Citat:
Ursprungligen postat av
Pingubengt
För att vara "expolis" är du väldig dåligt informerad. Inte konstigt att polisväsendet fungerar så dåligt.
HE HE jo det är nog så. Överlag duger ju inte den svenska polisen till någonting numera.
Och vem är det som basunerar ut detta budskap. Jo de som inte har någon som helst inblick i vad som pågår innanför väggarna.
Klart att Du tycker så. Pressen har ju skrivit ner svensk polis otaliga gånger under senare år.
Det tjänar ingen på.
Visst finns det bra och dåliga poliser - har alltid varit så men de dåliga har varit en liten
minoritet.
Jag har alltid stuckit ut huvudet och diskuterat polisens roll i samhället och vad som kan bli bättre och där skiljer jag mig nog mot många andra.
Skulle det stå skrivet något om mig skulle det nog bli: Han var jävligt envis när han var på gång med något. Många sackar när det blir tungt. Då måste man och det är resultat man vill ha gasa och lägga in en högre växel och inte ge sig.
Kan berätta om ett fall då Malmö lamslogs av serieskytten Peter Mangs. Då tog jag en karta på helt eget bevåg och märkte ut var skjutningarna inträffat. Vi var ganska så säkra på att han använde sig av cykel och att han cyklade till sin bostad direkt efter ett dåd.
Dessa ringar kom sedan att ligga till grund för att till slut komma fram till var han bodde.
I kombination med annan info som vi fick in ledde detta oss rätt. Vill Du träffa på en riktig Rambo inom polisen så sök efter en kille inom region öst inom insatsstyrkan. Privat går han ofta i cowboyhatt. Det är en verklig tillgång för svensk polis. Han ser ut som en sheriff hela han.