Citat:
Ursprungligen postat av
Man-At-Arms
6:an är rätt. Bild nr 3 är nog den svåraste den här omgången. Trodde bild 12 skulle bli knivig med, men den satte du direkt.
Såg först nu att du svarade till mig i en editerad kommentar, ja Raising Arizona blixtrade snabbt till i huvudet pga den tydliga röda tråden i bilderna, den blåa mattan och mest bootsen på snubben i bakgrunden, ungen i sig hade jag inte känt igen. Såg filmen senast för ca två-tre år sedan på Netflix tror jag det var, längtar redan tills jag ska se om den, men den står inte på tur dom närmaste månaderna. En av få filmer med Cage som jag pallar these days.
Hade även tagit Sjunde Inseglet, Twins, Three Men and a Baby och Pet Sematary om jag sett bilden tidigare, Baby's Day Out fanns också i hjärnan men jag tror inte ens jag har sett den, så det kändes fel att gissa.
Citat:
Ursprungligen postat av
GODisTrolling
Här kommer i alla fall nästa omgång:
Bilder
Jag gratulerar till en svår omgång! 2an finns i hjärnan man kan inte plocka den, om inte 10) är Onibaba så kastar jag in handduken omgående, men det känns väldigt likt nån gammal japansk skräckis jag såg för nåt år sen på Arenan, som jag tror var Onibaba, eller om det var nån med spöken/onda andar som gled omkring i dimmorna och vassen.
Ingen aning om vad det är för filmer men 5) och 7) blev jag sugen på att se oavsett pga bilderna.

5) Gav mig även lust att plöja om Tintin-serien på Netflix med franska dialogen för att få mig en dos Kalkyl, i synnerhet som dagens tråkiga rymdraketer gör mig deprimerad i jämförelse med den rödvita helt överlägsna raketdesignen!
Ursäkta chattandet, hoppas med överseende.