2021-10-30, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Lydia, vilken jävla fitta! Hoppas hon ruttnar i fängelset.
Du sitter som andra impotenta överviktiga incels vid datorn och tycker om sådant du inte vet något om. Get a life!
2021-10-30, 10:20
Avstängd
Unobosss avatar
Stagebattle fick aldrig ligga för han satt bara och lyssnade på hennes historier på den lokala puben. En feg incel med hopp. L är en instabil person som gjort något fruktansvärt. Hitler var säkert en trevlig kille för många i hans närhet, men, här diskuterar vi gärningarna och brottet. Hon gick förlångt, hon mördade en man för att hon blev bortvisad. 18 år för mord är korrekt. Hon får sin andra chans sen.

God Jul
2021-10-30, 10:21
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ok, tack för ett balanserat svar!
Inte heller jag tror på att människor är alltigenom goda eller onda, men hos Lydia saknar jag registrerbara tecken på ånger. Gissar att det hänger ihop med hennes personlighetsstörning.

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tingsrätten håller inte med dig:

De skriver även så här:
"Det är naturligtvis fullt möjligt på ett generellt plan att den som har begått ett brott med uppsåt kan ångra sig när han eller hon i efterhand tänker på brottets konsekvenser –för brottsoffrets eller anhörigas del eller för egen del." (jag fetade det sista)
2021-10-30, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Håller så jävla mycket med dig! Jag hoppas på att hon överklagar och får livstid.
Om någon rättvisa i Sverige finns, men det börjar bli tunt med det.
Fick höra idag att mitt land Sverige är Europas farligaste land, minst 2 skjutningar per dag och minst 1 död per dag.
Med hennes historia borde hon fått sex år för dråp i hastigt mod.
2021-10-30, 10:24
Medlem
Citat:
Ok, tack för ett balanserat svar!
Inte heller jag tror på att människor är alltigenom goda eller onda, men hos Lydia saknar jag registrerbara tecken på ånger. Gissar att det hänger ihop med hennes personlighetsstörning.
Might so be, men hur många av alla gaphalsar härinne vet hur de skulle reagera när de pressades?
2021-10-30, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Får hon blåmärken för att du känner Lydia?
Hon har tagit livet av Emil!
Förstår du inte?
Vad är det jag inte förstår?
2021-10-30, 10:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
De skriver även så här:
"Det är naturligtvis fullt möjligt på ett generellt plan att den som har begått ett brott med uppsåt kan ångra sig när han eller hon i efterhand tänker på brottets konsekvenser –för brottsoffrets eller anhörigas del eller för egen del." (jag fetade det sista)
Mmm, men det är ett generellt resonemang kring ånger. Det jag länkade var specifikt i målet.

Oavsett så ger ånger knappast strafflindring i mordfall, tror jag iaf
2021-10-30, 10:35
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Med hennes historia borde hon fått sex år för dråp i hastigt mod.

så det ger henne rätten att avrätta en annan människa?
Visst kan det förklara mycket till varför hon är som hon är men det ger henne inte rätt att mörda någon för det (hade det varit E som var uppkomsten till hela hennes livshistoria kunde det vara mer försvarbart)

från domen:
66.Den som berövar annan livet med uppsåt ska, enligt 3kap. 1§ första meningen brottsbalken jämförd med 1kap. 2§ första stycket i samma balk, som utgångpunkt dömas för mord. Är brottet ”med hänsyn till de omständigheter som föranlett gärningen eller eljest att anse som mindre grovt” ska han eller hon, enligt 3kap. 2§, i stället dömas för dråp.
67.Enligt tingsrättens bedömning har det i detta fall inte framkommit några sådana förmildrande omständigheter att gärningen kan rubriceras som dråp. Lydia Barth ska alltså dömas till ansvar för mord.
2021-10-30, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Might so be, men hur många av alla gaphalsar härinne vet hur de skulle reagera när de pressades?

Den som stod för taktpinnen var oavkortat L och att hon var under press är utrett och avfärdar.
2021-10-30, 10:57
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Mmm, men det är ett generellt resonemang kring ånger. Det jag länkade var specifikt i målet.

ja precis, ville bara göra en input att:
"Lydia Barths uppvisade starka ånger i efterhand framstår som uppriktig och trovärdig."
även KAN vara ånger pga de skälen
2021-10-30, 11:09
Medlem
Citat:

Men eftersom du vet att jurister resp nämndemän i grunden inte är annat än människor och med dessas skröpligheter och tillkortakommanden, så vågar vi nog gissa att domstolar i många fall låter sig påverkas av hur den misstänkte ser ut och beter sig under förhandling. Är vi eniga i det?

OffT: För min gissning är att två ostraffade personer, den ena snyftande och hulkande medan den andra med ett stenansikte, vid huvudförhandling lär få lite olika bedömning när det kommer till utmätandet av straff.
Tror du inte det, handen på hjärtat?
2021-10-30, 11:21
Medlem
Citat:
Men eftersom du vet att jurister resp nämndemän i grunden inte är annat än människor och med dessas skröpligheter och tillkortakommanden, så vågar vi nog gissa att domstolar i många fall låter sig påverkas av hur den misstänkte ser ut och beter sig under förhandling. Är vi eniga i det?

OffT: För min gissning är att två ostraffade personer, den ena snyftande och hulkande medan den andra med ett stenansikte, vid huvudförhandling lär få lite olika bedömning när det kommer till utmätandet av straff.
Tror du inte det, handen på hjärtat?
Någon som vet Lydias reaktion när hon fick domen? Tyst och stillsam eller hysterisk och gapig? Det sistnämnda beteendet uppvisade hon ju på psykakuten och hos polisen på mordnatten..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in