2021-11-02, 12:45
Medlem
Mrallknowings avatar
Jag är 99% säker på att gärningsmännen är i 16års åldern. Kanske 17år.
Om dom blir av blir det sluten ungdomsvård.
Edit. Lejda alltså.
Citera
2021-11-02, 12:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Lutar också att det är inom HH som allt blivit skarpt till slut.

Sen är frågan om Vårby med vänner verkligen känner att detta är värt risken och pengarna just nu.

Om FaceTime och foton plus video av Nisse stämmer också så vettefan. Behöver de verkligen det.
Det stämmer väldigt väl om det hela är kopplat till knivhuggningen av Leis, vilken NG, ZE och KE var misstänkta för.
Misstanken kanske kvarstår dessutom, jag vet inte och har hittills inte sett att de skulle vara avskrivna.
Citera
2021-11-02, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det är korrekt uppfattat att Dumle startade en livestream sändning med ledaren för DP framför Einar och Abel i cykelförrådet.

Där gavs erbjudandet att få beskydd gentemot en större handpenning men att Einar skulle avböjt det.

Citat:
Ah din spottkopp det stämmer mycket riktigt, läs mitt inlägg igen.

Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
” Det är korrekt uppfattat att Dumle startade en livestream sändning med ledaren för DP framför Einar och Abel i cykelförrådet”

Hur vet du det? Du lägger fram det som fakta, men har inget att backa upp det med. Sluta svamla

Citat:
Skriv på svenska är du jättesnäll, förstår inte trams och trollspråket...

OT - Svamla = Prata strunt, snacka skit…
Behöver du lära dig svenska får jag hänvisa dig till skolan.

OnT -
Du hävdar att Dumle haft en livestream med DP ledare gällande skydd för Nisse. Du hävdar att Nisse avböjt. Problemet är att du skriver det som att det vore fakta, utan någon som helst uppbackning på det.

Ska du skriva sånt strunt får du väl ändå säga att du ”hört” att så är fallet.

Så frågan är, HUR VET du det?
Citera
2021-11-02, 12:49
Medlem
Frickys avatar
Dumlees "fanpage" vilket han förmodligen skapat själv laddade upp denna bild igår.

Detta är bilden som Einar la upp på sin Instagram där han taggade "Amsterdam", en bild som sedan visade sig vara tagen i Hammarby.

Einar tog bort bilden så jag länkar den här.
Bilden visar Adel, Dumlee och Einar.
Skärmdump: https://anonfiles.com/j6N3jfSdub/Screenshot_2021-11-02-12-44-27-848_com.instagram.android_2_jpg

Att Dumlee än idag skyltar hans "vänskap" med Einar är så jävla smutsigt då han garanterat goade honom. Har råttan ingen heder? Juste, han har utsatt en tjej för en av dom värsta våldtäkterna som skett i Sverige. Finns ingen heder kvar hos denna råttan.
Citera
2021-11-02, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Skiter fullständigt i vad du tycker och tänker. Men du hade varit avundsjuk med behov av blöjbyte om någon skojare kommit till ditt "etablerade" yrke och lurat folk på pengar. Va jag säger är att det ni försöker klistra på folk funkar åt båda hållen.

Jag har inte själv någon moral eller åsikter i frågan. Jag säger bara hur det funkar.

Studio banditer skakas om med fysiska reprimander och böteslappar i den bästa av världar. Snuten tycker oxå om det. Tro mig eller ej.

När du väljer att leva utanför det etablerade samhället och livnära dig på brott så kan du inte samtidigt predika moral till höger och vänster, om du inte har ambitionen att vara en hycklare.

Alla förstår att ni också måste ha nån slags regler som reglerar när ni får och inte får trycka kniven i ryggen på "brorsan", men det blir bara löjligt när du försöker få medhåll av folk som inte själva är ortenkrigare för din ruttna och förljugna tjyvheder.
Citera
2021-11-02, 12:58
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
När du väljer att leva utanför det etablerade samhället och livnära dig på brott så kan du inte samtidigt predika moral till höger och vänster, om du inte har ambitionen att vara en hycklare.

Alla förstår att ni också måste ha nån slags regler som reglerar när ni får och inte får trycka kniven i ryggen på "brorsan", men det blir bara löjligt när du försöker få medhåll av folk som inte själva är ortenkrigare för din ruttna och förljugna tjyvheder.

OK, lugna ner dig nu. Va vet du om va jag gör och inte gör? Jag är laglydig skattebetalare det ska du ha jävligt klart för dig.

Men faktumet kvarstår, INGEN AV ER skulle tycka om om det kom en skojare och lurendrejare till ert yrke och bransch. Så varför vill ni dom kriminella ska tänka efter helt annorlunda banor? Banor som strider mot all form av mänsklig natur dessutom.

Nu hade i och för sig Einar blodiga händer i och med kontraktet och fula mordet på Dara. Men då får man oxå skylla sig själv att man är kriminell och kan bli dödad. Precis som en hockeyspelare måste acceptera tacklingar och inte gråta ut att inga spelare får tackla just HAN. Väx upp och inse Einar var en vuxen man som tog vuxna beslut med konsekvenser som vilken vuxen man som helst kan räkna ut själv.
Citera
2021-11-02, 12:58
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
OT - Svamla = Prata strunt, snacka skit…
Behöver du lära dig svenska får jag hänvisa dig till skolan.

OnT -
Du hävdar att Dumle haft en livestream med DP ledare gällande skydd för Nisse. Du hävdar att Nisse avböjt. Problemet är att du skriver det som att det vore fakta, utan någon som helst uppbackning på det.

Du skulle klara dig i fem minuter i den undre världen..

Du har ingen uppbackning.

Nisse avböjde erbjudandet.
Citera
2021-11-02, 13:04
Medlem
Citat:
Men faktumet kvarstår, INGEN AV ER skulle tycka om om det kom en skojare och lurendrejare till ert yrke och bransch. Så varför vill ni dom kriminella ska tänka efter helt annorlunda banor? Banor som strider mot all form av mänsklig natur dessutom.

Motsatsen till det du kallar studio bandit är en tungt kriminell person som gör musik som ett sidoknäck. Som sagt så är du mer än lovligt naiv om du tror att vanliga laglydiga människor någonsin skulle föredra det senare över det förra.
Citera
2021-11-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Dumlees "fanpage" vilket han förmodligen skapat själv laddade upp denna bild igår.

Detta är bilden som Einar la upp på sin Instagram där han taggade "Amsterdam", en bild som sedan visade sig vara tagen i Hammarby.

Einar tog bort bilden så jag länkar den här.
Bilden visar Adel, Dumlee och Einar.
Skärmdump: https://anonfiles.com/j6N3jfSdub/Screenshot_2021-11-02-12-44-27-848_com.instagram.android_2_jpg

Att Dumlee än idag skyltar hans "vänskap" med Einar är så jävla smutsigt då han garanterat goade honom. Har råttan ingen heder? Juste, han har utsatt en tjej för en av dom värsta våldtäkterna som skett i Sverige. Finns ingen heder kvar hos denna råttan.

En bredare version av bilden har vart uppe tidigare. Z.E står till höger i bild dessutom.
Undrar varför han är bortklippt i denna
Citera
2021-11-02, 13:08
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
Motsatsen till det du kallar studio bandit är en tungt kriminell person som gör musik som ett sidoknäck. Som sagt så är du mer än lovligt naiv om du tror att vanliga laglydiga människor någonsin skulle föredra det senare över det förra.

Fast nu spelar der exakt noll roll vad "vanliga, laglydiga människor" tycker när studiobanditen gör anspråk på den tungt kriminelle personens värld och liv.

Det borde du också räkna ut själv om du lägger stoltheten åt sidan och tänker objektivt, det är inte raketforskning detta.

Nu tänker jag inte ordbajsa mer med dig om hur du vill det ska vara. Utan konstaterar bara hur det är, inklusive hyckleriet i att ingen av er skulle uppskatta en skojare i sin egna bransch men vill att dom kriminella ska göra det.
Citera
2021-11-02, 13:09
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
OK, lugna ner dig nu. Va vet du om va jag gör och inte gör? Jag är laglydig skattebetalare det ska du ha jävligt klart för dig.

Nu hade i och för sig Einar blodiga händer i och med kontraktet och fula mordet på Dara. Men då får man oxå skylla sig själv att man är kriminell och kan bli dödad. Precis som en hockeyspelare måste acceptera tacklingar och inte gråta ut att inga spelare får tackla just HAN. Väx upp och inse Einar var en vuxen man som tog vuxna beslut med konsekvenser som vilken vuxen man som helst kan räkna ut själv.

Vad var osedvanligt fult med mordet på Dara? Samt tror du det hör ihop med att Einar blev mördad?

Om inte, berätta gärna vad du tror är anledningen till att Nisse blev goad och klippt.
Citera
2021-11-02, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det stämmer väldigt väl om det hela är kopplat till knivhuggningen av Leis, vilken NG, ZE och KE var misstänkta för.
Misstanken kanske kvarstår dessutom, jag vet inte och har hittills inte sett att de skulle vara avskrivna.

NG var inte längre misstänkt, men minns inte om det var Nyhetsmorgon eller var det framgick, misstankarna mot honom hade i vart fall avskrivits
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in