2021-10-31, 12:56
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
var inte mening att vilseleda men jag antog detta eftersom det full action vid fem-sex tiden ute på Alnarp.
Att eleverna bodde på skolan ger dem ro att plugga och dessutom det praktiska övningarna/Läran på plats.
Prinsen bodde på skolan i ett av elevhemmen, tror han gick en två tre-årig utbildning.
Lndskaps-arkitekt är en bra utbildning som garanterat ger jobb speciellt nu med miljötänkandet i fokus.

Ingen fara, jag borde ha tänkt till lite, och jag har ju backat på mitt påstående, ingen skugga över SLU

off topic: Carl Philip gjorde sin militrtjänst vid amf1, som förare av stridsbåt 90, det ska han ha all heder av
2021-10-31, 13:02
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det står ingenstans i direkta ord. Men dom är inte gratis det tror jag alla vet. Hyran kunde hon inte betala. Det sår i fuppen viken sida kommer jag inte ihåg. Det trodde jag inte var så svårt att räkna ut.

Hon köper en hästgård som hon uppenbart inte har råd med "får sälja barnens djur". Men ändå så har hon pengar till tuttar. Hon prioriterar sitt utseende före barnen. Typiskt egocentriskt beteende.

Fast det kan väl vara så att någon annan betalat åt henne..?
Betalade inte heller min första op själv, nu betalade jag visserligen min del av hyran då, men ändå.

Mao så har du ingen aning om vart pengarna kom ifrån och du vet inte heller om hon sket i hyran pga att istället betala nya tuttar? Uppskattar åtminstone att du svarar ärligt och inte kommer med en massa bortförklaringar som brukar vara praxis i liknande situationer här.

Och nej, jag sitter inte och ”försvarar” henne, men detta är ju ett bra exempel på hur något blir en trådsanning när en användare postar sitt inlägg i affekt.

Tror gör man i kyrkan.

Hon må vara en mörderska, men att hitta på något som inte är sant bara pga det höjer ju inte ribban på tråden direkt.

Tack för ditt svar och ha en fortsatt fin dag!
2021-10-31, 13:10
Medlem
Det är en väldigt tunn och fattig FUP för att handla om mord. Enda förhören som är med är direkta vittnen och förhören med Lydia. De har inte redovisat hennes och hans mobiltelefoner mer än ljudklippen och filmen. Har de ens hört andra utomstående eller indirekta vittnen mm ? Eller har de lagt det i slasken? Det är så mycket som förblir frågetecken. En massa saker som Lydia säger i förhör om de inte verkar ha tagit upp sedan.
Det är tydligt att hon skjutit honom och det verkar som att det är tydligt att det var med avsikt. Filmen kan inte ljuga. MEN innebär det att man ska strunta i allt som hänt halvåret innan ? Eller den kvarten som går mellan första ljudinspelningen och filmen? Varför reder de inte mer av det som Lydia säger? Vad fan är det jag har missat?
2021-10-31, 13:14
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
Det är en väldigt tunn och fattig FUP för att handla om mord. Enda förhören som är med är direkta vittnen och förhören med Lydia. De har inte redovisat hennes och hans mobiltelefoner mer än ljudklippen och filmen. Har de ens hört andra utomstående eller indirekta vittnen mm ? Eller har de lagt det i slasken? Det är så mycket som förblir frågetecken. En massa saker som Lydia säger i förhör om de inte verkar ha tagit upp sedan.
Det är tydligt att hon skjutit honom och det verkar som att det är tydligt att det var med avsikt. Filmen kan inte ljuga. MEN innebär det att man ska strunta i allt som hänt halvåret innan ? Eller den kvarten som går mellan första ljudinspelningen och filmen? Varför reder de inte mer av det som Lydia säger? Vad fan är det jag har missat?

Kanske för att det inte är relevant för utgången i målet, domstolen dömer utifrån fakta, och fakta som som behövs i fallet finns i FUP

spekulerar å fantiserar gör vi här på flashback, så nej du har inte missat nåt
2021-10-31, 13:14
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja jag är utav den tron att medicin skall endast användas när inget annat finns. Och vad jag förstår led/lider hon av svår ångest. Och visst, medicin kan dämpa sånt, men det löser aldrig problemet liksom. Det enda som fungerar när det gäller sånt är samtal och åter samtal.
Finns ju en koppling till medicin och skjutningarna i USA för att nämna något. Samtliga masskjutningar i skolor, biografer m.m i USA så har gärningsmannen gått på antidepressiva tabletter.
Så nä, någon ordentlig vårdplan fanns absolut inte.
Då är du av fel tro. Mediciner är utmärkt om dom används rätt. Man kan inte prata bort adhd eller borderline. Det är adhdens konsekvenser som orsakar ångesten i hennes fall. Den totala bristen av impulskontroll den hjälper medicin bra på om den används rätt. Hon rusar in i saker utan minsta eftertanke. Mediciner är ett hjälpmedel att hantera vardagen.
Medicin som tar ner ångest och mot sömn kan var direkt nödvändigt om man inte kan sova. Utan sömn hamnar du till slut i psykos och hjärnan tar skada. Hon hade provat med sömnterapi det funkade inte. Hon har en kurator att prata med.

Tror du på fullaste allvar att det var medicinerna orsakat skolskjutningarna? Herregud. Kopplingen är psykiskt dåligt mående. Hade vi inte haft så bra mediciner så hade vi haft fler mord.
2021-10-31, 13:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det står ingenstans i direkta ord. Men dom är inte gratis det tror jag alla vet. [b]Hyran kunde hon inte betala.Hyran kunde hon inte betala. Det sår i fuppen viken sida kommer jag inte ihåg. Det trodde jag inte var så svårt att räkna ut.

Hon köper en hästgård som hon uppenbart inte har råd med "får sälja barnens djur". Men ändå så har hon pengar till tuttar. Hon prioriterar sitt utseende före barnen. Typiskt egocentriskt beteende.

Det fetade

Nej, det står ingenstans att hon gjort plastikoperationer! Det SYNS på fotografierna som togs vid läkarundersökningen, (vilka även dokumenterar de (smärre) skador hon har efter fysiskt bråk med E), att hon har flera operationsärr.

Har du något datum på någon av hennes operationer? Samt anledning till dessa?

När (vilket datum) köper hon hästgården? Köper hon den helt själv?

Hennes operationsärr är ju flera år gamla, det syns ju på bilderna!

Operationer lååångt innan lägenheten i Farsta.
2021-10-31, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det fetade

Nej, det står ingenstans att hon gjort plastikoperationer! Det SYNS på fotografierna som togs vid läkarundersökningen, (vilka även dokumenterar de (smärre) skador hon har efter fysiskt bråk med E), att hon har flera operationsärr.

Plastikoperationer gjordes snabbt efter att hon födde yngsta barnet. Det var redan fördigplanerat före förlossning. Runt 2014.
Bra utförda skönhetsoperationer och brösten kändes som alla andra "sillisar". Ja, jo jag har klämt... Hon visade ju stolt upp dom för alla.
2021-10-31, 13:45
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi

Jag håller med, fuppen är mycket tunn, och domen är mer eller mindre en avskrift av fuppen!
2021-10-31, 13:46
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det fetade

Finns inget i FUP som styrker smärre skador som uppstått vid bråk med E, har jag missat det hänvisa gärna till sida i FUP så jag kan läsa på
Tack på förhand
2021-10-31, 13:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Plastikoperationer gjordes snabbt efter att hon födde yngsta barnet. Det var redan fördigplanerat före förlossning. Runt 2014.
Bra utförda skönhetsoperationer och brösten kändes som alla andra "sillisar". Ja, jo jag har klämt... Hon visade ju stolt upp dom för alla.

Då är det ju runt 8 år sedan, så hyrespengarna till skandallägenheten i Farsta påverkas inte ett dugg av dessa ev operationskostnader!

Tack för att du är ärlig!
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-10-31 kl. 13:56.
2021-10-31, 13:51
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson

Ah se där!
Ett uttalande från någon som faktiskt verkar veta!
Tack för detta
2021-10-31, 13:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Finns inget i FUP som styrker smärre skador som uppstått vid bråk med E, har jag missat det hänvisa gärna till sida i FUP så jag kan läsa på
Tack på förhand

Det står några gånger i fuppen, första gången är när hon överlämnar sig till polisen, på plats. Polisen frågar direkt varför hon ex är blå och röd på ett finger, och då berättar hon att hon blivit knuffad, örfilad etc i sovrummet, av E. Hon säger även att "det är inget" (syftar på att skadorna är minimala, inget att bry sig om, inget hon tänker gå vidare med....). Det i parantesen är min tolkning!
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-10-31 kl. 13:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in