2021-11-02, 06:12
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Det går inte bra för vaccinhetsarna, dom tar förlust efter förlust.
Skulle hon dö nu så hade man antagligen trollat med orsaken och hävdat att det var en "naturlig död".
För detta handlar om politik, har du Corona och kör in i en lyktstolpe räknas du som att Corona var dödsorsaken.
Citera
2021-11-02, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det har alltså forskats på mRNA-vacciner i över tio år?

För övrigt så finns det andra läkemedel som också lämnar kroppen men som kan ge skador som visar sig på längre sikt.

Ja, mRNA-tekniken är inte purfärsk direkt. Bara i människor i massiv skala under pågående pandemi. Men det är ju bara detaljer. Ja, att droppa den om att substansen lämnar kroppen är lite lamt. Det är ju förändringen som skett medan den är aktiv som är intressant. Allt man stoppar i sig har ett pris, om än så litet. Även en Alvedon som ha lämnat kroppen. Jag är inte speciellt orolig över dessa vaccin, men det är propaganda med den selektiva informationen och ”förbud” att disskutera fakta.
Citera
2021-11-02, 06:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Vad menar du ska hända med alla som tagit vaccinet ?

Får man inte vara hur dum man vill ?
man kan få pris för den dummaste människan men att det inte fanns en droppe kritiskt tänkande bland dom som tog vaccinet är läskigt! dubbel vaccinering och fortfarande sjuk, vaccinen fungerar ej!
Citera
2021-11-02, 06:24
Medlem
Gambanteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
Men din kollega kan väl inte haft Corona för den finns väl inte?😀

Idiot, jag har själv haft COVID. Ingen förnekelse av sjukdomen kunde skönjas i mitt inlägg va?

Vi debatterar effektivitet av vaccin och om vaccinering per automatik ger mildare sjukdomsbild. Bara för att förtydliga för personer med lässvårigheter.
Senast redigerad av Gambantein 2021-11-02 kl. 06:39.
Citera
2021-11-02, 06:29
Medlem
nordicwraths avatar
Har det gått 7 månader sedan dos 2 så har hon i princip inga antikroppar kvar. Då är hon i princip ovaccinerad.
Citera
2021-11-02, 06:39
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ja, mRNA-tekniken är inte purfärsk direkt. Bara i människor i massiv skala under pågående pandemi. Men det är ju bara detaljer. Ja, att droppa den om att substansen lämnar kroppen är lite lamt. Det är ju förändringen som skett medan den är aktiv som är intressant. Allt man stoppar i sig har ett pris, om än så litet. Även en Alvedon som ha lämnat kroppen. Jag är inte speciellt orolig över dessa vaccin, men det är propaganda med den selektiva informationen och ”förbud” att disskutera fakta.

Nu var det inte mRNA-tekniken jag frågade om utan vaccinerna specifikt.

Det finns läkemedel som det forskats om länge, läkemedel som funnits i decennier men sedan så kommer det en uppdaterad ny version som fungerar helt annorlunda mot tidigare version.

För att ta ett exempel.

Bara för att det har forskats på neuroleptica under lång tid så betyder det inte att man per automatik vet exakt hur en ny neuroleptica fungerar och vilka bieffekter den har.

Så, bara för att det har forskats om mRNA-tekniken så betyder det inte att man redan vet vad nya vacciner och läkemedel kommer att ha för effekter och bieffekter.
Citera
2021-11-02, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
man kan få pris för den dummaste människan men att det inte fanns en droppe kritiskt tänkande bland dom som tog vaccinet är läskigt! dubbel vaccinering och fortfarande sjuk, vaccinen fungerar ej!

Läskigt var ordet. Jag var helt fascinerad över alla som inte bara sprang, utan t.om var villiga att tränga sig i kön. Helt okritiskt, med incitament som att kanske eventuellt få resa och gå på krogen. Idag har jag tagit 2 doser, men långt efter de flesta runt omkring mig. Spott o spe har man fascinerat lyssnat till under tiden, från en del riktiga fullblodsidioter.

Jag är fullt medveten om att det inte finns några garantier för att jag själv tagit rätt beslut, men har åtminstone baserat det på lite eftertänksamhet. Då har man gjort vad man kan och kan.
Citera
2021-11-02, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Läskigt var ordet. Jag var helt fascinerad över alla som inte bara sprang, utan t.om var villiga att tränga sig i kön. Helt okritiskt, med incitament som att kanske eventuellt få resa och gå på krogen. Idag har jag tagit 2 doser, men långt efter de flesta runt omkring mig. Spott o spe har man fascinerat lyssnat till under tiden, från en del riktiga fullblodsidioter.

Jag är fullt medveten om att det inte finns några garantier för att jag själv tagit rätt beslut, men har åtminstone baserat det på lite eftertänksamhet. Då har man gjort vad man kan och kan.

Jag skulle säga att du är ännu dummare än fåren som vaccinerat sig utan något kritiskt tänkande. Du har faktiskt "tänkt" igenom och ändå fattat det felaktiga beslutet att ta det helt värdelösa "vaccinet". Du är dum i huvudet helt enkelt.
Citera
2021-11-02, 07:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisgod
GP skriver:
"Utbildningsminister Anna Ekström har insjuknat i covid-19 trots att hon var dubbelvaccinerad. Nu uteblir hon från partiets kongress som äger rum i Göteborg den kommande helgen, där Magdalena Andersson väljs till partiledare.

”Det stämmer, utbildningsministern är fullvaccinerad och följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer”, skriver hennes pressekreterare i ett SMS till statstelevisionen.

Ekström har varit drivande i att vaccinera skolelever, med hänvisning till att vaccinet skyddar mot sjukdom och möjliggör för skolorna att hålla öppet.

Man kan säga att hon får äta upp sina egna ord här eller smaka på sin egen vaccin or whatever..., vad krävs egentligen innan en politruk som Ekström erkänner att fel begåtts? Att elever börjar dö av hjärtmuskelinflammation?

https://www.gp.se/nyheter/sverige/utbildningsminister-anna-ekstr%C3%B6m-s-sjuk-i-covid-19-1.58326595

Så länge det är etniskt svenska barn som avlider så kommer inte varken Ekström eller någon annan socialdemokrat att göra ett skit.
Citera
2021-11-02, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisgod
Man kan säga att hon får äta upp sina egna ord här eller smaka på sin egen vaccin or whatever..., vad krävs egentligen innan en politruk som Ekström erkänner att fel begåtts? Att elever börjar dö av hjärtmuskelinflammation?

En (S)-politruk erkänner aldrig ett fel. På sin höjd kan de ändra åsikt men isåfall har de alltid egentligen tyckt så...

Människoliv är inte särskilt viktigt för (S)-politiker i vilket fall. Tänk på att det är partiet som hyllade Pol Pot...
Citera
2021-11-02, 07:22
Medlem
Q6s avatar
Anna Ekström har väl trollat bort sig själv och en del andra ministrar ifrån vaccineringen på samma sätt som vid Pisa undersökningen.
Citera
2021-11-02, 07:27
Medlem
Jon.Holmss avatar
Men frågan är hur pass sjuk Ekström är? Uppenbarligen inte alls eftersom hon kan jobba hemifrån. Utan vaccinet så kanske sossekärringen hade legat på iva nu.

Denna hagga är ytterligare ett bevis på att vaccineringen hjälper!
Senast redigerad av Jon.Holms 2021-11-02 kl. 07:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in