2021-10-29, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Problemet med sådan situation som det blev. Att de blir upptäckta när de rör sig mot grabbarna. Då har de längre inte kontroll på läget. De kan omöjligt veta t ex om de som springer bär vapen eller springer mot vapengömma. Vi vet inte heller vem som snabb och inte etc. Mörkt. De kanske inte ens hinner uppfatta vem som sprang var och fokus hamnar på den som är tillgänglig ?

Exakt. Att fokus hamnar på Nisse är antagligen för att han var närmast. Hur skall man veta vilket håll alla skall springa åt när de kommer ut genom en dörr?
Citera
2021-10-29, 22:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Nej det skall ha varit samma sällskap från början dvs ett interbråk så knappast shottaz om det stämmer...

Men fortfarande oklart min gissning var ju HH och en insatt enl min bedömning gav ju delvis rätt den..
Vem knivskar då Leis?
Citera
2021-10-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minispanare
Det kommer att bli ombyttaroller snart….En viking kommer och rensa upp….
https://www.instagram.com/p/CVdTDGWsuRj/ ?
Citera
2021-10-29, 22:33
Medlem
Citat:
Läs den tråden

Har jag gjort. Det är bara trådsanningar att det skulle varit ett internbråk. Liksom att någon skulle ha sett en svart hand som höll i kniven. Inget som bekräftats av media.
Citera
2021-10-29, 22:34
Medlem
Citat:
Vad snackar du om är du full eller? (helt ok det är ju fredag och löning &#128526

Splittringen uppstod efter att han slagit igenom och det började röra sig om förhållavis stora pengar...

Ung och dum. Säger bara att du har fastnat i en vinkelvolt där du anser dig ha rätt och använder ett ”Om” för att övertyga dig själv och oss.
Du vet ingenting om vad som ligger bakom mordet och jag tvivlar på ditt självsäkra posthorade i jakt på FB-credd.

Tror inte Einar hade varit ett stort namn om Nisse inte hade utforskat världen. Det är inget unikt men rätt ovanligt att det går så långt så att nån musiker får en kula i ansiktet för att ha spätt på sin image.
Citera
2021-10-29, 22:34
Medlem
Citat:
Läs den tråden

Jag har personligt fått höra av någon som var där att det inte fanns gäng eller fiender. Utan alla som var de hängde tillsammans. Rörde sig fritt och var bekanta/vänner.

Vad som hände sen är det dock ingen som vet.
Citera
2021-10-29, 22:35
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vem knivskar då Leis?

Vet ej det ända som kommit fram är vad jag vet är att det var en mörk/svart person... Och att ingen av Nisse Dumle Adel och ZE var särskilt fysisk inblandade i bråket...
Citera
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Ja de han med Pippi låten

Vet du nåt om skjutningen i Sätra? Alla studios med självrespekt har ju övervakningskameror menar jag, kanske finns filmbevis för om Dumle är den orm alla säger eller också jagad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Precis, som någon skrev för nån sida sen, vad hände med personen "dimman163" som ville ha Benjis sista 2 siffrorna på telefonen så att han skulle lägga upp material som skulle visa sig vara avgörande?

Varnar starkt för att den personen inte har "goda" intentioner om man säger så.

Allchronix69

Ibland är du från västerort och ibland från Vårby. Du byter åsikt som en hora byter sina underkläder.

Du gjorde narr av mig när jag skrev att jag tidigare varit kriminell och att jag säkert bara slängt femmor och du skrev också att du är aktiv idag! Om slänga femmor är för lite för dig, då undrar jag hur grovt kriminell du måste vara! Ändå sitter du här, trots att du är grov kriminell och sjunger som Whitney Houston.

Din "gata" är Instagram och du läser FUPar och gör egna teorier o sen hänvisar du till "gatan". Vet du vad det roligaste är? Det är alla dom här idioterna som frågar dig om dina teorier och att du är så insatt, hahaha. Men jag såg ditt senaste inlägg, det är bra, du börjar närma dig.

Vad är dina teorier då? Tänker du som ändå är ÄKTA
Citera
2021-10-29, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Inte sällan gräver Flashback fram sådan här info, men det är knäpptyst om vilka som var på N&C.

Ja, miljonfrågan är vem/ vilka som högg Le*s.

Hur ökade hotbilden mot NG efter knivningen?
Vem skrev ett hot i blodet, som polisen hittade, och mot vem riktade sig hotet (det var inte ett direkt hot mot NG enligt polisen).

Le*s misstänks för anstiftan till mord. Stod där en uppmaning att NG skulle döda någon? Låter konstigt det också, men jag försöker få ihop det...

Le*s skrev väl ett hot till dem som knivskar honom. Frågan är vem då?
Citera
2021-10-29, 22:36
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Hans iblandning upptäcktes 5-6 år efter händelsen. Pga hans dna som togs när han dömdes för annat fall. Han var tydligen 15 när det hände. Exakta rollen var nog svår att placera så många år efter

Ah, ok. Tack för info!
Citera
2021-10-29, 22:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Le*s skrev väl ett hot till dem som knivskar honom. Frågan är vem då?
Misstanken var anstiftan, inte hot. Jag gissar anstiftan som i en uppmaning att ta någon av daga.

.... Men skrev Le*s detta själv?
Även om så har hävdats av MSM låter det väldigt märkligt i mina öron. Och varför skulle han skriva det i sitt eget blod till någon som inte var där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in