2021-10-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notebook
Om det är ett beställningsmord. Hur många personer kan tänkas veta exakt vad som har hänt? Och vilka som gjort vad? Rör det sig om 2, 5, 10, 15 eller 50 personer?
Spekulation: hade det rört sig om 10+ personer så hade Einar haft västen på sig aktuell kväll.
Citera
2021-10-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruthSeeker2
Spekulation: hade det rört sig om 10+ personer så hade Einar haft västen på sig aktuell kväll.

Jag tänkte nu i efterhand.

Är det endast innersta kärnan i nätverket (2-3 st) som vet vad som har hänt eller går informationen ut till flera, eller alla inom gruppen?
Citera
2021-10-30, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TruthSeeker2

Han blev ju ändå skjuten i ansiktet....
Citera
2021-10-30, 22:03
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Du skriver däremot tidigare att du anser att Nisse till 100% ligger bakom mordet på Dara. Men att det inte är de som ligger bakom hämnden (då de saknar skyttar m.m) – utan då snarare HH's "svarta falang" + Vårbynätverket m.fl som beställare?

Läs gärna mina teorier och även fråga till dig för några sidor sedan om du orkar / har lust.

Du är så påläst så jag har flera gånger misstänkt (som Drrty) att du sitter på den blå sidan. Kanske en blivande karriär annars om du lägger av med buset!
Min fetning, ja de som ligger bakom det här saknar skyttar. Den här skytten tappade oskulden och/eller var sönder flöddrad. Rikskefft utfört, rikskefft planerat. Rikskefft utrustade.

Om ni för en sekund tror det var riktiga grabbar som var på plats, GLÖM DET, så här ser det ut när riktiga grabbar drar ned masken och kör fullt ut.

Citat:
Ursprungligen postat av notebook
Jag tänkte nu i efterhand.

Är det endast innersta kärnan i nätverket (2-3 st) som vet vad som har hänt eller går informationen ut till flera, eller alla inom gruppen?
Kan svara på den, är det lallare så går snacket.
Annars är standarden: De som vet, de vet.
Självklart så bidrar ju långa häktningar till att det "läcker ut" ändå.
Senast redigerad av varfor 2021-10-30 kl. 22:20.
Citera
2021-10-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Han blev ju ändå skjuten i ansiktet....
Han hade de facto ej västen på sig. Frågan jag svarade på var hur många som kan ha känt till beställningsmordet.
Citera
2021-10-30, 22:10
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det är svårt att skjuta på ett flyende objekt, särskilt svårt blir det när man själv springer också.

Så du tror någon blir dömd?

I snitt klaras 1 av 10 dödsskjutingar upp

Tror det faktiskt...

Och även om det inte är PK mm så är det skillnad på dödsskjutning och dödsskjutning i mångas ögon och även om såklart ingen från polis och åklagare skulle erkänna det så är all in det ända som gäller nu som gäller...
Citera
2021-10-30, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Skjutningarna har lugnat ned sig nu efter att Nisse sköts till döds, känns det som..Humle och Dumle ligger lågt..

ny skjutning imorgon, det e ju fan söndag då
Citera
2021-10-30, 22:15
Medlem
Det var väl Dumle som knivskar Leis?
Citera
2021-10-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Skjutningarna har lugnat ned sig nu efter att Nisse sköts till döds, känns det som..Humle och Dumle ligger lågt..

https://www.youtube.com/watch?v=b5GMjdM9RGM

De sköt ju Yohanes i Akalla för 2 dagar sedan.
Citera
2021-10-30, 22:16
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattmedjolle
ny skjutning imorgon, det e ju fan söndag då

Ja eller på en Måndag när kritan ska betalas tillbaks...
Citera
2021-10-30, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
"Och en grej är JÄVLIGT viktig om ni vill ha kaninen. Ni måste köra VOI, okej? Ingen VOI, inga pengar"

Hur tänkte du där?
Haha, jeg fatter bare ikke tidslinjen, om de lagde låten voi før han ble skutt med noen på voi, og at de da var under 18 så de ikke kunne kjøre bil
Citera
2021-10-30, 22:20
Medlem
Bland de mest intressanta uppgifterna som dykt upp nu de senaste dagarna är ju AB's, om att polisen hittat en telefon som skall ha varit uppkopplad mot Facetime under mordet och att D eller A facetimat med en känd gängledare. Frågan blir ju då: Har polisen hittat dna eller annat på telefonen som facetimade under mordet? Vem facetimade man med? Vad sades i samtalet?
Detsamma gäller i så fall samtalet med gängledaren.
Förutsatt att det är Apple Facetime man pratar om här, har säkert fbi loggar på samtal m.m. som kan hjälpa polisen i detta arbete. Detta tar förstås lite tid, men jag skulle inte bli förvånad om det kommer ett genombrott i utredningen inom ett par dar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in