2021-11-05, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Om vi nu skulle ta dina ord på allvar, att Lydia var så sjuk och gränslös som du och dina gelikar vill få det till så säger väl det mer om hennes ex, jag menar skaffar man barn med ett sånt jävla miffo som du vill framställa Lydia så måste man vara jävligt svagbegåvad nästintill utvecklingsstörd med kardborreband istället för skosnören. För du ska inte inbilla mej att Lydia blev med barn efter första tömningen varje jävla gång. Och för sakens skull ja, jag fördömer Lydia för mordet på E.

Läs på lite om hennes diagnoser - så kommer du se att för varje crashad relation blir måendet sämre och sämre. Ju mer alkohol ju sämre psyke dessutom. Hon har ju varit expert på att manipulera killar. Hitta dem svaga lite skadade som hon kunnat suga ut det sista ur.
2021-11-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, jag håller med dig.

Och om hon nu var sååå sjuk i huvudet, varför har tingsrätten dömt henne som frisk?

Så sjuk i huvudet som hon enligt vissa här ÄR, och alltid har varit, så borde hon ju ha dömts till rättspsyk!

Eller har Sverige börjat med att skicka psyksjuka människor i fängelse?

För att hon inte lider av nån psykos.
Alla mördare är inte ”sjuka i huvet” en del är bara onda människor utan samvete.
Hon är en sån. Hon visste mycket väl precis vad hon gjorde när hon avrättade E.
Hon gick ju helt iskallt tillbaks in i huset och låste in vapnet igen.
Ingen panik över vad hon gjort, ingen panik när hon såg blodet spruta från stackars Emil.
Hon är vidrig. Hoppas hon tar livet av sig i häktet eller nån klipper henne på hinseberg
2021-11-05, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag skulle också avråda L att överklaga för om det finns minsta lilla rättvisa i sak så ska L ha livstid.
Vad jag vet så ska man inte spela Allan Ballan med ett gevär riktat mot en person (spelar ingen roll vilken person).
Betänk också hur få meningar det var som yttrades gentemot tiden, det måste ha varit tyst emellanåt där L haft tid och tänka och lägga ner vapnet.
Filmen var väl på 5 eller drygt 4 minuter och tänk när tystnaden varade och hon inte sänkte vapnet...
Jag hade haft dödsångest och det tror jag att Emil hade också.
En del konton härinne verkar inte förstå innebörden av att ha ett vapen riktat mot sig, rädslan och dödsångesten. Dom riktar in sig på att Emil filmade L halvnaken istället, så sinnessjukt.
Jag tror att Emil satte igång inspelningen för att han var rädd, L är en högst oberäknelig kvinna och kanske ville E visa henne hur hon beter sig dagen efter, men det hann han tyvärr inte..
Det jag fetat, längst ned:
Det känns ändå trösterikt och rättvist att utredarna fick lov att visa Lydia filmen när hon med berått mod avlossar det dödliga hagelskottet mot Emil. Där, vid visningen, fick hon vara sin egen publik och se sig agera framför kameran -på en och samma gång!
Ett närmast surrealistiskt scenario när man tänker efter.

Rätten, försvaret och målsägarbiträdena har troligen samtliga sett filmen och hört dialogen innan mordet sker.
Om X antal år kanske Emils barn vill se filmen där deras pappa mördas? Det bör kunna ordnas.
2021-11-05, 23:13
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, jag håller med dig.

Och om hon nu var sååå sjuk i huvudet, varför har tingsrätten dömt henne som frisk?

Så sjuk i huvudet som hon enligt vissa här ÄR, och alltid har varit, så borde hon ju ha dömts till rättspsyk!

Eller har Sverige börjat med att skicka psyksjuka människor i fängelse?

Helt enig med dej, OM nu Lydia är en psykisk sjuk människa som vemdalen och co skriver om varför såg inte åklagaren och för den del TR det?? och samtalet mellan Lydia och E före skottet talar väl för sej själv, karln flinar, filmar när han blir skjuten.
2021-11-05, 23:19
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det jag fetat, längst ned:
Det känns ändå trösterikt och rättvist att utredarna fick lov att visa Lydia filmen när hon med berått mod avlossar det dödliga hagelskottet mot Emil. Där, vid visningen, fick hon vara sin egen publik och se sig agera framför kameran -på en och samma gång!
Ett närmast surrealistiskt scenario när man tänker efter.

Rätten, försvaret och målsägarbiträdena har troligen samtliga sett filmen och hört dialogen innan mordet sker.
Om X antal år kanske Emils barn vill se filmen där deras pappa mördas? Det bör kunna ordnas.

Helt underbart Carinah78 men glöm nu inte alla stackars pappor som måste gå med kardborreband i efterdyningarna av det Lydia har ställt till med med
2021-11-05, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Helt underbart Carinah78 men glöm nu inte alla stackars pappor som måste gå med kardborreband i efterdyningarna av det Lydia har ställt till med med

Ja speciellt en pappa - han har ju blivit ensam med 4 barn - varav 2 inte ens är hans.
Kul framtid för honom. Vem kommer frivilligt hoppa på hans tåg - ingen normal eller vettig tjej.
När Mamman till dem 4 barnen är en feg mördare. Som sköt en obeväpnad sittandes 4-barns far som gett henne tak över huvet och mat dagligen.
Nej tack på den bollen liksom
2021-11-05, 23:37
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Läs på lite om hennes diagnoser - så kommer du se att för varje crashad relation blir måendet sämre och sämre. Ju mer alkohol ju sämre psyke dessutom. Hon har ju varit expert på att manipulera killar. Hitta dem svaga lite skadade som hon kunnat suga ut det sista ur.
Du har litet svårt att skilja på saker, ena sekunden är hon ett psykfall med massa diagnoser, nästa sekund bara ond.
Lär dig gärna skilja på de och dem också när du skriver
2021-11-05, 23:40
Medlem
Citat:

Det kan vara så att L mår dåligt av en urusel relation och därför lämnar den ...? Hur vet du det exakta sambandet? Vad som är Hönan eller Ägget?

L har ju inte med våld ockuperat Es hus eller tilltvingat sig en bil?

Kostnaden för huset har för E varit densamma oavsett inneboende eller ej. Bilen har E tecknat kontrakt för, köpes eller leasing?. Men vem som betalade månadskostnaden är oklar. Ekonomiskt lär E hur som drabbats marginellt.

Uppenbarligen ansåg han att det vara mödan värt då han själv flyttade in hennes bohag i hans hus, när hon var inlagd för vård.

E flashade på FB att han var i nytt förhållande och visade upp foton på L och nya bilen. Han har fått sällskap och delat säng med en snygg tjej. Ett behov han hade?

Vad exakt bestod den beramade Manipulationen du tjatar om av?

EDIT. Jag fördömer Ls mord på E.
Senast redigerad av Remark 2021-11-06 kl. 00:03.
2021-11-06, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det kan vara så att L mår dåligt av en urusel relation och därför lämnar den ...? Hur vet du det exakta sambandet? Vad som är Hönan eller Ägget?

L har ju inte med våld ockuperat Es hus eller tilltvingat sig en bil?

Kostnaden för huset har för E varit densamma oavsett inneboende eller ej. Bilen har E tecknat kontrakt för, köpes eller leasing?. Men vem som betalade månadskostnaden är oklar. Ekonomiskt lär E hur som drabbats marginellt.

Uppenbarligen ansåg han att det vara mödan värt då han själv flyttade in hennes bohag i hans hus, när hon var inlagd för vård.

E flashade på FB att han var i nytt förhållande och visade upp foton på L och nya bilen. Han har fått sällskap och delat säng med en snygg tjej. Ett behov han hade?

Vad exakt bestod den beramade Manipulationen du tjatar om av?

EDIT. Jag fördömer Ls mord på E.

En sårad kille som inte ville vara ensam - slog hon klorna i. Han betalade bilen så hon skulle kunna ta sig till honom.
Han hade inget intresse av att åka till någon. Skum lägenhet i Farsta.
Han hämtade hennes saker för hon grät och höll på från psyket - för han hade medlidande med en annan människa .
Nåt som blev hans död.

Att han flashade är väl att ta i- bilden kom upp i slutet av mars. Det är hon som gör v-tecken och ler som överlägsen bitch ,
Bilden på bilen har aldrig postats på hans fb.

Varför har ni ett sånt behov av att hitta anledningar till att försvara en mördare ?
Varför vill ni lägga energi på att helgonförklara en vidrig människa?
Jag skiter i vilket - hon kan vara psykfall , whitetrash , hora, prostituerad, knarkare och alkolist .
Men hon avrättade en annan människa.
Inte ok att göra ostraffat ens på medeltiden .
Så lägg ner bara
2021-11-06, 00:48
Medlem
Citat:
En sårad kille som inte ville vara ensam - slog hon klorna i. Han betalade bilen så hon skulle kunna ta sig till honom.
Han hämtade hennes saker för hon grät och höll på från psyket - för han hade medlidande med en annan människa .
Nåt som blev hans död.

Att han flashade är väl att ta i- bilden kom upp i slutet av mars. Det är hon som gör v-tecken och ler som överlägsen bitch ,

Varför har ni ett sånt behov av att hitta anledningar till att försvara en mördare ?
Jag skiter i vilket - hon kan vara psykfall , whitetrash , hora, prostituerad, knarkare och alkolist .
Så lägg ner bara

Jag fördömer mordet L begått mot E.

Men det i sig innebär inte att jag gör avkall på utredningen kring vad som ledde fram till mordet. Inte för att det förändrar domen som sådan, utan för att det snarast är legio att det utreds ordentligt. Utredningen är dålig och mager.

En fyllig och ytterst pedagogisk dom förändrar inte min ståndpunkt i sak.
2021-11-06, 01:15
Medlem
Citat:
Nåt som blev hans död.

Så lägg ner bara

TR har avkunnat sin dom. Hon är dömd för mord på E. Alla här fördömer hennes handling. Därmed helgonförklarar ingen henne heller.

MEN en 4-minuters film med mordet, kan omöjligen ge en bild av vad som hänt de senaste dagarna eller timmarna före som kan ge en förklaring till varför det hände, som inte hänt tidigare, att L skjuter en människa (E).

L har sina diagnoser sedan länge och rejält berusad har hon varit tidigare, vapen har hon haft ca 7 år. Men skjutit någon till döds har hon inte tidigare.
Hennes straffregister är blankt.

Varför passerades hennes gränser denna kväll???
2021-11-06, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
TR har avkunnat sin dom. Hon är dömd för mord på E. Alla här fördömer hennes handling. Därmed helgonförklarar ingen henne heller.

MEN en 4-minuters film med mordet, kan omöjligen ge en bild av vad som hänt de senaste dagarna eller timmarna före som kan ge en förklaring till varför det hände, som inte hänt tidigare, att L skjuter en människa (E).

L har sina diagnoser sedan länge och rejält berusad har hon varit tidigare, vapen har hon haft ca 7 år. Men skjutit någon till döds har hon inte tidigare.
Hennes straffregister är blankt.

Varför passerades hennes gränser denna kväll???
Det fetade:
Men du är medveten om att du med ljus och lykta söker efter skäl att lindra själva gärningen, dvs du söker efter skäl att kritisera Emil, det är du väl ändå medveten om? Du anklagar honom postumt för att han inte slutade filma, det är inte snyggt gjort av dig, fast det kanske du inte förstår?

Jag har i flera inlägg påpekat att du i denna tråd försöker förskjuta ansvaret för att mordet begicks från Lydia till Emil. Det kallas 'victim blame' och fenomenet känner du väl till, för det var precis det du anklagade en del av oss i Lena Wesström-tråden när vi diskuterade varför inte Lena lämnade Stefan. Då var du som en hök och hackade på dem som sökte förklaringar till Lenas märkliga beteende.

Grandet vs bjälken. Är metaforen möjligen bekant för dig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in