2021-11-01, 22:37
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Det visste jag inte att ToS inte har rösträtt.
Då kan det finnas hopp för att Margareta Andersson ändrar politiken.
Det är onekligen dumt att skapa konflikter med alla falanger i partiet med en gång.
Har Tro och Solidaritet ingen rösträtt så är det ju lätt att köra över dom.
Det går ju att rensa ut dom vid nästa kongress.
Ett hopp tänds igen, tecknen från källor inifrån partiet har pekat på en ordentlig kursändring med psrtiledarebytet.

Man gör väl som vanligt, säger att man ska vara restriktiv med invandringen och sedan när man ska bilda regering så måste man beklagligtvis ändra på det pga samarbetspartierna... (Så man fortsätter importera S väljare )

Men för att inte avskräcka galenpannor och de invandrare som vill ha hit släktingar, så gjorde man detta utspel, så kan man behålla både väljare som vill vara restriktiva och de med öppna gränser... (Ganska smart av dem)

Jag tror att Magdalena hatar SD mer än tom Reinfeldt gjorde, hon kunde se nån SD:Ares kontorsfönster från sitt riksdagsrum, så gardinerna skulle alltid vara fördragna, så handlar bara en gravt psyksjuk person...
Senast redigerad av Enydrion 2021-11-01 kl. 22:41.
Citera
2021-11-01, 22:38
Medlem
det är vad stockholmsdistriktet vill, men jag tvivlar på att alla distrikt håller med.
Citera
2021-11-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Blir det inte regeringsskifte nästa gång tappar jag tron på svensken helt.

Kd röstade tex för anhöriginvandring, så indirekt fick vi ju några stycken pga av dem.
Själv va jag en ggn i tiden förundrad över att svenskar är lika dumma i huvudet som dig, som tror på några större skillnader oavsett block
Citera
2021-11-01, 22:50
Medlem
Kan bara handla om massimport av nya socialdemokrater. Resten är bara snack.
Citera
2021-11-01, 23:30
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitchelibitchen
det är vad stockholmsdistriktet vill, men jag tvivlar på att alla distrikt håller med.

Nej, detta förslag kommer att röstas ned av kongressen.
Så alla ni som håller att få blodstörtning i denna tråd, ta det bara lugnt!
Citera
2021-11-01, 23:32
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Nej, detta förslag kommer att röstas ned av kongressen.
Så alla ni som håller att få blodstörtning i denna tråd, ta det bara lugnt!
Det får vi snart veta hur det är med den saken. Hsh finns det starka krafter inom partiet som driver den riktningen.
Citera
2021-11-01, 23:36
Medlem
Förefaller uppenbart att om sossarna, i rådande krisläge med så många skjutningar och eskalerande klanvåld, lägger ett dylikt förslag som enbart kommer att spä på kaoset, då kommer de att råka på storstryk i nästa val. Till och med de mest PK-anstuckna i min närhet har börjat inse det närmast hundraprocentiga sambandet mellan kaosartad kravlös invandring från kaosländer och gängkriminalitet och hänsynslöst dödande.
Citera
2021-11-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det får vi snart veta hur det är med den saken. Hsh finns det starka krafter inom partiet som driver den riktningen.

I ärlighetens namn så är detta ett förslag från stockholmare. Det tycks även finnas krafter inom S som troligtvis tycker helt annat. Men vi får väl se hur det blir under och efter deras kongress.
Citera
2021-11-02, 00:12
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
I ärlighetens namn så är detta ett förslag från stockholmare. Det tycks även finnas krafter inom S som troligtvis tycker helt annat. Men vi får väl se hur det blir under och efter deras kongress.
Det framgår tydligt i ingressen att det är stockholmsdistriktet, inte ett obetydligt distrikt dock
Citera
2021-11-02, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det framgår tydligt i ingressen att det är stockholmsdistriktet, inte ett obetydligt distrikt dock

Jag väntar till efter kongressen med mitt omdöme. För den som är intresserad så följs denna och övriga partiers kongresser på televisionsapparaten i direkt sändning, visserligen under dagtid men går troligen även att följa via SVT play.

Dock kan man tycka att samtliga partier borde kommit till insikt vid det här laget om att invandringen borde minskas drastiskt. 2020 låg vi tydligen på elfte plats i Europa när det kommer till asyl.
Alltid något...
Senast redigerad av Tavelramskrok 2021-11-02 kl. 00:33.
Citera
2021-11-02, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jag väntar till efter kongressen med mitt omdöme. För den som är intresserad så följs denna och övriga partiers kongresser på televisionsapparaten i direkt sändning, visserligen under dagtid men går troligen även att följa via SVT play.

Dock kan man tycka att samtliga partier borde kommit till insikt vid det här laget om att invandringen borde minskas drastiskt. 2020 låg vi tydligen på elfte plats i Europa när det kommer till asyl.
Alltid något...
Vi borde vara i botten med negativ 30.000-50.000 asylinvandring. Förhoppningsvis kommer det allt närmare...
Citera
2021-11-02, 01:01
Avslutad
Känns sådär..när jag flyttade till Uppsala så fanns det två utanförskapsområden, Gottsunda och Stenhagen. Nu efter ganska många år +10 så har flera nya mindre bra områden poppat upp. Till stor del för att det flyttat in människor med försörjningsstöd. I måndagens UNT så stod det att man nekat en person försörjningsstöd eftersom han inte bodde i Norby som han uppgav utan i Gränby. 3 områden som L politikern Mohamad Hassan uppger i artikeln som oroliga pga att man placerat människor m försörjningsstöd där var Bäcklösa,Librobäck och industristaden. De två sistnämnda var nya för mig. Br lägenheter (t ex Gimogatan)som säljs i Librobäck benämns (fina) Luthagen eftersom det är en förlängning av det området. De f-s förnämsta Uppsalaborna hade nog gått i taket om han nämnt del av Luthagen i stället för Librobäck. Librobäck är egentligen bortanför och ett industriområde. Industristaden är ett väldigt centralt område. Tippar det är den sista delen som byggts närmast centralstationen, efter Kungsgatan som påverkat mest negativt. Jämfört med de 2 förstnämnda så har på 10-12 år en utökning skett, enligt mig, av följande områden med invandrarproblematik. Du vill inte röra dig där nattetid; Övre Salabacke gränsande mot Årsta,Gränby,Nyby,Kapellgärdet,del av Höganäs, Industristaden,Bäcklösa,Librobäck.
Sävja? Har kanske missat nåt område..men det börjar vara svårt bo tryggt i Uppsala. Kan nämna att gatorna är väldigt tomma nattetid. Tror Pelling och co börjar våndas för allt nybyggt som snabbt gått överstyr. Den gigantiska Sydöstra staden de planerar för..Vem vet? Det kanske blir en skräddarsydd no-go zon.
Senast redigerad av lone star 2021-11-02 kl. 01:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in