2021-10-30, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Nej, inget definitivt. En del i tråden misstänker att han blivit uppmanad att ta på sig det hela för att vilseleda polisen.

Ja, väldigt ledsamt. Jag har faktiskt tänkt på hans död varje dag sen jag fick veta i realtid (här) att han var skjuten.

Det var fake news, det är ingen som har tagit på sig mordet. Åklagarmyndigheten avfärdade dessa uppgifter
Citera
2021-10-30, 00:51
Medlem
Ah, okej. Det hade jag missat. Eller så tillbakavisar man uppgifterna för att de inte borde ha nått allmänheten, vad vet vi.
Citera
2021-10-30, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Det är noggrant regisserat. Journalist och fotograf sa till honom att ta med väst för effektfoto. De gav honom gratis reklamtid att sända mer eller mindre dolda budskap, Expressen upplät sig att bli megafon åt gäng som på blodigt allvar hotar döda varandra. Det finns ingen opartiskhet eller låta alla inblandade komma till tals. Det saknas helt pressetik.

Det är väl bara utomlands, närmast i Danmark, som det är olagligt att tillhöra kriminella gäng i sig?

"Ring Aina" är naturligtvis en efterhandskonstruktion för att bortförklara varför han själv inte gjorde det. Det finns inget samtal till 112 på hans telefon. Han är inte en person som under några omständigheter skulle ringa polisen. Jag tror också att D ligger bakom mordet på något sätt. Tyvärr har polisen inte kunnat visa det. Hoppas Expressenintervjun kan bidra med nya förhör. Tänk om något gott kunde komma ur idiotin.

För övrigt tror jag att ingen kunde inse hur stort detta kunde bli. Gäng, journalister är tagna på sängen. Det är inte en ursäkt, dock en förklaring till alla pågående stolligheter.

Det känns som att de väntar och ser vem som tabbar sig först, men jag tror ärligt talat att Dumle är en informatör
Citera
2021-10-30, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Har en känsla av att Dumlee är näst på tur och han verkar känna det på sig. Kan det vara så att HH har splittrats pga mordet på Kardo, som tillhörde HSL och att Adel backade honom, går sedan ihop med DP och Einar där allt går åt helvete. HH kanske är ute efter Adel och ser det som ett svek? Kanske HH som sköt Einar men egentligen kanske alla 3 skulle varit måltavla? Adel och Dumle hade ju sagt att dom visste vilka skyttarna vid musikstudion va, så mycket möjligt det kan varit HH.

Här börjar vi komma mycket mycket nära sanningen. Sista ledtråden. Hur dom nämnda södra förorterna kommer in i bilden får ni spekulera er till.
Citera
2021-10-30, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Här börjar vi komma mycket mycket nära sanningen. Sista ledtråden. Hur dom nämnda södra förorterna kommer in i bilden får ni spekulera er till.

Via Z.E ?

Eller vänta Dumle är väl från Tensta?
Senast redigerad av Richkid 2021-10-30 kl. 00:56.
Citera
2021-10-30, 01:03
Medlem
Ken Drydens avatar
Noterar att Dumle har avaktiverat alla möjligheter till kommentarer på samtliga sociala medier sedan ett par dagar. Pressat läge.
Citera
2021-10-30, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Noterar att Dumle har avaktiverat alla möjligheter till kommentarer på samtliga sociala medier sedan ett par dagar. Pressat läge.
Blattelito vibes
Citera
2021-10-30, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden

Han måste ägna all tid åt att sortera den inströmmande fan mailen efter Extressen-intervjun...
Citera
2021-10-30, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Har en känsla av att Dumlee är näst på tur och han verkar känna det på sig. Kan det vara så att HH har splittrats pga mordet på Kardo, som tillhörde HSL och att Adel backade honom, går sedan ihop med DP och Einar där allt går åt helvete. HH kanske är ute efter Adel och ser det som ett svek? Kanske HH som sköt Einar men egentligen kanske alla 3 skulle varit måltavla? Adel och Dumle hade ju sagt att dom visste vilka skyttarna vid musikstudion va, så mycket möjligt det kan varit HH.

Tror oxå att alla 3 kan ha varit måltavla. Det går liksom inte att förutse vilket håll alla skall springa åt. Om alla 3 var måltavlor förklarar det ju även skjutningen dagen innan. Skulle Einar ensam varit måltavla borde han blivit skjuten på väg ner till förrådet istället. Vilka det sen var vete f-n. Men jag tror inte på DP i alla fall.
Citera
2021-10-30, 01:25
Medlem
Någon nämnde i tråden att Adel & Haval är kusiner. Om det nu finns någon sanning i det, var Einar såpass dum att han hängde med fiendens(Haval) kusin (Adel) liksom?

Denna "Adel" känns som en riktiga jävla falsk orm.
Citera
2021-10-30, 01:34
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Någon nämnde i tråden att Adel & Haval är kusiner. Om det nu finns någon sanning i det, var Einar såpass dum att han hängde med fiendens(Haval) kusin (Adel) liksom?

Denna "Adel" känns som en riktiga jävla falsk orm.
Då har du antingen läst fel eller så har den användare inte någon koll.

Adel och Dumlee är kusiner.
Klart som fan att inte Nisse skulle umgås med någon som är kusin till den som kidnappade honom.
Senast redigerad av Fricky 2021-10-30 kl. 01:37.
Citera
2021-10-30, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Vad är dina teorier då? Tänker du som ändå är ÄKTA

Jag tänker inte sitta här o rabbla upp massa namn som en golbög. Det enda jag kan säga är att det har stått precis framför era ögon. Det här är inget avancerat och folk lägger helt sjuka teorier. Detta är 3 grannorter som ligger bakom detta och det kommer tyvärr bli mer krig eftersom folk från olika orter börjar samla och organisera sig. Folk börjar teama upp sig och det är nu på riktigt det börjas bilda 2 sidor i hela Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in