2021-11-07, 19:53
Medlem
SoberZealots avatar
Just sett ovanstående film, känns banbrytande.

Med ett konstant hånande emot globalisterna så njuter man filmen igenom. Det finns hur många som helst genomgångar av pkfloskler och deras totalt genomtröttade argument. Många utav de logiska kullerbyttor dessa nutida sengångare måste utföra för att genomgå sin agenda lockar till skratt.

Samtidigt så driver ju även filmen med unika konspirationsnötter och deras helt egenkomponerade värld.

Och när den gamla slitna hare/sköldpaddan historian börjar berättas, är första tanken att detta är en kalkonrulle ändå, men så tvistar de till den gamla slitna anekdoten på ett finurligt sätt och man pustar ut.

Ger den 10/10 ett måste att se för alla här på FB, i alla fall alla från konspirationsdeln.

Har vi sett ett genombrott inom filmhistoria? Bara en sådan sak att klara av att huvudspelerskan inte hamna i säng med en afrikan, känns ju nästan som banbrytande. Och hur kan netflix ens klara av att sända filmen utan detta? Känns som genren kan göras till en triller med rent spontant. Fast frågan är om PK och netlfix hade fixat detta.
Citera
2021-11-07, 20:46
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Jösses, även jag såg filmen idag, tyckte den var bra..
Du kan inte tänka dig att du över analyserat den?
Själv reagerade jag bara på att det var en storbystad donna som man hade lyckan att få följa filmen igenom.
Citera
2021-11-07, 20:58
Medlem
Dalulvens avatar
Lockades att köra igång den när jag såg namnet Hilary Swank, vinnare av dubbla skådis-Oscars!

Men slog av efter ungefär fem minuter. Gav samma Butterick's-känsla som "Only God Forgives".

Det här är de enda filmerna i historien som jag inte har orkat se vidare. Då har jag ändå plågat mig igenom "Sodoms 120 dagar".

Ni menar att det är värt att fortsätta titta?
Citera
2021-11-07, 21:20
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Själv reagerade jag bara på att det var en storbystad donna som man hade lyckan att få följa filmen igenom.
Haha, jo det går nog att se filmen från flera håll. Om man inte förstår hur de driver med globalisterna och liberalerna så kanske du inte är så politiskt bevandrad.

Helt underbar.

En scen där mördarna väljer ut offren är obetalbar. De har bara valt vita offer och måste därför ha en svart, annars kan det verka rasistisk. Då hamnar de i den helt omöjliga situationen att de inte kan mörda en svart för det skulle ju också vara rasistisk.

Kanske måste man vara med på pkflosklerna och notera dem. För vissa så noteras inte detta.
Citera
2021-11-07, 21:25
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Lockades att köra igång den när jag såg namnet Hilary Swank, vinnare av dubbla skådis-Oscars!

Men slog av efter ungefär fem minuter. Gav samma Butterick's-känsla som "Only God Forgives".

Det här är de enda filmerna i historien som jag inte har orkat se vidare. Då har jag ändå plågat mig igenom "Sodoms 120 dagar".

Ni menar att det är värt att fortsätta titta?
Det är ju en satir emot dagens samhälle, med inslag utav splatter. Och den är sjukt bra på detta. Fast om man inte är så politiskt engagerad och uppmärksam på undertoner mellan de två blocken, så kanske filmen inte är något för dig.

Jag njöt hela filmen i alla fall.
Citera
2021-11-07, 22:11
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Det var väl Bettys byst som var den största behållningen. Ok film som tidsfördriv förutom girly-girly slutstriden som blev lite för mycket.
Citera
2021-11-07, 22:32
Avslutad
B-film.
Fruktansvärt tråkig och seg.

Icke sevärd. Gör dig själv en tjänst och scrolla vidare.
Citera
2021-11-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Det är ju en satir emot dagens samhälle, med inslag utav splatter. Och den är sjukt bra på detta. Fast om man inte är så politiskt engagerad och uppmärksam på undertoner mellan de två blocken, så kanske filmen inte är något för dig.

Jag njöt hela filmen i alla fall.

Undertoner?

Den driver ju med extremliberala och extremkonservativa. Man måste ha levt under en sten i 20 år för att missa några "undertoner".

Tyckte själv att den var tråkig. 4/10.
Citera
2021-11-07, 23:08
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid79
Undertoner?

Den driver ju med extremliberala och extremkonservativa. Man måste ha levt under en sten i 20 år för att missa några "undertoner".

Tyckte själv att den var tråkig. 4/10.
Nej, detta är en konservativ film. Den driver dock med konspirationsteoretiker samt pk liberala. Den driver inte med varken konservativa eller extremkonservativa.
Citera
2021-11-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Nej, detta är en konservativ film. Den driver dock med konspirationsteoretiker samt pk liberala. Den driver inte med varken konservativa eller extremkonservativa.

Nej, då hade Hillary Swank aldrig ställt upp.

Det är inte en konservativ film. Jag är konservativ och hade luktat mig till en sådan på mils avstånd. Det är en satirfilm som misslyckades. Den gick f:ö inte ens break even.

Undermålig film helt enkelt, på alla sätt och vis.
Citera
2021-11-07, 23:39
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid79
Nej, då hade Hillary Swank aldrig ställt upp.

Det är inte en konservativ film. Jag är konservativ och hade luktat mig till en sådan på mils avstånd. Det är en satirfilm som misslyckades. Den gick f:ö inte ens break even.

Undermålig film helt enkelt, på alla sätt och vis.
Citat:
In the first fifteen minutes of The Hunt, Emma Roberts gets her head blown open and splattered across Justin Hartley's face. It's an apt metaphor for the film. Blumhouse's controversial political horror flick is abrasive and gratuitous and aggressive, but ultimately, it relies on you being bothered. Known colloquially as "the movie where Democrats hunt Republicans," the premise set the internet ablaze...
https://www.esquire.com/entertainment/movies/a31153025/the-hunt-movie-2020-controversy-review-explained/

Citat:
The satirical horror thriller (★★★ out of four; rated R; available on digital platforms) has taken a long, winding and tumultuous road to release and kicked up some dust along the way. Almost from the start, “The Hunt” has been contentious because of its subject matter: A group of conservative-leaning “deplorables” (including Emma Roberts, Justin Hartley and Ethan Suplee) are captured and hunted for sport by a cabal of liberal Americans fronted by a mysterious leader (Hilary Swank).

https://eu.usatoday.com/story/entertainment/movies/2020/03/11/the-hunt-takes-controversial-aim-our-ridiculous-political-divide/5014245002/

Om man inte fattar att det är en konservativ film, ja då får väl man läsa länkar.
Citera
2021-11-08, 10:25
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Du skulle inte själv vilja beskriva dig som IDIOT?
Inte jag som missar den helt otroliga humorn i filmen. Och du vet vad man säger, humor är tecken på intelligens. Sorry.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in