2021-11-04, 06:28
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Hur länge tror ni att GM's-männen befunnit sig i och runt Hammarby Sjöstad innan de sköt?

vittne såg misstänka personer ca en halvtimme innan på platsen.
Senast redigerad av mastarn 2021-11-04 kl. 06:33.
Citera
2021-11-04, 06:31
Medlem
Ni är ju sjuka! Tro på nån lady som inte ens kan pilla in Leksell i sin ekvation! För han va för, å dumles släkting haha är adel för fan
Citera
2021-11-04, 06:34
Medlem
Massa skitsnack om L*is och Nosh & Chow hela tiden. Det där har absolut ingenting med det här mordet att göra. Det där var en intern konflikt inom Husby. Einar är inte Tony Montana som har har så stor inflytande att folk ska huggas eller mördas på grund av han. Einar var på plats, en åskådare helt enkelt. Ett sätt för dom i hans närhet att visa att han är en "made men", alltså du är inne i gänget på riktigt nu där du får vara med kring interna konflikter och problem/lösningar. Det fascinerar mig hur man kan vara så fel ute när det här egentligen är så lätt att förstå, säger ingenting mer än det.

Einar var vad man i Los Angeles kallar en "set jumper". Alltså en person som hoppar från olika gäng till varandra. Det här är det allra dummaste man kan göra och det fascinerar mig också att trots hans texter om vilken G han är så förstår han inte att lojalitet kan inte köpas!

Finns några som säger "men varför ska han ge en viss andel till Dalen". Grejen är att om Einar hade varit en artist som Jireel typ, då håller jag med för det är pop/klubb musik. Där behöver man ingen vidare beskydd för du rappar inte om att du har en glock vid pungen och att du ska skjuta folk. Men om man gör det som Einar gjorde, då behöver du visa folk på gatan att vad du säger, det menar du. För oss "vanliga" så är det här bara "underhållning" men för dom som lever det liv Einar rappar om, dom kommer testa han.

Och om man är en G så måste man ha uppbackning från sitt område. Det är med dom grabbarna man växt upp med, det är dom som vet ens starka och svaga sidor. Påstår man sig vara en G så måste det egna området ge godkännande för dina uttryck. Detta alltså om man påstår sig vara det, Jireel eller Miryam Bryant behöver inte följa dessa koder.

Men grabben blev portad av sin ort och det i sig visar en svaghet. Riktiga gangsters är alltid ute efter att testa ens "gangsterism". Är du på allvar eller inte? Därför ses han som ett lätt byte av andra att mjölka pengar på, vare sig om det är kidnappning eller "beskydd". Men ingen av dom här brydde sig om Einar och trots Einars stora ord i hans texter om gangsterlivet så fascinerar det mig hur han inte förstår dessa koder. Killen var en underhållare, det ser man när han börja rappar redan som barn och till och med var i filmer. Det är en läxa till alla att inte ge sig in i nånting man inte vet nånting om.

Det här mordet har en tydlig tidslinje och bara man följer den så förstår man. Grabben var helt vilsen och gick i alldeles för stora skor. Här borde nån i hans närhet dra han i örat och be han att sluta, men när pengarna rullar in så klagat man inte. Nu kanske nån eller flera varnade han och han själv inte lyssnade.
Citera
2021-11-04, 06:42
Medlem
Att Einar eller övriga blir "misstänkta" är ingen big deal. Dom var på plats och sågs kanske springandes därifrån eller gömde sig. Vittnen kanske också pekade ut att dom var där. Det är standard för polisen att misstänkliggöra folk som tidigare har domar mot sig och speciellt rappare som handlar om vapen och att mörda folk.

Och allt detta på ett möte bland massa gängmedlemmar, ingen pratar vem som gjorde vad, därför blir i stort sett alla misstänkta. Sen släpps dom när polisen börjar få en liten inblick i situationen. Så släpp den där händelsen för information kommer ni aldrig få vad som hände den kvällen. Det är ett internt problem och dom löser det också internt.
Citera
2021-11-04, 07:09
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Att Einar eller övriga blir "misstänkta" är ingen big deal. Dom var på plats och sågs kanske springandes därifrån eller gömde sig. Vittnen kanske också pekade ut att dom var där. Det är standard för polisen att misstänkliggöra folk som tidigare har domar mot sig och speciellt rappare som handlar om vapen och att mörda folk.

Och allt detta på ett möte bland massa gängmedlemmar, ingen pratar vem som gjorde vad, därför blir i stort sett alla misstänkta. Sen släpps dom när polisen börjar få en liten inblick i situationen. Så släpp den där händelsen för information kommer ni aldrig få vad som hände den kvällen. Det är ett internt problem och dom löser det också internt.

Ok så ett stort antal källor då inklusive polisen är helt ute och cyklar?

Det är alltså bara en slump att följande händer:

Att Einár fick ett (nytt) pris på sitt huvud.

Att hotbilden mot honom ökade väsentligt.

Att han själv helt plötsligt blev ordentligt skraj och ville ordna livvakter och skottsäker bil.

Att polisen punkmarkerar de personer de gör osv osv

Nej det har inget med Nosh and Chow att göra nej ingenting alls...
Senast redigerad av mastarn 2021-11-04 kl. 07:18.
Citera
2021-11-04, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Diamanten kanske inte är helt ute och cyklar kring Kattens roll då?

Om man utgår från tesen att den enklaste förklaringen är mest rimlig så är det just Nisses beslut att slänga alla sopor till ”beskyddare” i soptunnan som är motivet.

Tati kunde inte skydda han i Dubai (enl. Tråd), DP kanske inte riktigt kunde skydda han på N&C som han trodde. Andra kanske ville ha en del av hans beskyddarpengar och nu får han nog. Att han dessutom lockats ner i gyttjan och troligtvis anstiftat mord kanske känns så där nu när Nisse verkar dra ner på knarket och lagt på sig lite hull.

Här kommer DP’s roll in i det hela. De kommer förlora kunden och pengarna. Att detta inte diskuteras mer i tråden är för mig helt ologiskt.

Jag vet inte exakt vad ex två riktiga livvakter från ett säkerhetsföretag fakturerar för 24/7-tjänster men det måste vara nära en halv miljon i månaden.

Därför kan hans ”vänner” nu snart misstänka att han kommer hjälp Polisen för att få gratis livvakter från ex. SÄPO.

Önskan om riktiga livvakter är alltså det mest solklara motivet som dessutom är dokumenterat i media.
Citera
2021-11-04, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Ok så ett stort antal källor då inklusive polisen är helt ute och cyklar?

Det är alltså bara en slump att följande händer:

Att Einár fick ett (nytt) pris på sitt huvud.

Att hotbilden mot honom ökade väsentligt.

Att han själv helt plötsligt blev ordentligt skraj och ville ordna livvakter och skottsäker.

Att polisen punkmarkerar de personer de gör osv osv

Nej det har inget med Nosh and Chow att göra nej ingenting alls...

Alla punkter förutom 2 du skriver är spekulationer och jag tror inte ett dugg på dom. Låt oss gå igenom dina punkter.

1. Att Einar fick "nytt" prishuvud på honom för att den andra gruppen i Husby skulle vara lacka på han? Varför? Vad ska lilla Einar ha gjort för att ha lagt sig i angelägenheter som tillhör Husby? Är Einar, som blivit portad från sin ort och köper för beskydd, sån jävla gangster att han har gått in i diskussionerna med mördare och gängmedlemmar och typ indirekt sagt "plata o plomo"? Snälla nån....

2. Einar var med i grupperingen kring Adel och L*is. Det är tydligt att det är två sidor och det är tydligt att det officiellt bildas två sidor. Alla på ena sidan får såklart ökad hotbild mot sig av den andra sidan för då är man i olika gäng som dessutom har en konflikt.

3. Ordna livvakter och skottsäker bil? Enligt vem? Tänk vad löjligt att en gangsterrappare som pratar om vilken mördare han är ska gå runt med livvakter, har det någonsin hänt i Sverige? Det skulle bara göra så att folk tappar ännu mer respekt för han!!!

4. Att polisen punktmarkerar dom här betyder inte ett skit. Och dom som polisen punktmarkerar var ju faktiskt på Einars sida. Det visar att polisen tror att dom här grabbarna vet något om händelsen. För om man ska punktmarkera någon efter händelsen på Nosh & Chow, då ska man väl punktmarkera dom på "andra sidan"?
Citera
2021-11-04, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Vad cashar de in på Nils död menar du?

Vem/vilka betalar vad?

Det vet jag inte, har inget öra mot gatan eller så. Men det verkar som att många ville se Nisse död och tillsammans kanske de drar ihop en 🐰.

Även Västerås kanske ville klippa han om han nu ville ha riktigt beskydd från proffs. Det har säkert ringts en massa samtal till höger och vänster för att skramlat samman så mycket som möjligt.

Han ville lämna ormarna, men det ville inte dom.
Citera
2021-11-04, 07:46
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Nja, jag skall väl inte låta som om jag vet något, men det borde väl vara rätt ovanligt med somalier klädda i becknarväska i Hammarby Sjöstad? Det är ju ändå övre medelklass liksom.
Om det nu är somalier vilket man ju, i mörkret, måste komma rätt så nära för att se om så.

Ungdomar som ungdomar liksom och att de hänger här och där är ju inget uppseendeväckande.
Citera
2021-11-04, 07:47
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Alla punkter förutom 2 du skriver är spekulationer och jag tror inte ett dugg på dom. Låt oss gå igenom dina punkter.

1. Att Einar fick "nytt" prishuvud på honom för att den andra gruppen i Husby skulle vara lacka på han? Varför? Vad ska lilla Einar ha gjort för att ha lagt sig i angelägenheter som tillhör Husby? Är Einar, som blivit portad från sin ort och köper för beskydd, sån jävla gangster att han har gått in i diskussionerna med mördare och gängmedlemmar och typ indirekt sagt "plata o plomo"? Snälla nån....

2. Einar var med i grupperingen kring Adel och L*is. Det är tydligt att det är två sidor och det är tydligt att det officiellt bildas två sidor. Alla på ena sidan får såklart ökad hotbild mot sig av den andra sidan för då är man i olika gäng som dessutom har en konflikt.

3. Ordna livvakter och skottsäker bil? Enligt vem? Tänk vad löjligt att en gangsterrappare som pratar om vilken mördare han är ska gå runt med livvakter, har det någonsin hänt i Sverige? Det skulle bara göra så att folk tappar ännu mer respekt för han!!!

4. Att polisen punktmarkerar dom här betyder inte ett skit. Och dom som polisen punktmarkerar var ju faktiskt på Einars sida. Det visar att polisen tror att dom här grabbarna vet något om händelsen. För om man ska punktmarkera någon efter händelsen på Nosh & Chow, då ska man väl punktmarkera dom på "andra sidan"?

Och ditt svar visar bara hur lite koll du har...

Sedan kanske ev du har lite ingångar/kändedom om dalen skarpnäck och gangsterrap Southside mm det är möjligt...

Har för mig att det är din Angle i det hela, orkar inte bemöda mig att göra en utförlig bakgrunds koll då du redan sållat ut dig själv så att säga 😉

Men alla mina punkter stämmer så jag rekommenderar läs på om du vill hålla dig ajour och "bidra" i tråden eller somna om.
Senast redigerad av mastarn 2021-11-04 kl. 07:50.
Citera
2021-11-04, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Enligt den tråden så var han på plats

Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Ja, skulle mycket väl kunna vara som du säger.
Jag har ingen egen uppfattning kring vad som skrev till mig, då jag helt enkelt inte vet. Men intressant tycker jag att det är.

Får väl hoppas att sanningen kommer ut i sinom tid.

Varför kan inte den personen skaffa en egen anonym användare och posta direkt istället för att gå via PM till dig? Detta är ett anonymt forum...fattar inte...
Citera
2021-11-04, 07:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Vika farliga personer då? När skadades sjukhuspersonal allvarligt senast p.g.a. att de släppt in farliga personer? Det enda som förekommer är väl när klanmedlemmar vill in och träffa sina anhöriga när de ligger för döden, typ. Och detta styr ju polisen upp med att vara på plats. Inte genom att skicka runt varningar.

Det som gör det hela orimligt är följande:

1) Dumle är punktmarkerad.

2) Vi vet inte ens om 16-åringen har något med detta att göra. Om så vore fallet, hade säkerligen MSM fått veta detta då polisen är i desperat behov av framsteg - både för att göra regeringen nöjd och att visa allmänheten att de faktiskt gör nåt.

3) Det är endast Samnytt som har rapporterat om varningsbrevet. Ingen annan media. Detta följer Dagermans agenda 10-tals år tillbaks då han fabricerade inlägg i Avpixlat. (eller om det var Fria Tider) Vidare har han anmälts otal gånger till etiska rådet för denna typen av reportage. Men han brukar klara sig på Yttrandefrihetsklausulen.

4) Om 16-åringen på något vis är inblandad borde han ha talat. Visst, 16-åringar kan vara tuffa sicarios, men när man blivit skjuten i ansiktet och riskerar livet när man skrivs ut från sjukhuset är man inte lika tuff. I alla fall inte om man är 16 år. Det kan ju liksom inte vara så roligt att ha Dumle & Dödspatrullen efter sig. Av samma anledning borde han väl i så fall begärt skydd, och MSM borde då ha vetat om detta.

Sammantaget ser jag ingen logik i varför polisen skulle skriva en varning. 16-åringen kan heller inte knytas till mordet på Einar, det är inte helt ovanligt med skjutningar, och det kan t.o.m. vara ett vådaskott när de provade pistolen. Eller luftgeväret, eller vad det nu var för vapen.
Det fetade;
Herre Gud .. det händer ju hela tiden! En googling bara ger massor av träffar, men ett exempel av många;
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/b5Waqq/forsokte-knivhugga-vaktare-pa-sjukhus--man-gripen

Att farliga personer dyker upp på sjukhus är inte ovanligt i Sverige.

Punktmarkerad betyder alltså inte att personen är övervakad 24/7, eller öht övervakad.

I övrigt var jag tydlig med att meddelandet kan vara fabricerat, men att det borde gå att verifiera om autentiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in