2021-11-01, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Då vet du att hon har diagnoser som gör henne impulsiv och gränslös. Jag tror inte hon är ond, men bara genom att läsa fup:en och journalutdraget så blir intrycket ganska motsägelsefullt. Vanföreställningar och paranoia är inte ovanligt vid EIPS.
Min poäng är inte att jag ifrågasätter att hon är dömd för brottet. Jag vill bara att inte alla härinne ska ta heder och ära av en människa som - trots allt - de flesta aldrig har träffat.

Hennes diagnoser - ja, de är vad de är men det finns också en varm, gullig, rolig och alldeles vanlig tjej bakom journalerna. Hon bär på mycket, ända sedan barndomen och uppväxten, och det arvet har säkert påverkat hennes tillstånd och handlingar.

Alltså, jag försvarar inte det brott hon är dömd för - jag vill bara att alla lyfter blicken lite, tänker ett ögonblick och ställer sig frågan om de själva, alltid, alltså alltid, skulle handla korrekt, lagligt och med eftertanke.
2021-11-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Alltså, jag försvarar inte det brott hon är dömd för - jag vill bara att alla lyfter blicken lite, tänker ett ögonblick och ställer sig frågan om de själva, alltid, alltså alltid, skulle handla korrekt, lagligt och med eftertanke.
Nu tycker jag att du förminskar det hon gjort.
Hon har ju inte snattat på snabbköpet direkt.
Hur mycket vi än lyfter blicken så är det jävligt få av oss, inte ens på detta forum med alla foliehattar och rättshaverister, som skulle gå så långt som att ta någon annans liv. Oavsett vad som hände innan.
Hon är inget monster men det hon har gjort är bland det värsta man kan göra. Sen kan hon absolut vara jättegullig, supermysig och alldeles, alldeles underbar…
2021-11-01, 13:45
Medlem
Citat:
Nu tycker jag att du förminskar det hon gjort.
Hon har ju inte snattat på snabbköpet direkt.
Hur mycket vi än lyfter blicken så är det jävligt få av oss, inte ens på detta forum med alla foliehattar och rättshaverister, som skulle gå så långt som att ta någon annans liv. Oavsett vad som hände innan.
Hon är inget monster men det hon har gjort är bland det värsta man kan göra. Sen kan hon absolut vara jättegullig, supermysig och alldeles, alldeles underbar…
Jag har i sak ingen annan åsikt, mer än möjligen den att i ett visst sammanhang, under vissa omständigheter, så är alldeles vanliga människor, inklusive Flashbacks alla självgoda rättshaverister, kapabla till de vidrigaste saker. Läs "Flugornas Herre", läs "Reservpolisbataljon 101..."
2021-11-01, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Jag har i sak ingen annan åsikt, mer än möjligen den att i ett visst sammanhang, under vissa omständigheter, så är alldeles vanliga människor, inklusive Flashbacks alla självgoda rättshaverister, kapabla till de vidrigaste saker. Läs "Flugornas Herre", läs "Reservpolisbataljon 101..."
Så du menar att hon levt på en öde ö med en massa barn och lärt sig fruktansvärd grymhet och manipulation för att överleva?
Eller att hon varit med om att tortera och avrätta människor under förintelsen?
Försök komma med lite mer relevanta referenser istället för att mansplaina och killgissa!
2021-11-01, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hur kan du veta så mycket som inte känner henne?
Rykten och skitsnack!?
Det är väl fler som blivit manipulerade.... Vad var det du skrev förut om henne? Av hennes vackra leende.

Män verkar osedvanligt lättlurade, om det skulle vara som du säger. Ingen tycks dock anmält L, eller hur?
2021-11-01, 14:23
Medlem
Citat:
Är det dem hon haft vid sidan om då?

Det vet jag ju inte. Men enligt tråden här så blev hon slagen även av sitt senaste ex ju.
Så det är nog inte bara som du tror.
2021-11-01, 14:24
Medlem
Citat:
Hur kan du veta så mycket som inte känner henne?
Rykten och skitsnack!?
Det är väl fler som blivit manipulerade.... Vad var det du skrev förut om henne? Av hennes vackra leende.

Jag vet inte om jag vet så mycket. Jag går på det som har skrivits här och lite mer som man har fått reda på.
2021-11-01, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Det vet jag ju inte. Men enligt tråden här så blev hon slagen även av sitt senaste ex ju.
Så det är nog inte bara som du tror.
Det som Lasseliten skrev? Han som sen blev avstängd? Trovärdig källa.
2021-11-01, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Män verkar osedvanligt lättlurade, om det skulle vara som du säger. Ingen tycks dock anmält L, eller hur?
Jag tror man skäms om man blivit totalt bedårad och sen känner sig lurad.. Och Jag tror hon är duktig på att charma män.Jag vet att det inte är bara E som gett henne saker. Såååå. Ja ibland kanske män faktiskt är lite lättlurade
2021-11-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Jag vet inte om jag vet så mycket. Jag går på det som har skrivits här och lite mer som man har fått reda på.
Varför påstår du så mycket då?
Bara spekulationer och lösa rykten från din sida!!!!!
2021-11-01, 15:02
Medlem
Citat:
Det som Lasseliten skrev? Han som sen blev avstängd? Trovärdig källa.
Jag har fått information och sett bevis på att hon har blivit slagen tidigare och tydligen även av Emil enligt grannar till Lydia. Dom har sett henne med blåklockor.
Emil har även ringt och hotat f.d hyresägaren där Lydia hyrde sin lägenhet, kanske på fyllan det vet jag tyvärr inte.

Det jag har läst av det Lasseliten har skrivit verkar stämma överens med verkligheten. Självklart att han inte delade med sig av allt han vet.
2021-11-01, 15:03
Medlem
Citat:
Varför påstår du så mycket då?
Bara spekulationer och lösa rykten från din sida!!!!!

Lägg ner Vemdalen. Jag berättar vad jag sett, vad tillför du mer än bullshit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in