2021-11-02, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
"Polisen dyker i Hammarby sjöstad där artisten Einár sköts till döds.

Om det har något med utredningen av mordet på Einár att göra vill man inte kommentera.

– Jag vill inte gå in på vilken händelse det handlar om men det är i det området, säger Mats Eriksson, presstalesperson hos polisen i region Stockholm."

Kanske letar man efter dumpat mordvapen?

Det borde dom ha gjort senast på fredagen, alltså dagen efter att han blev mördad, varför i helvete vänta så länge begriper jag inte..
Citera
2021-11-02, 16:15
Medlem
Citat:

Om det har något med utredningen av mordet på Einár att göra vill man inte kommentera.

– Jag vill inte gå in på vilken händelse det handlar om men det är i det området, säger Mats Eriksson, presstalesperson hos polisen i region Stockholm."

Kanske letar man efter dumpat mordvapen? Eller eventuellt telefon?

Yes polisen kommer hitta mordvapnet,kläder och handskar😂
Citera
2021-11-02, 16:19
Medlem
Frickys avatar
Citat:

Jag tror Polisen börjar bli mer och mer desperata efter att hitta något som kan få någon GM anhållen. Det har nu gått ca 2 veckor sedan Einar blev mördad, oroväckande att det varit helt tyst från Polisen.

Att dom letar efter en pistol tycker jag är rätt underförstått även fast Polisen inte vill kommentera det.
Citera
2021-11-02, 16:25
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
Det borde dom ha gjort senast på fredagen, alltså dagen efter att han blev mördad, varför i helvete vänta så länge begriper jag inte..

Det kanske är mindre brådskande eftersom det som eventuellt hamnat där förmodligen ligger kvar. Så om det är fråga om resurser och prioritera kan det kanske vänta. Chansen finns ju dessutom att man får reda på ungefär var man bör dyka under processen. De sa själva att det är rutin. De kanske inte ens hoppas på något där, bara tvugna att göra.
Citera
2021-11-02, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Det kanske är mindre brådskande eftersom det som eventuellt hamnat där förmodligen ligger kvar.

Oddsen för det försvinner ju längre man väntar är min spontana tanke men jag köper ditt resonemang!

Hur fungerar det med eventuella fingeravtryck om det ligger i vatten för länge? Jag har nada koll på sånt, nån som kanske har bättre koll på sånt får gärna besvara det!
Citera
2021-11-02, 16:29
Medlem
”I ett industriområde i Stockholms södra förorter arbetar tekniker . Man tar säckar från skogen och det arbetas vid en jordkällare ! ”

Enligt brottsplats Stockholm instagram
Citera
2021-11-02, 16:35
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveEinar
”I ett industriområde i Stockholms södra förorter arbetar tekniker . Man tar säckar från skogen och det arbetas vid en jordkällare ! ”

Enligt brottsplats Stockholm instagram
Länka nästa gång källan.

Instagram kontot skribenten syftar på:
https://instagram.com/brottsplats_stockholm
Citera
2021-11-02, 16:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Är ju väldigt intressant, om ryktet gällande den pågående konflikten internt inom HH är sann.

Konflikt skapad efter Kard*s mord (endast läst, så vet ej), splittring inom HH, skavt mellan HH och kurderna i Husby, HH medlem knivskuren på N&C och så fortsätter listan.

Kan ju vara ett sammanträffande, men något verkar ju pågå där. Sen är ju frågan om det verkligen är kopplat till mordet på Nils också.

Osar bränd hyena om det hela….
Någonting är det iaf med konflikter och musikbolag.

Kolla ZEs och KEs kursade bolag Team Platina, kolla omsättning och sedan utdelning 2019!

https://www.bolagsfakta.se/5591629125-Team_Platina_AB
Citera
2021-11-02, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
NG var knappast "tung" inom kriminell verksamhet. Hans pengar var vita. Det inkluderar guldet han ägde, det var vitt.

Han skulle kunna köpa en klocka eller två på företaget och sälja.
Han har fått in svarta pengar via spelningar.
Och om en Svensson kan ta ut kontanter till att köpa en bil eller dylikt så kan en av landets mest spelade artister kunna ta ut en halv mill om han vill.

Om du har en ekonomi som Nisse hade och du behöver få ut 500k i kontanter, då skulle jag säga att den som inte lyckas lösa det har otroligt dålig fantasi och driv.
Citera
2021-11-02, 16:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamchasers
Han skulle kunna köpa en klocka eller två på företaget och sälja.
Han har fått in svarta pengar via spelningar.
Och om en Svensson kan ta ut kontanter till att köpa en bil eller dylikt så kan en av landets mest spelade artister kunna ta ut en halv mill om han vill.

Om du har en ekonomi som Nisse hade och du behöver få ut 500k i kontanter, då skulle jag säga att den som inte lyckas lösa det har otroligt dålig fantasi och driv.
Det har fortfarande inte plockats ut, och 3 miljoner är 10 klockor.
Senast redigerad av LadySweden 2021-11-02 kl. 16:46.
Citera
2021-11-02, 16:45
Medlem
Har Sickans disslåt mot Einar diskuterats här?
Citera
2021-11-02, 16:46
Medlem
Citat:

Finns det nån källa på det här? Länk? Jag sa väldigt tidigt att de borde skickat vapnet i vattnet snarast möjligt, då skrev folk att det skulle va dumt gjort... av okänd anledning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in