är det rätt beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in