2021-11-09, 12:16
Medlem
Korv69s avatar
Hon är grov narcissist, troligen psyko/sociopat.
Hon tog över ett parti lantbrukare och människor på glesbygden och kastade dessa under bussen fullständigt för en mer attraktiv väljargrupp, akademiska kvinnor i storstäderna.
Hon lovar en sak, gör en annan och skiter fullständigt i konsekvenserna för samhället och väljarna, bara hon får det enda här i världen som hon bryr sig om: makten
Citera
2021-11-09, 12:24
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Hon tycker invandring med 30 miljoner invandrare är rimligt, hon är helt blåst i skallen och kan inte tala fritt.
Citera
2021-11-09, 12:38
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Att hon öppet säger att hon vill ta in 30 miljoner MENA och på så vis byta ut svenska befolkningen.
Citera
2021-11-09, 12:38
Medlem
skogshuggar3ns avatar
För att hon tillsynes har ersatt integritet och personlighet med medieträning och politisk korrekthet. Ett billigt skal med megafon helt enkelt.
Citera
2021-11-09, 12:39
Medlem
Jag tror inte det bara är vilken politik hon står för. Det finns fler som står för samma politik. Något som jag däremot misstänker att många stört sig på är att hon ibland låter som en sån där TV-shop reklam som brukade gå förr. Blir väldigt ihåligt och folk vill knyta känslomässiga band till sina politiker. Men hon behandlar väljarna som lättmanipulerade konsumenter som man når ut till på samma sätt som man gör genom vanlig tv-reklam. Men det går väl hand i hand med liberalism och det samhälle hon strävar efter där vanligt folk slavar genom 2-3 jobb för att överleva.
Citera
2021-11-09, 13:04
Medlem
Har varken gillat henne eller Federley sen de gick maktens linje och röstade för FRA.
Citera
2021-11-09, 13:59
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Att byta från att vara för alliansen och kapitalism till att vara för kommunism på steroider inom loppet av några månader efter ett val är definitionen på vad som orsakar det djupaste politikerförakt.
Citera
2021-11-09, 14:26
Medlem
StekPannaUtanSladds avatar
Det här klippet där hon skulle kunna tänka sig 30 miljoner invandrare har jag givetvis sett. Och hon verkar ju helt blåst när hon sitter och säger att hon är stolt över att "alla är svenskar" oavsett var de kommer ifrån och att alla som kommer hit "talar svenska".. samtidigt som hon på riktigt inte ser nåt problem med 30 miljoner nya invandrare.

Man undrar ju hur hennes hjärna fungerar egentligen. Jag tror inte jag någonsin hört en politiker säga så konstiga saker.
Hur tänker hon egentligen att folk ska reagera när hon uttalar sig som hon gör? Att hon inte ens inser detta är ju också väldigt märkligt.
Citera
2021-11-09, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StekPannaUtanSladd
De flesta jag hört och sett har uttryckt avsky mot Annie Lööf. Och man behöver bara kolla valfri youtube-länk med henne för att få en idé vad folk tycker om henne, dvs genom likes.. t.ex denna:
https://www.youtube.com/watch?v=rS9StB3HTTo

Vad beror detta på att hon är så pass illa omtyckt? Kolla t.ex videon här ovan och studera dislikes jämfört med likes, 770 likes mot 25 000 dislikes säger ganska mycket tycker jag.

Men vad beror detta förrakt på på just AL tror ni? Tror ni hon själv är medveten om detta eller är hennes ego alldeles för stort för det?
Likes och disikes på en YouTube-video säger väldigt lite. Räcker att länken spridits i en endaste grupp med oliktänkande så har du ordnat 25000 dislikes.

Mer korrekt blir att titta på förtroendeundersökningar likt www.svt.se/nyheter/inrikes/novus-sa-ser-svenskarnas-fortroende-for-partiledarna-ut. Där ser du att Lööf ligger i mitten på spektrat med varken särskilt höga eller låga siffror.

Sen verkar Lööf vara ett rött skynke för främst Sverigedemokrater och Vänsterpartister. Det är en hedersbetygelse, då det betyder att hon gör något rätt i att bekämpa extremismen, eftersom de uppenbarligen störs av henne. Det rimmar också väl med att det bara är extremister som orkar eller har tid med att gå in och dislikea YouTube-videor från partier man inte håller med. Rimliga människor skiter i sådana videos och fokuserar på att istället stötta de budskap man delar.
Citera
2021-11-09, 14:57
Medlem
CassandraCs avatar
annie löf är inte omtyckt för hon är en klassisk psykopatisk narcissist, om din personliga radar inte ger dåliga vibbar när man sett henne i rutan eller på youtube så har du dåligt omdömme
Citera
2021-11-09, 15:14
Medlem
StekPannaUtanSladds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Sen verkar Lööf vara ett rött skynke för främst Sverigedemokrater och Vänsterpartister. Det är en hedersbetygelse, då det betyder att hon gör något rätt i att bekämpa extremismen, eftersom de uppenbarligen störs av henne. Det rimmar också väl med att det bara är extremister som orkar eller har tid med att gå in och dislikea YouTube-videor från partier man inte håller med. Rimliga människor skiter i sådana videos och fokuserar på att istället stötta de budskap man delar.

Har aldrig förstått konceptet "extremism" bara för att man vill ha en realistisk invandringspolitik och att man ska utvisa kriminella invandrare.
Citera
2021-11-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StekPannaUtanSladd
Har aldrig förstått konceptet "extremism" bara för att man vill ha en realistisk invandringspolitik och att man ska utvisa kriminella invandrare.
Även jag vill ha realistisk invandringspolitik och att kriminella invandrare utvisas. Däremot vill jag inte ha människor med fascistiska tendenser i maktställning då jag inte litar på att de kommer respektera demokratiska värderingar och spelregler. Samma gäller med gamla kommunister eller religiösa extremister. Alla som har en hjärtefråga som får övertrumfa precis allt annat, inklusive rättsstatens och demokratins principer, är farliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in