2021-02-09, 19:24
Medlem
Hur funkar det - hur mycket får piloterna resp överbolaget

Hur mycket betalar/tappar restauarangen - ingenting o slutkunden betalar allt eller
Citera
2021-02-09, 19:28
Medlem
Aurelies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Och du bor förstås i nån lägenhet på Östermalm som dina päron köpt till dig? Så jävla patetiskt med folk som inte pallar lite skit under naglarna. Har du någonsin haft ett jobb som inte innebär att vända papper på pappas firma?
Haha nej absolut inte, har jobbat sedan jag var 16 på flertalet jobb där man jobbar ordentligt för pengarna. Ålderdomshem, dagis, butik osv.. vad jobbar du själv med?
Citera
2021-02-09, 19:31
Medlem
Aurelies avatar
Men ärligt? Ni hade inte tyckt att det var pinsamt att köra moppe i chockrosa klädsel med en jätteväska på ryggen? Ni hade kunnat åka förbi och morsa på ett gammalt ex eller kompis med den utstyrseln?
Citera
2021-02-09, 19:52
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Citatet du lade in i ditt inlägg är inte komplett. Det är text som saknas. Text som är avgörande för vad citatet betyder.

Kan du vara så snäll att komplettera det då? För jag vet inte hur hela citatet lyder om jag ska vara ärlig!
Citera
2021-02-09, 22:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aurelie
Men ärligt? Ni hade inte tyckt att det var pinsamt att köra moppe i chockrosa klädsel med en jätteväska på ryggen? Ni hade kunnat åka förbi och morsa på ett gammalt ex eller kompis med den utstyrseln?

Tror inte man bryr sig, ärligt det är ju fortf ett jobb. När du ser en sån står du o pekar o garvar eller? Isåfall är du den som är märkligt.

När jag ser en ubereat eller foodora gubbe tänker jag som mest ”åh kanske ska beställa ikväll” om ens det..
Citera
2021-02-10, 10:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Haha nej absolut inte, har jobbat sedan jag var 16 på flertalet jobb där man jobbar ordentligt för pengarna. Ålderdomshem, dagis, butik osv.. vad jobbar du själv med?

Varför ser du då ner på någon som levererar käk till folk? Denna tjänst fanns inte i Sverige för bara några år sen. De utför en jävligt värdefull service i samhället. Exempel: finns en tant i mitt trapphus som knappt kan gå som ofta får käk levererat till dörren av dessa cykelbud. Bra eller anus?
Citera
2021-02-10, 12:47
Medlem
susets avatar
Har sett svenskar med det jobbet, men främst i studentstäder och lite yngre målgrupp förstås.
Tror inte dessa blir särskilt långvariga i rollen utan de vill nog bara dryga ut kassan temporärt.
Citera
2021-04-09, 10:27
Medlem
Lumbagos avatar
Denna händelsen vore intressant att få lite mer information om:
Citat:
Förra månaden inträffade enligt uppgift en bisarr händelse på en restaurang i Sundbyberg som tillhör kedjan Phil's Burger. Personal ska handgripligen ha lyft upp och kastat ut ett bud från budbolaget Foodora. Det uppger Foodora som också säger att budet skadades och att en polisanmälan upprättats.
Länk till en låst artikel:
https://www.foodmonitor.se/index.php/7600-foodora-pastar-phil-s-burger-lyfte-upp-slaengde-ut-och-skadade-bud
Citera
2021-08-18, 11:14
Medlem
Eoppoyzs avatar
Hur snabbt får man svar om man ansöker jobb som bud?
Citera
2021-08-21, 04:55
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sett en etnisk svensk jobba på foodora eller wolt. Alltid är det en invandrare som kommer med maten till dörren.
Har ni sett någon svensk jobba där?
Jag skulle tycka att det var ett pinsamt yrke, åka omkring på en moppe med en jätteväska på ryggen. Jag skulle skämts ihjäl. Jag skulle hellre vara arbetslös än att leverera pizza. Känner ni likadant?
Känner ni någon som jobbar/jobbat med liknande? Vad tyckte den om jobbet? Pinsamt, dålig lön, dåligt bemötande, tråkigt jobb, dåliga arbetsförhållanden osv..?

Konstig syn att se ner på de som arbetar istället för att ta den enklare vägen och gå på bidrag
Citera
2021-11-08, 17:57
Medlem
Jag har sökt dit två gånger som cykelbud..
Etnisk Svensk, aldrig ens fått ett svar trots att enligt min kompis har de behövt folk.

Diskriminering mot Svenskar sysslar det här företaget med.
Citera
2021-11-08, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret
Konstig syn att se ner på de som arbetar istället för att ta den enklare vägen och gå på bidrag
Håller med, att se ner på de ofta Indier eller Kristna Afrikaner som jobbar där är pinsamt, samtidigt som vi har hundratusentals muslimer som suger ut bidrag från Sverige varje månad..

Nej de som sliter här förtjänar respekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in