2021-11-01, 17:51
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Enligt dem som känner henne - är det därifrån skulderna kommer. Från lånen för operationerna.
Och tills annat är ”bevisat” så kommer jag tro på det.

Och bilden från bilköpet är från januari - som
Jag redan sagt så gick hon ju på diverse droger och var väldigt smal då. Kolla på bilderna i Fup - där väger hon väl 20 kg mer .
Och kolla på bilderna från bröllopet med M. Där väger hon ännu mer. Hennes extrema pendlande i vikt är ju ett bevis på hur ostabilt hennes mående är.

Och lugna ner dig och andas lite. Tycker du att hon är en dröm morsa ? Skulle du vilja vara den som skaffat barn ihop med henne, levt med henne. Eller skulle du önskat att det var du som
Tagit Emils plats nu?
Man börjar ju undra
Det är ganska normalt för vuxna kvinnor att pendla i vikt och speciellt med den medinering hon stått på.
2021-11-01, 18:03
Medlem
Det pågår ett veritabelt krig härinne i tråden mellan dem som, enligt min ringa mening, med all rätt kritiserar Lydia för allt hon ställt till med och som slutade med ett mord och å andra sidan de som med näbbar och klor försvarar den blodtörstiga (jo, hon ville verkligen få se Emils blod flyta!) mörderskan Lydia.

När försvaret av Lydia blir alltmer ihåligt vad gäller argument som skulle tala i hennes favör, så ger man sig istället på Emil och anklagar honom för att ha misshandlat Lydia. Jag har ännu inte sett övertygande bevis för att nån misshandel skulle ha förekommit öht.

Kanske hade inte Lydia några riktiga blessyrer att visa upp?
Synd att hon inte i förtid kunde läsa denna tråd, för då kunde hon använt sig av det nyord som Cedderik har skapat och istället för att visa upp en blessyr, hon kanske åtminstone hade kunnat visa upp en "halvblessyr"?
2021-11-01, 18:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag kan säga så här - om E ringt och hotat hyresvärden som blåste Lydia - så fattar du väl vem som eldade på det. Jo Lydia

Och ”Liile” Emil har inget våldsamt i sig. Och hon som vägde nästan 20 kg mer än honom och bra mycket längre - hade kunnat mosa honom bara genom att sätta sig på honom.

Hon har ju haft flera vid sidan av - LasseLiten verkade ju vara en av dem. Nån av dem slog väl henne garanterat. Nån som hetsar till bråk så som hon gjorde - tillslut tappar folk besinningen.

Och trots att hon hetsade Emil, och även hotade honom med ett vapen, satt han lugn och bara bad henne lämna hans bostad.

Känner ni ens nån med Borderline ? När dem får för sig nånting, så blir det sanning i deras hjärna och dem ger sig inte förrens dem får rätt. Att leva med henne måste vara fruktansvärt påfrestande. Dessutom verkar hon ju inte bearbeta sina separationer utan bara kastar sig rakt in i nästa. Vilket gör att snöbollen bara blir större och större med hennes alla psykiska problem.
Vem tar lån för att bekosta skönhetsoperationer - när man har 4 barn som behöver en trygg plats att bo på. Hon är en självisk, egoistisk och hemsk människa. Hennes vapen borde både psykiatri och kronofogden tagit för länge sen.
Och det skrämmer mig på riktigt att såna där får gå lösa fritt.
Och att det luktar sig till en sårad människa som,
Bara vill bli omtyckt och känna kärlek igen.
Det blev hans död- att han försökte hjälpa Lydia.

Och nu får dessutom 4 barn fira jul och leva alla andra dagar utan sin pappa.
Och hennes egna 4 barn växa upp med att alla vet att deras mamma är en kallblodig mördare.
2 av dem har alltså varken mamma eller pappa längre.
Blir äcklad av att det sitter folk och försvarar henne, Hennes handlingar generellt och försöker få henne till nåt offer. Det är hon inte.
Hon är ett "offer" för sin uppväxt sen barndomen och sina diagnoser sen dess; arv och miljö, hönan och ägget. Fattar du inte ens detta enkla? Tror du hon valt att bli den hon är, få det liv hon fått?

Och ja, jag har en nära anhörig som haft EIPS; i h*s fall hjälpte vården och h*n har det idag bättre än på många år.

LB är dömd till 18 år för mord (och jag hade inte klagat om det blivit livstid) men nånstans måste man kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt, om man själv är normalt funtad.

Du tycks dock så emotionellt påverkad att du inte är kapabel till det men säg mig, vad tjänar det för syfte att i inlägg efter inlägg ösa ur sig fullkomligt obalanserat hat? Vem tjänar på det och vad tror du dig uppnå?
2021-11-01, 18:48
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det pågår ett veritabelt krig härinne i tråden mellan dem som, enligt min ringa mening, med all rätt kritiserar Lydia för allt hon ställt till med och som slutade med ett mord och å andra sidan de som med näbbar och klor försvarar den blodtörstiga (jo, hon ville verkligen få se Emils blod flyta!) mörderskan Lydia.

När försvaret av Lydia blir alltmer ihåligt vad gäller argument som skulle tala i hennes favör, så ger man sig istället på Emil och anklagar honom för att ha misshandlat Lydia. Jag har ännu inte sett övertygande bevis för att nån misshandel skulle ha förekommit öht.

Kanske hade inte Lydia några riktiga blessyrer att visa upp?
Synd att hon inte i förtid kunde läsa denna tråd, för då kunde hon använt sig av det nyord som Cedderik har skapat och istället för att visa upp en blessyr, hon kanske åtminstone hade kunnat visa upp en "halvblessyr"?
Det är inte alltid knapparna går väg när vi skriver men givetvis måste du ge dig på mig, som aldrig nämnt att E misshandlat henne. Du är inget annat än en vidrig mobberska, en sådan som måste trycka ner alla som inte håller med dig i dina giftigheter! Just nu är jag tydligen utsedd för att spy din galla över 😡 Jag är inte den som försökt urskulda det L gjort, jag vänder mig mot sådana som hela tiden drar upp saker som hänt tidigare i hennes liv, hennes ex, hennes fd boende, hennes utseende, sådant som ni äckliga mobbare hela tiden drar upp och som är helt ovidkommande för detta fallet ... eller kan du i ärlighetens namn säga vad L:s vikt har spelat för roll ...????
2021-11-01, 20:00
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Mmm, men det är ett generellt resonemang kring ånger. Det jag länkade var specifikt i målet.

Oavsett så ger ånger knappast strafflindring i mordfall, tror jag iaf

Det stämmer. Ånger gör ingenting för straffet. Däremot kan man enligt 29. kap 5§ BrB få strafflindring om man försöker minska skadeverkningarna av brottet eller om man anger sig själv eller lämnar väsentliga uppgifter som bidrar till utredningen. Tidsaspekten och huruvida informationen är avgörande för att fastslå vad som hänt verkar vara viktigt om man jämför andra nyliga rättsfall. Ibland blir det dock ingen rabatt även om man samarbetar fullt ut.

Finns färska exempel i bägge riktningarna. Cla*es M. i Jönköping fick 16 år efter att ha slagit ihjäl sin chef på Dumme Mosse. Lägre än yrkandet då han i viss mån samarbetade, även om det inte fanns några förmildrande omständigheter i övrigt.
Attil*a C. i Gamlestaden-målet i Göteborg fick livstid trots att han samarbetade fullt ut, dock först efter att ha blivit häktad.
Det har ju diskuterats att införa kronvittnen och vissa dylika kanske väljer att samarbeta pga ångerfullhet. Men jag vågar påstå att själva ångern i sig inte kommer att ge någon rabatt även med ett sånt system.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2021-11-01 kl. 20:03.
2021-11-01, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Det är inte alltid knapparna går väg när vi skriver men givetvis måste du ge dig på mig, som aldrig nämnt att E misshandlat henne. Du är inget annat än en vidrig mobberska, en sådan som måste trycka ner alla som inte håller med dig i dina giftigheter! Just nu är jag tydligen utsedd för att spy din galla över 😡 Jag är inte den som försökt urskulda det L gjort, jag vänder mig mot sådana som hela tiden drar upp saker som hänt tidigare i hennes liv, hennes ex, hennes fd boende, hennes utseende, sådant som ni äckliga mobbare hela tiden drar upp och som är helt ovidkommande för detta fallet ... eller kan du i ärlighetens namn säga vad L:s vikt har spelat för roll ...????

I just detta fall - där hon påstår att Emil som vägde 20 kg mindre än henne och minst 1 huvud kortare - påstås ha misshandlat henne. Så är det av stor ”vikt”
Och för att se hur instabil hon alltid varit - då kan man se på vikten. Inte normalt nånstans att pendla 20kg upp och ner. Droger hit och supa dit.

Och jo- som vän till Emil så har jag all rätt att sprida det du kallar hat. Jag kallar det sanning.
Vi får aldrig mer prata med Emil, aldrig mer träffa honom, aldrig mer skratta ihop, ge honom en kram.
Medans den där äckliga H@R@N faktiskt får fortsätta göra exakt det med sina vänner , nära och kära och t.o.m. sina barn. Om 10 år är hon ute på gatan igen , med betald bostad, skyddad identitet och pengar att leva på från staten.
Så var nånstans räcker inte ditt IQ till att förstå vår ilska ??
2021-11-01, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Nu har du noll koll igen
Barnflickan fick inget tidsbestämt straff
Hon blev dömd till rättspsykiatrisk vård.
Lydia är dömd till fängelse i 18år
En väsentlig skillnad.
Läs på innan du skriver!

Du kanske borde läsa vad jag skrev. Jag skrev bara att barnflickan var ute efter 7 år, och DÄR pratar vi om ren avrättning.
2021-11-01, 22:04
Medlem
Citat:
Jag kan säga så här - om E ringt och hotat hyresvärden som blåste Lydia - så fattar du väl vem som eldade på det. Jo Lydia

Och ”Liile” Emil har inget våldsamt i sig. Och hon som vägde nästan 20 kg mer än honom och bra mycket längre - hade kunnat mosa honom bara genom att sätta sig på honom.

Hon har ju haft flera vid sidan av - LasseLiten verkade ju vara en av dem. Nån av dem slog väl henne garanterat. Nån som hetsar till bråk så som hon gjorde - tillslut tappar folk besinningen.

Och trots att hon hetsade Emil, och även hotade honom med ett vapen, satt han lugn och bara bad henne lämna hans bostad.

Känner ni ens nån med Borderline ? När dem får för sig nånting, så blir det sanning i deras hjärna och dem ger sig inte förrens dem får rätt. Att leva med henne måste vara fruktansvärt påfrestande. Dessutom verkar hon ju inte bearbeta sina separationer utan bara kastar sig rakt in i nästa. Vilket gör att snöbollen bara blir större och större med hennes alla psykiska problem.
Vem tar lån för att bekosta skönhetsoperationer - när man har 4 barn som behöver en trygg plats att bo på. Hon är en självisk, egoistisk och hemsk människa. Hennes vapen borde både psykiatri och kronofogden tagit för länge sen.
Och det skrämmer mig på riktigt att såna där får gå lösa fritt.
Och att det luktar sig till en sårad människa som
Bara vill bli omtyckt och känna kärlek igen.
Det blev hans död- att han försökte hjälpa Lydia.

Och nu får dessutom 4 barn fira jul och leva alla andra dagar utan sin pappa.
Och hennes egna 4 barn växa upp med att alla vet att deras mamma är en kallblodig mördare.
2 av dem har alltså varken mamma eller pappa längre.
Blir äcklad av att det sitter folk och försvarar henne, Hennes handlingar generellt och försöker få henne till nåt offer. Det är hon inte.

Ja jag förstår att du har svårt att förstå. Så du har det inte så lätt kan jag tro, vilket är synd om dig ju.
Jo, enligt lägenhetsinnehavaren var det Emil som ringde och hotade. Och ena sekunden säger du att han måste vara styrd, sen i nästa så är han cool lugn när han har ett vapen riktat mot sig. Du ser inte hur dumt det låter va.
Och enligt grannarna så hade Lydia blåklockor i samband med flytten, och då var hon med Emil och ingen annan som jag har förstått varje fall. 1+1 är vad jag vet och fått lära mig 2.
Och lånen var ju också något som hörde ihop med köpet av gården. Så inte några skönhetsoperationer på lån med andra ord.
Och är du verkligen så korkad, så att du i din fantasi inte kan se att Lydia kan ha vänner, ja då behöver du nog läggas in. Ja för då har du nog tusan gått in i väggen eller något. Lasseliten har väl dessutom redan svarat på att han inte var någon som hon skulle haft vid sidan om någon.
2021-11-01, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja jag förstår att du har svårt att förstå. Så du har det inte så lätt kan jag tro, vilket är synd om dig ju.
Jo, enligt lägenhetsinnehavaren var det Emil som ringde och hotade. Och ena sekunden säger du att han måste vara styrd, sen i nästa så är han cool lugn när han har ett vapen riktat mot sig. Du ser inte hur dumt det låter va.
Och enligt grannarna så hade Lydia blåklockor i samband med flytten, och då var hon med Emil och ingen annan som jag har förstått varje fall. 1+1 är vad jag vet och fått lära mig 2.
Och lånen var ju också något som hörde ihop med köpet av gården. Så inte några skönhetsoperationer på lån med andra ord.
Och är du verkligen så korkad, så att du i din fantasi inte kan se att Lydia kan ha vänner, ja då behöver du nog läggas in. Ja för då har du nog tusan gått in i väggen eller något. Lasseliten har väl dessutom redan svarat på att han inte var någon som hon skulle haft vid sidan om någon.

Haha - alltså du är inte värd att svara nåt mer.

LasseLiten - som påstod att Lydia hade barnen på heltid , Aldrig Knarkat, inte hade nån kärleksrelation m Emil, inte hade sålt sex, inte hade några vapen , inte hade psykiska problem, inte var en dålig mamma.. osv osv

Alltså ni adidas riddare som krigar för en kallblodig mördare som laddade ett gevär med dubbla skott, siktade flera ggr och tillslut efter några sekunders siktande sköt och avrättade en annan människa. Ni är fan inte kloka ni heller.
Vi normala skulle inte ens kunna sikta på en annan person med ett oladdat vapen.
Vi normala skulle gått från huset vid 1 a gången vi blev ombedda. Lydia hade ju dessutom tjatat om att få vara på nån grej med kompisar, och påstår att E förbjudit . Hur trovärdigt är det - när man vägrar lämna bostaden fast man blir ombedd flera ggr.
Och hon har haft flera veckor på sig att flytta dina saker därifrån till ett förråd - om det var det hon önskat . Så igen - lögn på lögn
2021-11-01, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Hon kanske hade varit full efter allt vin hon drack varje kväll... Ramlat och fått blåklockor
Beskyll inte någon för att slå när du inte vet! Rena spekulationer.
Undrar vem som är korkad!
Du måste vara manshatare eller så är du totalt uppslukad av Lydia. Jag har också säkra källor hur hon varit och betett sig och din bild att hela tiden skylla på andra och förminska hennes egen roll i sitt beteende är förfärlig.. Och en skymf mot Emils barn och anhöriga.
2021-11-01, 22:41
Medlem
Citat:
Haha - alltså du är inte värd att svara nåt mer.

LasseLiten - som påstod att Lydia hade barnen på heltid , Aldrig Knarkat, inte hade nån kärleksrelation m Emil, inte hade sålt sex, inte hade några vapen , inte hade psykiska problem, inte var en dålig mamma.. osv osv

Alltså ni adidas riddare som krigar för en kallblodig mördare som laddade ett gevär med dubbla skott, siktade flera ggr och tillslut efter några sekunders siktande sköt och avrättade en annan människa. Ni är fan inte kloka ni heller.
Vi normala skulle inte ens kunna sikta på en annan person med ett oladdat vapen.
Vi normala skulle gått från huset vid 1 a gången vi blev ombedda. Lydia hade ju dessutom tjatat om att få vara på nån grej med kompisar, och påstår att E förbjudit . Hur trovärdigt är det - när man vägrar lämna bostaden fast man blir ombedd flera ggr.
Och hon har haft flera veckor på sig att flytta dina saker därifrån till ett förråd - om det var det hon önskat . Så igen - lögn på lögn

Men vänta lite nu. Lasseliten har väl visst skrivit att Lydia inte mådde bra, så där har han väl inte farit med osanning. Hon hade väl barnen på heltid (de stora) fram till flytten, så där stämmer det väl. Han skrev väl inget om vapnen mer än att han inte trodde dig där du skrev att hon hade med sig en pistol på kvällen och sköt honom? Att han inte har delat med sig om allt han vet, ja det är väl hans val.
Och fortfarande finns det väl ingen bevis på att hon har sålt sex och allt vad du skriver, eller?

Och jag är absolut ingen riddare för någon. För vart har du läst att jag tycker mordet var okej, var?
Jag har skrivit att jag tycker inte om det, att hon förtjänar sitt straff m.m. Så du ljuger ju om du säger jag skulle ha sagt något annat!
2021-11-01, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hon kanske hade varit full efter allt vin hon drack varje kväll... Ramlat och fått blåklockor
Beskyll inte någon för att slå när du inte vet! Rena spekulationer.
Undrar vem som är korkad!
Du måste vara manshatare eller så är du totalt uppslukad av Lydia. Jag har också säkra källor hur hon varit och betett sig och din bild att hela tiden skylla på andra och förminska hennes egen roll i sitt beteende är förfärlig.. Och en skymf mot Emils barn och anhöriga.

Gosse lille. Jag skrev över det jag har sett i form av sms från personen som hade lägenheten m.m.
Nä, jag bryr mig inte och skyller inte på andra. Men sanningen ska väl få komma fram, eller?
Så uppslukad är jag absolut inte

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in