2021-11-05, 10:59
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Kärringen verkar offensiv och pigg - en riktig järnlady kanske? Antagligen är hon lite bättre än skithögen Löfvén, men vågar vi lita på henne?
Citat:
Vill skärpa det ekonomiska biståndet

Hon säger att sig redo att vända varje sten för att bryta segregationen och menar att alla socialdemokrater, oavsett om man är minister eller ersättare i en politisk nämnd, måste ställa sig samma fråga.

– Partivänner, jag sa att vi ska vända varje sten för att bryta segregationen. Jag ska vända på en redan nu. Det handlar om det ekonomiska biståndet, säger hon och fortsätter:

– Jag vill att alla arbetsföra som får ekonomiskt bistånd också ska möta en tydlig förväntan. Du ska lära dig svenska och arbeta ett visst antal timmar i veckan. Det ska samhället erbjuda dig som individ.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/10-00-magdalena-andersson-talar-pa-s-kongressen
Citat:
Segregationen ska brytas

En stor del av talet ägnas till segregation och brott.

Våldet är ett gift som hotar hela vår samhällsgemenskap, menar Magdalena Andersson och framhäver att Socialdemokraterna gjort en omläggning av kriminalpolitiken och skärpt över 60 straff.

Hon menar att en otillräcklig politik har lett till segregation som i sin tur har lagt grunden till mycket av våldet i Sverige.

– I det tomrummet tar andra krafter plats. Organiserad brottslighet och kriminella gäng, säger Magdalena Andersson.
Senast redigerad av SalthavsStjaert 2021-11-05 kl. 11:03.
Citera
2021-11-05, 11:00
Medlem
Vryzass avatar
Spelar ingen större roll eftersom åtföljande av regel skiljer sig från socialkontor till socialkontor. Regler finns redan på plats, de efterföljs bara inte pga mångkulturen.

Det är stor skillnad att gå på socialbidrag från socialkontoret för Rinkeby och socialkontoret för Lidingö.

Som svensk för soc bidrag på Lidingö:

Kontoutdrag
Krav på att aktivt försöka hitta billigare boende
Aktiv på arbetsförmedlingen
Hårda kalkyler - Egna besparingar räknas först
Dagliga uppföljelser
Tackar nej till erbjudet jobb - Direkt indraget bidrag

Rinkeby:

Automatisk utbetalning på högsta nivå - Inga frågor

Mest därför att socialare för Rinkeby inte orkar utstå hot och våld samt att försöka kommunicera med lokalborna.
Citera
2021-11-05, 11:02
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Varför vill du ha det så? Verkar knäppt. Jag kan inte se några fördelar med det.
Alkoholisten kan inte köpa sprit då den inte får pengar, inga cigg eller annat skit. Folk tvingas ut och arbeta för få sitt bidrag vilket gör att en stor grupp kvinnor kommer ut från i princip vart fångar i hemmet. Språk förbättras och därmed möjligheter, med språk kommer kunskap om samhälle mm. Man kan inte längre leva på bidrag utan bara överleva vilket kommer skapa ett sug ta sig ifrån överlevnad till självförsörjning mm mm.
Citera
2021-11-05, 11:03
Medlem
Hundvisslarens avatar
45 år efter att sossarna bestämde att vi skulle vara ett mångkulturellt samhälle istället för ett svenskt samhälle, kommer sossarna på att utlänningarna "ska lära sig svenska". Jaha. Bra jobbat där. De ska alltså tvingas sitta på en kurs för att få sitt bidrag. Något får mig att tvivla.

Vad gäller sossarnas nya "arbetslinje" kan jag lova att inte en enda person kommer bli av med sitt försörjningsstöd, annat än svenska utslitna och utförsäkrade svenskar som kommer kastas ut i skogen för att, som Maggan säger, rensa sly.
Citera
2021-11-05, 11:04
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Det blir någon form av jobb man får och sen får man en lön, dvs pengar. En början till det nya samhället.
Lön? Nej, det är problemet. S vill likt högerpartierna i riksdagen att människor ska arbeta utan lön.
Citera
2021-11-05, 11:07
Medlem
Jag tycker det är rimligt att den som har försörjningsstöd och äger förmåga att arbeta har åtminstone 20 timmar i veckan då den personen står till samhällets förfogande.

Samhället ska kunna sätta in de som uppbär försörjningsstöd i både arbete och utbildning, givetvis med syfte att detta gör konkret nytta och även har målet att lyfta bort behovet av försörjningsstöd.

Men om man lyckas att sysselsätta de här personerna på ett vettigt sätt, så tycker jag det vore grymt om de ska leva på samma ersättningsnivå som om de inte gjorde någonting alls.

Någon form av uppmuntran behövs, så därför vore det bäst kombinera det med att man får en högre ersättning när man uppfyllt sina arbetstimmar än om man inte gör det.

Jag tycker att det är framförallt idrottsföreningar som borde gynnas här och inte att det ska vara vilka företag som helst, för då spårar det ur och utnyttjas så in i helvete att de får gratis arbetskraft.
Citera
2021-11-05, 11:10
Medlem
Man ser att bidragsadeln börjar bli rädda att de ska behöva bidra för att få bidrag och int bara sitta hemma hela dagarna och röka på.
Citera
2021-11-05, 11:10
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag tycker det är rimligt att den som har försörjningsstöd och äger förmåga att arbeta har åtminstone 20 timmar i veckan då den personen står till samhällets förfogande.
Vore det inte bra om samhället åtminstone betalade ut lön då om det finns jobb att utföra?
Citera
2021-11-05, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Alkoholisten kan inte köpa sprit då den inte får pengar, inga cigg eller annat skit. Folk tvingas ut och arbeta för få sitt bidrag vilket gör att en stor grupp kvinnor kommer ut från i princip vart fångar i hemmet. Språk förbättras och därmed möjligheter, med språk kommer kunskap om samhälle mm. Man kan inte längre leva på bidrag utan bara överleva vilket kommer skapa ett sug ta sig ifrån överlevnad till självförsörjning mm mm.
Jag känner alkoholister. De kommer alltid hitta pengar till dricka, så nej det funkar inte.Att man kommer ut, ser jag inga fel med. Men det ska inte vara ett jobb. Och bara några få timmar."an kan inte längre leva på bidrag utan bara överleva vilket kommer skapa ett sug ta sig ifrån överlevnad till självförsörjning mm mm.["idotiskt, jag kände flera som gick på sos, de hade ett helvete. vilket skapade ohälsa, depression, låsningar att hitta jobb, pga att de inte längre hade några möjligheter, som tex kunna resa till ett nytt jobb.
Citera
2021-11-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Vore det inte bra om samhället åtminstone betalade ut lön då om det finns jobb att utföra?
Teori, från ekonomer säger att man ska inte jobba med sådant som inte behövs.
Citera
2021-11-05, 11:18
Medlem
f30malmos avatar
Det är ju redan så, förstår inte vad de snackar om.

Ge personerna ett jobb med en lön istället.
Citera
2021-11-05, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
Socialdemokraterna sneglar nu på Danmarks förslag om arbetsplikt och vill skärpa villkoren
för att få försörjningsstöd. I Magdalena Anderssons stora linjetal nu på förmiddagen kommer
hon att presentera nya förslag på området erfara Expressen.
Utspelet är det första i den nyvalda S-ledarens program för bättre integration.

https://www.expressen.se/nyheter/s-vill-skarpa-kraven--for-forsorjningsstod-/

Nya tider väntar för alla bidragstagare kanske?

Arbetsplikt som finansieras med SKATTEPENGAR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in