2021-10-30, 22:58
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayWoke1
Hahaha folk här som blir så sjukt avundsjuka och som inte kan inse att det är denna typ av musik som är den populäraste i dagens samhälle😂

Folk som blir kränkta över att han definieras som en stor artist eller som försöker prata förbi hans popularitet.. bara för att ni inte vet vad sociala medier är eller har levt under en Sten så behöver ni inte bli förbannade över att det skrivs om honom? Klart att det blir en uppståndelse kring en av de absolut mest aktuella artisterna i den nu populäraste genren. Sen att ni är 50+ och gråter ut på Flashback är en sak, men håll er avundsjuka för er själva

Populärkultur och SD är inget Sverige behöver. Vi behöver fler fängelser. fler poliser och lag som sätter de här idioterna bakom lås och bom.
Citera
2021-10-30, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikfcju
Man kan spekulera vad motivet var men att han betalade för att klippa Daro är fakta

Hur vet du det?
Citera
2021-10-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matau
Vill lyfta fram en gärningsman som kom in i pojkens liv väldigt tidigt och som förstörde hans liv från början till hans tragiska slut, och som inte nämns alls, är socialtjänsten.

Vad var syftet med socialförvaltningens roll i Nils liv?

Var det för att hjärntvätta honom som liten att han skulle tro att han var svartskalle än vit och hamna på brottets bana samt lära sig vanan att använda droger?

Som jag ser det har socialtjänsten ett större ansvar och är de riktiga mördarna än de som sköt honom.
För de som sköt honom kan deras agerande tolkas som en hjälpande hand.
De behövde bara trycka på avtryckaren för att hjälpa Nils, för att avsluta ett tragiskt liv som redan från början förstörts av socialförvaltningens "goda" intentioner.

Hur vet du att socialtjänsten förstörde hans liv? Han var kriminell och knarkare innan han hamnade i LVU. Vad säger du om hans föräldrar då?
Citera
2021-10-30, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Tragiskt men socialtjänstens ansvar i Einars död. Det kommer vi aldrig få läsa om....
Har du lust att berätta något om det då?
Citera
2021-10-30, 23:07
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Nej, har du svårt med läsförståelsen? Jag skrev ju att jag tycker att både Einars musik och hela den kulturen är värdelös men man måste ha bott under en sten om man missat hans existens. Han blir inte jämförbar med Hemingway bara för att man känner till honom, det är dina ord. Om världen fungerade så skull väl Camilla Läckberg fått nobelpriset i litteratur vid det här laget.
Majoriteten av den vuxna befolkningen i Sverige och världen har missat att en 15 årig dampunge med namnet Einar skrivit efterblivna rader om trams och blivit en "kändis".
Citera
2021-10-30, 23:20
Medlem
Hur populär var han egentligen? Många medier skriver att han var en av Sveriges populäraste artister, men sedan verkar alla rap-artister köpa streams på Spotify, och som icke insatt i den musik-genren är jag väldigt ovetandes, och jag tycker inte att det låter vidare bra när jag har provlyssnat. Stressat och utan bra takt och rimning.

Är jag bara okunnig om genren?
Citera
2021-10-30, 23:21
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Majoriteten av den vuxna befolkningen i Sverige och världen har missat att en 15 årig dampunge med namnet Einar skrivit efterblivna rader om trams och blivit en "kändis".

Ja, vad vet jag? Jag tror de flesta i Sverige åtminstone haft nån slags aning om Einars existens. Angående hans "efterblivna rader" kan vi vara helt överens, de lär knappast göra något större avtryck i historien. Einar är snart bortglömd.
Citera
2021-10-30, 23:28
Medlem
Ni som sörjer smutset Einar.
https://bulletin.nu/okande-valdtaktsmannen-var-med-nar-ein-r-skots
https://www.expressen.se/nyheter/lat-oss-ata-varandra-tills-vi-ar-slut/

Einar umgicks alltså med sin vän som är en gruppvåldtäktsman.
https://samnytt.se/dodspatrullens-mehdi-dumlee-sachit-glorifieras-i-expressen-gruppvaldtog-flicka-blodig-under-pistolho t/

Blir bara mer och mer övertygad om att det är rätt att tycka svinet förtjänade att skjutas.
Citera
2021-10-30, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Hur vet du att socialtjänsten förstörde hans liv? Han var kriminell och knarkare innan han hamnade i LVU. Vad säger du om hans föräldrar då?

Det är nog ingen hemlighet att barn som är på placering utan föräldrar alltid mår dåligt och att det blir värre för dem och Nils var ett sådant barn.
Han var tidigt föremål för socialförvaltningen, som placerade honom utan sina föräldrar, vilket gjorde att föräldrarna förlorade den hjälp de skulle behövt med sin son. När Socialtjänsten arbetar på det här sättet förstörs inte bara barnets utan även föräldrarnas liv.
Senast redigerad av matau 2021-10-31 kl. 00:04.
Citera
2021-10-31, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Hur vet du det?

Gemensamma ”vänner”
Citera
2021-10-31, 00:20
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcudia
Ja, och det har han ju stor nytta av idag 😂 Står fortfarande fast vid att snubben inte kunde rappa.

”Pac släppte sitt första album när han var 20. Så gammal blev aldrig Einár men lyckades ändå släppa flera album. Nu jämför jag inte dom på något sätt men..”

Det är just vad du gör. Jämför dom. Sluta bara… Du är pinsam.

Båda är ju döda nu, though..

Jovars, jag var ju så illa tvungen
Citera
2021-10-31, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Ni som sörjer smutset Einar.
https://bulletin.nu/okande-valdtaktsmannen-var-med-nar-ein-r-skots
https://www.expressen.se/nyheter/lat-oss-ata-varandra-tills-vi-ar-slut/

Einar umgicks alltså med sin vän som är en gruppvåldtäktsman.
https://samnytt.se/dodspatrullens-mehdi-dumlee-sachit-glorifieras-i-expressen-gruppvaldtog-flicka-blodig-under-pistolho t/

Blir bara mer och mer övertygad om att det är rätt att tycka svinet förtjänade att skjutas.

Är det Eynaar? Eller Havaal? Fan, clownerna får gärna hjälpa mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in