2021-11-03, 12:22
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tog NG bort bilden efter N&C?
Jag vågar inte svara på det, jag hoppas någon här inne har koll på det.

Det känns ju rätt logiskt, om Einar ville ta bort bevis vilka han umgicks med samma kväll.
Citera
2021-11-03, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Nu var de ju i samma sällskap från början. Men ja, kanske har Le*s försökt lugna situationen eller så men Z.E skiter i det och flyger på han med kniv.

Eller så är det någon från svarta HH som gjort det och fått mordhotet. De har i sin tur krävt hämnd mot uppviglarna och därför ökar hotnivån mot Nisse.

Har däremot för mig att jag läst att det var en svart hand som hade synts med kniven. Säkert vag källa dock. Kniven hittade polisen ivf på klubben men det fanns inget spår m.m på den så den kan väl ha gjorts ren eller så hade gärningsmannen handskar på sig.

Skulle verkligen alla i HH (oavsett sida) hålla detta så knäpptyst om det var Z.E som höll kniven? Det borde ha läckt ut.

Det står i tråden om N&C att det var en svart hand som höll i kniven. Bedömer att inläggen från denne är trovärdiga. Enligt inlägg så har han stått bakom och sett själva skärningen men inte ansikte på GM men ansiktet på BO.
Citera
2021-11-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Och du är i den världen? Snälla, sluta sitta och dröm.

Nej det skulle jag inte säga, men har som sagt bekanta i den kretsen.
Jag vet minst 3 mord som en av dom begått, och han sitter nu.

Människor som själva kör det där racet har ingen anledning att hitta på att nisse betalat för ett mord.
Det var något man nämnde sen diskuterade vi det inte mer, det är ingen stor grej för folk som lever så.
Citera
2021-11-03, 12:47
Medlem
Har ej läst mycket av tråden men har iaf sett att dumle öppna upp sin insta och uppdaterar rätt mycket.
Så som yasin blev misstänkt i kidnappningen för att ha goat, så hoppas jag att polisen även misstänker denna dumle ? Chanserna är väl inte små att han har nånting med det att göra och verkar skumt att han lever livet typ, har svårt att tro att han ens vart på mycket förhör
Kanske svårt utan bevisning tho
Citera
2021-11-03, 12:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Det står i tråden om N&C att det var en svart hand som höll i kniven. Bedömer att inläggen från denne är trovärdiga. Enligt inlägg så har han stått bakom och sett själva skärningen men inte ansikte på GM men ansiktet på BO.
Fortfarande var det ZE, KE och NG som blev misstänkta för mordförsök.

Med tanke på mängden vittnen var misstanken antagligen inte helt ogrundad, speciellt inte då misstanken kvarstod även efter det trion släpptes dagen efter.

Den svarta handen kan förövrigt varit en handske, eller så minns vittnet fel. Endast ett vittne med en ögonblicksbild under tumult kan lätt ta fel, men vittnesmålet tycker jag stärks av att vittnet observerar BOs ansikte (=faran i vad som händer) samt kniven (faran i vad som händer, åter igen), samt då kanske att handen som höll i kniven var svart. Det sistnämnda behöver dock inte stämma, som sagt, utan kan vara en felaktig minnesbild.

Om GM på N&C var svart skulle misstanken mot de tre vita männen avskrivits eftersom det fanns flera vittnen på N&C. Betydligt troligare då att dessa vittnen utpekat 3 vita män i sällskap så som i konflikt med BO. Det är min åsikt.
Citera
2021-11-03, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popofff
Har ej läst mycket av tråden men har iaf sett att dumle öppna upp sin insta och uppdaterar rätt mycket.
Så som yasin blev misstänkt i kidnappningen för att ha goat, så hoppas jag att polisen även misstänker denna dumle ? Chanserna är väl inte små att han har nånting med det att göra och verkar skumt att han lever livet typ, har svårt att tro att han ens vart på mycket förhör
Kanske svårt utan bevisning tho

Han har ju gjort det förr? inte nog med det så hittade de en Cigg fimp med hans DNA på.
men de tog inte ens in honom på förhör?

skriker informatör om honom
Citera
2021-11-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Han har ju gjort det förr? inte nog med det så hittade de en Cigg fimp med hans DNA på.

Cigg fimp? Var?
Iof säger det inte så mycket egentligen om ev goa, dom var ju med varandra, men med tanke på rozh grejen och att dom inte verkade känt varandra särskilt länge talar ju för att han goade.
Rätt säker att adel också visste om allt, Haval och Einar var ju också vänner i början så att man ska ha vart ”vänner” är ju inget som utesluter något
Citera
2021-11-03, 13:02
Medlem
Mario Golzar är anstiftaren

Samt bild på denna L?
Citera
2021-11-03, 13:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid

Om han goat borde han ju isf golat också så mördarna blev gripna
Citera
2021-11-03, 13:08
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Absolut så men problemet är ju att de börjar grina och inte nöjer sig med att dissa tillbaka utan måste hämnas med våld.

Kränkta unga män, droger och vapen är ingen bra kombination.

Ja absolut är det så. Vapen och droger har ju fullständigt flödat in i landet. Förrom åren kunde även en erfaren bandit få leta efter en pistol vid konflikt. Eventuellt kyldes initiala reaktionerna av då och omdömet bättre.

Nu är det bara ta ut handen utanför fönstret och man har en automatkarbin i handen. Lägg till oxå explosionen av sociala medier, hur snabbt nyheter, rykten och sånt färdas och det är en helt annan scen för unga och dumma att navigera sig fram.

Folk är roliga i den här tråden hur dom slår knut på sig själva med att försöka framställa Einar i bra dager haha. Är det bara för han såg ut som er eller?

För uppenbarligen ville han ju tillhöra och snurra runt i den kriminella undre världen. Och ville ha ett omdöme av dom och inte av er. Helt sjuk att ni inte fattar detta. OK att han var ung och dum men även en blind nackad höna fattar ju signalvärdet i vifta med pistol i "fiendeland" eller rappa om fucka folks bröder.

Han har gjort mycket annat det oxå ryktas om men det är bättre låta folk ligga i fred i graven. Allt behöver inte lyftas.

För övrigt tror jag aldrig detta mordet kommer lösas om dom ens hittar mordvapnet i ngn lya eller var som helst, typ där dom dyker nu. Folk kommer ju ändå hålla käften och ingen kriminell kommer någonsin visa otvättad buk igen som hände i encro och ffa anom. Man är livrädd för sånt. Och dessutom mycket medveten om polisens möjligheter för sådan övervakning har ökat.

Ser inte hur detta ska lösas så det leder till rättegång och dom. Kriminella är mycket anpassningsbara och håller sig a jour med precis allt som händer i den världen. Man lär sig ständigt hur att inte göra, dvs andras misstag som torskar. Så här två veckor efter har spåren kallnat för polisen dessutom.

Ni får suga i er karamellen att detta blir ett olöst spanningsmord även om gatan och snuten vet vilka grupper som låg bakom det, vilka som utförde och ja.. Goa vet vi ju - dumles gäng för spara sina egna arslen och få lite lugn ro i sina kvarter. Dom som vet dom vet.

Skulle absolut inte förvåna mig om Dumle var polisinformatör. Han eller hans bror.
Citera
2021-11-03, 13:13
Medlem
Riktigt avgörande tips finns nu..
Citera
2021-11-03, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KarnivaliuM
Riktigt avgörande tips finns nu..

Vad menar du
Citera