2021-11-05, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Jag tror också att många underskattar hennes förmåga...

...henne förmåga att ta folkets pengar och lägga på skit. Jag blir på riktigt rädd. Dags att investera sina pengar i skatteparadis, maybe?

Fast för det första vet vi ju ingenting om hur det kommer att bli. ALLA Socialdemokratiska statsministrar kommer att slösa. Precis som en moderat statsminister också skulle göra.

Däremot KAN Andersson möjligen ha andra kvaliteter.. Potential finns. Vi får se.. Kan gå åt vilket håll som helst.

Man kan hoppas att hon inte blir lika undergiven mot MP som Löfven varit. Får se hur hon ska manövrera ut partivänstern. Eftergifter kommer nog att krävas på nåt plan tyvärr.

Personligen är jag glad om vi slipper Ygeman Johansson och Wallström.. Johansson är jubttvörr obligatorisk, men Ygeman kanske ryker med tiden. Wallström är en farlig joker i leken som kan plockas upp igen.
Senast redigerad av Macke85 2021-11-05 kl. 11:31.
Citera
2021-11-05, 14:26
Medlem
Larasofts avatar
Många här som önskar sig en svensk Maggan Thatcher och ser drag av henne i Maggan Andersson.
Citera
2021-11-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Många här som önskar sig en svensk Maggan Thatcher och ser drag av henne i Maggan Andersson.

Tror dom kommer att bli besvikna..

Löfven tillträdde också med ett glatt självförtroende. Han skulle skapa ett Sverige med EU:s lägsta arbetslöshet minsann. Dagen efter var det bortglömt och S med Löfven i spetsen lyfte inte ett finger för att minska arbetslösheten under hela sju års tid.

Det vi vet med säkerhet är att det kommer att föreslås lite skattehöjningar.

Andersson har dock till skillnad från Löfven lite kompetens att komma med. Frågan är hur mycket hon faktiskt kan åstadkomma. Tror det blir svårt för vem som helst.
Senast redigerad av Macke85 2021-11-05 kl. 16:30.
Citera
2021-11-05, 18:20
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Tror dom kommer att bli besvikna..

Löfven tillträdde också med ett glatt självförtroende. Han skulle skapa ett Sverige med EU:s lägsta arbetslöshet minsann. Dagen efter var det bortglömt och S med Löfven i spetsen lyfte inte ett finger för att minska arbetslösheten under hela sju års tid.

Det vi vet med säkerhet är att det kommer att föreslås lite skattehöjningar.

Andersson har dock till skillnad från Löfven lite kompetens att komma med. Frågan är hur mycket hon faktiskt kan åstadkomma. Tror det blir svårt för vem som helst.

En fördel har hon genom sin bakgrund inom Skatteverket, på tal om falska identiteter och organiserad brottslighet genom företag. Hon är m a o inte lika naiv som moderater, Centerpartister och liberaler.
Citera
2021-11-06, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Tänker att nu som vår nya statsminister kommer Magdalena Andersson var en helt ny nyans från sin forna kollega Stefan Löfven.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Magdalena_Andersson_(finansminister)

Eva Magdalena Andersson, född 23 januari 1967 i Vaksala församling i Uppsala, är en svensk ekonom och politiker (socialdemokrat). Sedan 2014 är Magdalena Andersson Sveriges finansminister, den första kvinnan på den posten i en socialdemokratisk regering. Hon är även den första kvinnan att bli vald till ordförande för Internationella valutafondens högsta rådgivande organ IMFC.

Vad är hennes styrka respektive svaghet, kan hon förändra det rådande läget i Sverige och vad anser ni vara den största skillnaden på den tidigare ministern vid posten Stefan Löfven?

Jag tror att många underskattar hennes förmåga, hon har arbetat stenhårt fram till posten och en sak jag älskar extra mycket är att hon en gång i tiden var simmare på elitnivå.
Hon kan hantera dom hårda puckarna som skickas mot henne.
Grattis Magdalena!

Det kommer att sluta som Hillary Clinton.

Jag håller min teori att ju fler kvinnor som använder sitt kön för fördelar desto sämre.

Hon kommer inte att bli vår statsminister och hon har ju inte blivit valt på ett äkta sätt utan Stefan Löfven valde att lämna.
Citera
2021-11-06, 11:41
Medlem
Ja det är det jag menar med att hon har potential åtminstone. Hon är inte korkad.
Citera
2021-11-06, 11:57
Medlem
Nilsbofinks avatar
Hon kan ju knappast vara sämre än Löfven och tror det var ett smart drag av sossarna att byta med ett år kvar till valet då han klantade till det mesta och troligtvis hade de inte haft en chans i nästa val med ett år till av Löfvens floskler och uppenbara brister i debatter. Min bild av Andersson är att hon står för ungefär samma saker som Löfven så någon större skillnad kommer det inte bli, bara en ny röst som säger samma saker.
Ska bli intressant att se hur hon tar det ökade trycket som kommer med jobbet.
Inte imponerad av henne överlag så med lite tur gör det ingen skillnad utan sossarna förlorar makten särskilt om hon fortsätter briljera som hon gjorde mot Oscar Sjöstedt (sd)
https://youtu.be/SuOO6NYahVA
Citera
2021-11-06, 12:04
Medlem
Ett lyft från den förre S-ledaren. Maggan kommer visa den nya riktningen för betongpartiet och jag ser fram emot det som skall komma.
Citera
2021-11-06, 12:21
Medlem
Löfven sade: Vi ska knäcka gängen.

Andersson säger: Vi ska röka ut gängen.

Vad är skillnaden? Har hon några nya förslag för hur detta ska gå till?

Men psykologiskt kan det ge en effekt för väljarna att byta partiledare. Det är dock bara psykologi och inte en konkret förändring.
Citera
2021-11-06, 12:35
Medlem
bl-gr-ns avatar
Alkis-Magda har i 7 års tid varit en del av Löfvens inre cirkel och har lika mycket ansvar för dagens Sverige som Löfven övriga ministrar.

Några väljare kommer nog kunna luras av en ny sosse i toppen men alltför många vet att Alkis-Magda haft ett finger med i sossarnas vanstyre av Sverige de senaste 7 åren.

Majoriteten av svenskar kommer inte rösta på Alkis-Magdas sosseparti.
Citera
2021-11-06, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Alkis-Magda har i 7 års tid varit en del av Löfvens inre cirkel och har lika mycket ansvar för dagens Sverige som Löfven övriga ministrar.

Några väljare kommer nog kunna luras av en ny sosse i toppen men alltför många vet att Alkis-Magda haft ett finger med i sossarnas vanstyre av Sverige de senaste 7 åren.

Majoriteten av svenskar kommer inte rösta på Alkis-Magdas sosseparti.

Precis man ska nog inte hoppas på för mycket..
Citera
2021-11-06, 14:58
Medlem
Hon kan ju börja med att utlysa det nyval som RumpNisse med draculatänderna utlovade.

Konstigt att inte Rumpnisse attackerats grovt i alla media för detta svikna löfte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in