2021-10-29, 23:17
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbax

Vrf tar dessa avskum ”kriminella” på sig västar inför en intervju på bestämd plats med journalister? Och varför NÄR det ska fotas?! 🤦🏻‍♂️ Herre min skapare jag skäms.

Hur kommer det sig att han visar sitt ansikte och erkänner sin inblandning med ett kriminellt gäng som DP?! Borde inte det vara straffbart?

Vrf skriker den lilla transan ring Aina när han säg FTP o knulla Aina höger o vänster? (För att leka G så klart, innerst inne släcker du lampan gråter han och skriker efter just ”Aina” )

Det är noggrant regisserat. Journalist och fotograf sa till honom att ta med väst för effektfoto. De gav honom gratis reklamtid att sända mer eller mindre dolda budskap, Expressen upplät sig att bli megafon åt gäng som på blodigt allvar hotar döda varandra. Det finns ingen opartiskhet eller låta alla inblandade komma till tals. Det saknas helt pressetik.

Det är väl bara utomlands, närmast i Danmark, som det är olagligt att tillhöra kriminella gäng i sig?

"Ring Aina" är naturligtvis en efterhandskonstruktion för att bortförklara varför han själv inte gjorde det. Det finns inget samtal till 112 på hans telefon. Han är inte en person som under några omständigheter skulle ringa polisen. Jag tror också att D ligger bakom mordet på något sätt. Tyvärr har polisen inte kunnat visa det. Hoppas Expressenintervjun kan bidra med nya förhör. Tänk om något gott kunde komma ur idiotin.

För övrigt tror jag att ingen kunde inse hur stort detta kunde bli. Gäng, journalister är tagna på sängen. Det är inte en ursäkt, dock en förklaring till alla pågående stolligheter.
Citera
2021-10-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Dumle beskriver att han åker runt i bilar, parkerar och röker på med sina polare och byter bostad nästan varje dag för att, så dom finns. Postaren menade att Einar, dumle och Adel förenklat är HSL, men som jag fattat det från andra trådar så var DP och delar av HH springisar åt HSL en gång i tiden.

Vissa i dp var springishar åt shad innan han blev klippt
Citera
2021-10-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Han dömdes inte för något så anonymt som övergrepp. Dumle dömdes ett grovt sexual-sadistiskt övergrepp på en ensam flicka.
5-8 våldtäktsmän, flickan skadades svårt.
Som vuxen dömdes Dumle till 200h samhällstjänst för att han var en lite för ung sexual-sadist vid tillfället.
Noll upprättelse för brottsoffret.

Nisse förtjänade en kula för att han slog sig idag med honom.

Vad de förtjänar är ju en annan sak, även om jag är benägen att hålla med dig. I min värld skall media rapportera från verkligheten såsom den ser ut - utan skygglappar. Må så vara att barn kan se det, men det åligger ju deras föräldrar att styra upp det.
Nu vet jag ju inte exakt vad Nisse gjort sig skyldig till, förutom nåt rån och narkotikabrott då. Det kanske hade räckt med en 10 år för honom.
Citera
2021-10-29, 23:25
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Jag har personligt fått höra av någon som var där att det inte fanns gäng eller fiender. Utan alla som var de hängde tillsammans. Rörde sig fritt och var bekanta/vänner.

Vad som hände sen är det dock ingen som vet.

Precis så som jag har förstått det alla var där och hängde tillsammans och sedan plötsligt blir det bråk... Det höll tydligen på ett tag också knivningen var det sista som hände och med tanke på att Einar fick ett pris/ytterligare pris på sitt huvud efter detta så kan det ju ev vara så att han gjorde bort sig på något sätt där...

Men många säger kidnappning (Vårby Dalen Skarpnäck) men som sagt skulle kunna vara Nosh and Chow också... som blev spiken i kistan

Känns på ett sätt mer troligt att Dumle goar till de på Nosh and Chow vilka antagligen var några han var nere med...

Skulle ju kunna vara några DP yngre om det nu inte var HH....

Intressant hur som...
Senast redigerad av mastarn 2021-10-29 kl. 23:41.
Citera
2021-10-29, 23:27
Medlem
Är förvånad över hur hårt jag tagit Nisses död, inte lyssnat på hans musik sen 2019. Lyssnar inte på den genren egentligen men måste säga att jäklar vad mycket bättre han blev med tiden! Så jävla tragiskt dethär, 19 år, hela livet framför sig. Tänker på familjen och framförallt flickvännen.
Har inte orkat djupdyka i tråden då jag av någon anledning blir ledsen av att läsa, men har det kommit fram något om pojkvaskern som anmälde sig skyldig till att ha skjutit honom? Känns som han antingen tagit på sig skulden eller kan det vara så att folk är ute efter hämnd och han kände att han behövde polisskydd? Kan inget om hur det fungerar i dessa kretsar tyvärr...
Citera
2021-10-29, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Precis så som jag har förstått det alla var där och hängde tillsammans och sedan plötsligt blir det bråk... Det höll tydligen på ett tag också knivningen var det sista som hände och med tanke på att Einar fick ett pris/ytterligare pris på sitt huvud efter detta så kan det ju ev vara så att han gjorde bort sig på något sätt där...

Men många säger kidnappning (Vårby Dalen Skarpnäck) men som skulle kunna vara Nosh and Chow också... som blev spiken i kistan

Känns på ett sätt mer troligt att Dumle goar till de på Nosh and Chow vilka antagligen var några han har nere med...

Skulle ju kunna vara några DP yngre om det nu inte var HH....

Intressant hur som...

Jo, eller så har Nosh & Cow inte med saken att göra alls. Det kan ju vara Shottaz som är sura på Dumle för att han skadat deras heder med sin nya låt? Nisse var den som råkade bli skjuten. Folk har ju blivit skjutna för mindre.....
Citera
2021-10-29, 23:33
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Har jag gjort. Det är bara trådsanningar att det skulle varit ett internbråk. Liksom att någon skulle ha sett en svart hand som höll i kniven. Inget som bekräftats av media.

Visst men vad säger att alla vittnen gråter ut i pressen var ju ingen jätte grej innan Einar skjutning och är det nog inte fortfarande för gemene man... Jag bedömer det som en trovärdig källa, har hängt här på ABK från och till från 2009 och har lärt mig att sålla ganska bra
Citera
2021-10-29, 23:38
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbax
Just för att efter Leis historien så sökte han extra skydd, livvakter, bepansrad bil, ställde in in spelningar osv och enligt vittnen har han skrikit förlåt till FaceTime innan innan han blev avrättad…..

Leis är från Västerort, adel och dumle samma sak (tjuv och våldtäktsman)

De är med Nisse när Nisse hugger Leis!

Adel o dumle blir beskjutna dagen innan de serverar Nisse på en silver tallrik…..

Nisse säger förlåt och blir klippt medans tjuven och våldtäktsmannen lever vidare och gör intervjuer 🤦🏻‍♂️

Det skall inte varit Nisse som högg skulle garantera kommit ut om det var det med tanke på hur mycket folk det var där ...
Citera
2021-10-29, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
1.cuz är inte gata men dree low är med i hh de är kapabla till o hämnas

1.Cuz är inte gata LÄNGRE. Han var närmare Nisse än vad Dree Low var. Mellan Dree Low och Nisse var det endast business.
Citera
2021-10-30, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Visst men vad säger att alla vittnen gråter ut i pressen var ju ingen jätte grej innan Einar skjutning och är det nog inte fortfarande för gemene man... Jag bedömer det som en trovärdig källa, har hängt här på ABK från och till från 2009 och har lärt mig att sålla ganska bra

Jo, jag också. Det var ingen av de vanliga trovärdiga källorna som påstod att A & D & E skulle ha varit inblandade i knivskärningen.
Citera
2021-10-30, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
När Polisen har tillräckligt med bevis för att häkta Dumlee så får vi inte glömma att Expressen erbjöd honom en intervju som dom placerade på första sida.

Vi ska inte heller glömma att Expressen gav ut en hand till denna råtta som har utsatt en tjej för en
av dom värsta våldtäkterna i Sverige.

Man borde försöka upplysa detta till vänstern samt till #GIRLPOWER-grupper på Facebook.

Expressen ska inte komma lätt undan.
Har en känsla av att Dumlee är näst på tur och han verkar känna det på sig. Kan det vara så att HH har splittrats pga mordet på Kardo, som tillhörde HSL och att Adel backade honom, går sedan ihop med DP och Einar där allt går åt helvete. HH kanske är ute efter Adel och ser det som ett svek? Kanske HH som sköt Einar men egentligen kanske alla 3 skulle varit måltavla? Adel och Dumle hade ju sagt att dom visste vilka skyttarna vid musikstudion va, så mycket möjligt det kan varit HH.
Citera
2021-10-30, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladylovelylocksss
Är förvånad över hur hårt jag tagit Nisses död, inte lyssnat på hans musik sen 2019. Lyssnar inte på den genren egentligen men måste säga att jäklar vad mycket bättre han blev med tiden! Så jävla tragiskt dethär, 19 år, hela livet framför sig. Tänker på familjen och framförallt flickvännen.
Har inte orkat djupdyka i tråden då jag av någon anledning blir ledsen av att läsa, men har det kommit fram något om pojkvaskern som anmälde sig skyldig till att ha skjutit honom? Känns som han antingen tagit på sig skulden eller kan det vara så att folk är ute efter hämnd och han kände att han behövde polisskydd? Kan inget om hur det fungerar i dessa kretsar tyvärr...

Nej, inget definitivt. En del i tråden misstänker att han blivit uppmanad att ta på sig det hela för att vilseleda polisen.

Ja, väldigt ledsamt. Jag har faktiskt tänkt på hans död varje dag sen jag fick veta i realtid (här) att han var skjuten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in