2021-11-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nu var de ät ju just denna lilla detaljen de var oense om.

End of discusión, så att säga.

Men visst finns det andra möjligheter.

Nej det var inte Einar som splittrade HH enligt det som diskuteras i tråden, och specifikt som allchronix69 skrivit, utan mordet på Kardo.
Citera
2021-11-08, 23:41
Medlem
Det kan mycket väl stämma. Vilka tänker du på nu?

Till mordet. Det fanns en prislapp på Einars huvud som förmodligen var mycket hög. Och då är det inte svårt att gissa att förmodligen väldigt många kriminella i Stockholm ville åt pengar.

Som jag har skrivit tidigare. Einar goade sig själv när han hängde med fel folk. Folk har förmodligen vetat att han höll till mycket i Sjöstaden och då är det att bara börja reka.

Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Helt enig. Det är den stora drivkraften. Man säljer t.o.m. sina släktingar - bara priset är rätt. Finns väl nåt exempel på bröder som varit på motsatt sida.
Citera
2021-11-08, 23:42
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Nej det var inte Einar som splittrade HH enligt det som diskuteras i tråden, och specifikt som allchronix69 skrivit, utan mordet på Kardo.
Som önskades av vem?
Citera
2021-11-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Nu har ju inte jag sagt att jag tror på allt som användaren har sagt. Tackade för en sammanställning. Jag kan inget om mordet på Dara, så jag har ingen åsikt alls. Sen är väl inget logiskt i den världen. Finns ingen lojalitet. Man hugger vänner i ryggen oftare än jag byter strumpor. Så även om det skulle vara exakt som Allchronix skriver, så kan det visst gå ihop, oavsett om du vill höra det eller inte.

Sen sa jag ju också att vissa inlägg motsäger andra. T.ex. användarens tidigare inlägg jämfört med de senare.

Något som flera teorier pekar mot dock, är att HH definitivt är inblandade i smörjan. Det går ihop.

Du får gärna gå och läsa mina tidigare inlägg så får du bilda dig din egen uppfattning om varför jag lutar mot att HH är de med blod på händerna. Alternativt läser du inlägg från de andra som är aktiva här också, för många av oss tänker ungefär likadant kring det hela.

Följdfråga -
Hur mycket har Bredäng ens att säga till om, om något?

Nej, jag citerade dig för att du hade svarat på det jag ville citera egentligen, orkade inte leta upp ursprungliga inlägget. Sorry för det.

Vad är det som, förutom N&S, tyder på att HH är inblandade?

Okej, jag kan köpa att det kanske är så att den svarta delen av HH har varit inblandade. Det är inte omöjligt att det är som allchronix69 skrivit. Det jag menar är bara att Slice är bra vän med manolo. Manolo betalades för att skydda Einar. Slice är mörkare än att vara arab, han är väl afrikan, så han bör ju vara på den mörka sidan av HH. Oavsett vad bör Slice ha stoppat detta, i min värld.

Men det kan ha varit så, det jag egentligen motsäger mig är att allchronix69 säger emot sig själv i flera inlägg. Därav blir jag tveksam
Citera
2021-11-08, 23:45
Medlem
Varför skulle Haval lägga ett pris på Einar när det förmodligen redan fanns ett pris honom?

Citat:
Vi diskuterade tidigare i tråden huruvida interner på klass1-avdelningar/häkte kunde kommunicera med utsidan. Detta då eftersom Haval misstänks ha lagt ett pris på Nisse.

Det går tydligen alldeles utmärkt, eftersom folk på Kumla har skött sina vapenaffärer inifrån.
K-pisten som användes vid Adrianamordet skall ha ingått i en vapenhärva som en 27-årig gängledare organiserat inifrån fängelset.

https://www.expressen.se/nyheter/vapnet-som-kan-ha-anvants--vid-mordet-pa-adriana-hittat/

https://www.expressen.se/nyheter/inlast-gangkriminell-misstanks-ha--fixat-vapen-till-person-pa-utsidan/
Citera
2021-11-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Som önskades av vem?

Nu blandar du ihop Kardo (HSL) med Dara (havals bror).

Kardo dog för en dispyt mellan Kardo och HH. Inte fan var Einar delaktig i det haha 😅
Citera
2021-11-08, 23:46
Medlem
Kriget kan redan ha brutit ut.

”De som vet de vet”. Hangarounds och torpeder med bekräftelsebehov kan inte hålla sig att hota publikt med lite ”kod” kring avsändaren.

Verkar finnas ett mått av publikfrieri bland dessa ortenkrigare som några nämnde tidigare.

Så jag tänkte igår, om de gjorde det mot Nisse, då borde de gjort samma sak mot Z.E.

Det stänger ju i princip caset till 100%.

Se: https://imgur.com/a/y403k2K

Ja, det där har flera säkert sett, men betyder det något, som CXXMMG-koden?

1. I Husby så kallas ett av de fulaste områdena just för Oblock.
Kommentaren görs av anv. @Oblockh1 – där H lär stå för …?

2. Det finns dessutom en användare på Instagram som heter @Oblock164. Denne användare länkar till en artist (!) på Spotify, se @M4rti.1.

Lite mer om artisten Marti: https://www.pressreader.com/sweden/kingsize/20200501/281732681644057

Kommer från Märsta och är gammal vän med VC Barre samt A.D.A.M.

Han är dessutom Dree Lows ”egna talang”.

Alla tre barndomsvänner är hyfsat sammansvetsade och hyllar en ”Chapo” på orten som gått bort.

Vet inte om ni minns användaren som skrev att Nisse började hänga med ormar i Märsta. Han Som Skriver Så Här:

Citat:
Ursprungligen postat av 654a1sd1323
Jag Visste Direkt Detta Skulle Hända Efter Han Umgås Med Märsta Barnen.

Stort Stort Misstag.

Akta Er För Märsta Om Ni Inte Vill Ha Problem.

Märsta = Smuts.

Utredning Kommer Visa Det Är Inte Vårby Eller Haval Utan Märsta.

Tycker fortfarande att användaren ovan verkar uppriktig, även om någon inställning kör stora bokstäver på första bokstaven för varje ord.

VC Barres klipp, ”Här sover Niissee” kanske får sig en lite olustigare känsla över sig nu.

VC Barre och Marti är gamla vänner och bilden på Marti i en vit jacka (undrar om han äger en vit Sail Racing som syns i filmen som postades av Dree Lows lillebror…) är Barre först att kommentera.

Den bilden togs bort idag.

För att knyta ihop säcken med Oblock så vem hjälper mig inte på traven via Google, jo @TopDogg08 som bland annat reder ut vad O Block står för samt en annan mycket intressant detalj 💥

Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Kan nog stämma, tack! Tänkte aldrig på det.

På Slices kedja står det Hyenan - OB - Slice

Oddsen måste vara väldigt höga för att båda dessa hotkonton mot Z.E och Einar är skapta av andra än insatta från Husby. De vill såklart signalera och hota men kryptiskt så att ”de som vet” förstår. Och Polisen ska såklart inte kunna använda det som bevisning.

Finns ingen motståndare eller ett troll som bara drar samman en sådan idé mot de troliga gärningsmännen/bråkmakarna från N&C om man inte finns i närheten av Husby.

För en vecka sedan visste väl knappt folk utanför bubblan att Z.E var jagad och att det var p.g.a N&C som Nisse till sist blev mördad.

Hotet skrevs alltså för två veckor sedan.

Nu är det rätt så uppenbart att det är Top Class Music / HH som vill hämnas för N&C, och vem vet kanske även för Dar*.

Att delägaren till T.C.M nu utsattes för mordförsök kan tyda på att kriget är igång.

Och vilka står då på andra sidan? (Eller är det en intern angelägenhet.)

Vi vet i varje fall en sak, är det DP så kanske inte Dumle goade.
Senast redigerad av Dundersidan 2021-11-08 kl. 23:51.
Citera
2021-11-08, 23:47
Medlem
Vad snackar du om? Var tvungen att googla Confirmation bias men tack lärde mig något nytt!

Men förstår inte vad det skulle ha med mina inlägg att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Jo men då gör du dig antagligen skyldig till Confirmation bias...

Mitt tips är gå igenom alla tillgänglig information sedan fråga vad är den mest troliga utfallet i förhållande till alla känd information?

Detta utan att låsa upp sig vid ett specifikt utfall utan hela tiden omvärdera beroende på vad den förtillfället samlade kända information visar...

Kanske lite överkurs för endel här dock ingen nämd ingen glömd
Citera
2021-11-08, 23:48
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Det kan mycket väl stämma. Vilka tänker du på nu?

Till mordet. Det fanns en prislapp på Einars huvud som förmodligen var mycket hög. Och då är det inte svårt att gissa att förmodligen väldigt många kriminella i Stockholm ville åt pengar.

Som jag har skrivit tidigare. Einar goade sig själv när han hängde med fel folk. Folk har förmodligen vetat att han höll till mycket i Sjöstaden och då är det att bara börja reka.
Tragiskt att ingen uppenbarligen lyckades övertala honom att lämna Sverige. Kan tänka mig att Einar tillslut blev "blind" för alla hot riktat mot sig.

Vi alla har varit 19-år, man tror man är odödlig.

Kolla på Jaffar Byn som många försökt få mördad.
Han har nu flytt till Somalia och har inga planer på att komma tillbaka till Sverige.

Värt att notera att det är enkelt för mig att säga det här, särskilt nu när Einar är död, men kan inte släppa att ingen i hans närhet lyckades få honom att inse att han bör inte bo kvar i Sverige om han vill vara vid liv.
Citera
2021-11-08, 23:55
Medlem
Citat:
Vi diskuterade tidigare i tråden huruvida interner på klass1-avdelningar/häkte kunde kommunicera med utsidan. Detta då eftersom Haval misstänks ha lagt ett pris på Nisse.

Det går tydligen alldeles utmärkt, eftersom folk på Kumla har skött sina vapenaffärer inifrån.
K-pisten som användes vid Adrianamordet skall ha ingått i en vapenhärva som en 27-årig gängledare organiserat inifrån fängelset.

https://www.expressen.se/nyheter/vapnet-som-kan-ha-anvants--vid-mordet-pa-adriana-hittat/

https://www.expressen.se/nyheter/inlast-gangkriminell-misstanks-ha--fixat-vapen-till-person-pa-utsidan/

Men det är nog svårare i häktet än sedan på anstalt/fängelse. Antar att de är kvar på häkte då domen överklagades och inte vunnit laga kraft än.
Citera
2021-11-08, 23:58
Medlem
Frickys avatar
Vi föreställer oss att vi tillslut kommer ha åtminstone en skytt åtalad och huvudet bakom gärningen.

Tror ni att dom kommer få en hotbild mot sig själva när dom släpps? Att folk kommer vara desperata efter hämnd?

Personligen så är jag tveksam. Vilka gäng, som har ett seriöst våldskapital, skulle isåfall vara på Einar's sida och söka efter hämnd?

Har jag fattat det rätt så har ju inte Einar tillhört något specifikt gäng heller.

Den dagen Haval, Yasin, Dumlee, Adel osv blir skjutna (känns rätt underförstått att alla tillslut kommer vara döda inom max 10 år) så kommer nog många i början tro att det är pga Einar. Tror dock inte vi kommer se några mord på andra artister med hämnd för Einar som motiv.
Citera
2021-11-09, 00:00
Medlem
Citat:
Varför skulle Haval lägga ett pris på Einar när det förmodligen redan fanns ett pris honom?

Har ingen aning om när E fick ett pris på sitt huvud. Det kan ju ha varit när Dara blev klippt. Och då satt ju Haval inne. Det var någon här som hävdade att det inte var möjligt för Haval att kommunicera med utsidan. Därav min post.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in