Citat:
Ursprungligen postat av
friskXORsjuk
Dessa 74 förstår säkert hur inflation av penningmängden (M2) påverkar aktiepriset. Du pratar aldrig om det och ni drar felaktigt upp konsumentpriser. Varför trollar du här, stick till aktieforumet eller kändisskvaller forumet.
Citat:
Ursprungligen postat av
friskXORsjuk
@Lukas17 Du har bestämt vad inneboende värde är utifrån nån förlegad teori. Vem bryr sig? Alla värden är subjektiva till att börja med. Här har vi ett mått på värdet på en öppen marknad. Kanske saknas det ett kapitel i dina ekonomi böcker ifrån 1900-talet om kryptoekonomi.
Citat:
Ursprungligen postat av
friskXORsjuk
"Korrelation och kausalitet": du kör med gaslighting i argumentationen...... Är du riktigt frisk som envisas med Warren Buffet från 80-tals ekonomin?
Bitcoin Stock-to-flow S2F modellen är framtagen statistiskt och korrelerar således med data och man kan kausalt extrapolera fram värden. Du fattar nada om det.
OK, så priset på något har 0 betydelse. Är det vad du säger? Intrinsic value som kan ge sken om något är undervärderat/övervärderat och representerar det faktiska värdet är ett värdeleöst mått. Är det så?
Du bry dig inte, men att inte bry dig om priset tyder på att du är en spekulant och inte en investerare. En investerare bryr sig om priset.
Nej, det är ingen förlegad teori, den är applicerbar idag.
Nej, jag kör inte med gaslighting, jag konstaterar att du inte förstår skillnaden inflation såväl som du tror om du börjar ta upp m2 och hävda en massa strunt

.
OK, så jag förstår inte det som jag själv tog upp om korrelation och kausalitet

? Red herring, du försöker byta spår för du blir obekväm.
M2 predictar inte inflation särskilt väl, den inflationsjusterade avkastningen för S&P 500 de senaste 40 åren är positiv och på cirka 8,72 % samt jag har hänvisat till en massa artiklar som illustrerar skillnaden mellan intrinsic value och market value (Investopedia), vissa verkar vilja ignorera det förstnämnda.
Låter som att aktier och fastigheter fortfarande står sig starka över långa tidsperioder
Men rika finansmän som är ''experter'' på pengar och har endast några fjuttiga % i krypto förstår givetvis ingenting
All data styrker ju att jag har rätt. Så hur kan jag ha fel?
Vilket är det försvarbara priset på BTC? Nähe, priset har inte betydelse alltså? Ja men då hoppas jag att du investerar 100 % av allt du har hela tiden eftersom priset inte har betydelse
HAHA JAG VRIDER MIG AV SKRATT!
S2F-modellen predictar kausalt och tveklöst priset på BTC? OMG, tror jag dör...
Hur mycket fel kan man ha? Kunskapen är ju som tagen ifrån en bok skriven av en 5-åring.
https://www.reddit.com/r/Buttcoin/comments/pcm37b/debunking_the_stock_to_flow_model_which_predicts/
Total utklassning ifrån de konservativa. [b][u]Totalt överkörd i alla diskussioner, precis alla.
Så ja, fel om precis allt. Du kan spekulea i BTC, absolut. Men kom inte och snacka om någon jävla S2F-modell eller att BTC har ett fundamentalt värde eller är bättre än aktier och fastigheter, det är det inte.
Hejdå, totalt överkörd.