2021-10-29, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag kan tänka mig att råttan är enkel att förhandla med. Han tar nog inte mycket betalt för att goa någon.

Men han representerar Dödspatrullen och dom är inte billiga?

Kan vara så dom använder honom.
Citera
2021-10-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Precis fått bekräftat från mina håll att Dumle faktiskt goade. Mördarna kommer från västerort på beställning av Vårby och Dalen. Kommer inte riskera att röja min identitet för att behöva bevisa detta så tro mig eller ej.

Tack som fan för att du delar med dig!

Allchronix69 har utan konkurrens postat de mest trovärdiga och vettiga inläggen i den här tråden så det här är högintressant.
Citera
2021-10-29, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Jag gissar på att han ser sig själv som en soldat för Dödspatrullen.

Är alla sandapor och flugätande negrer i DP kvinnomisshandlande våldtäktsmän?
Citera
Medlem
Einár var helt osignad. Släppte allt själv genom Instagram där Spotify plockade upp hans verk och la ut dem för en stor publik. En unik artists flow som skulle gått hur långt som helst i sitt musikaliska skapande om ingen hade tystat honom. Och där Tupac, 50-cent och Eminem var hans stora förebilder.
https://youtu.be/UKfft_4oc_s
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Två saker. Dumle såg aldrig Einar som en väg ut ur kriminaliteten. Tvärtom. Han går ännu djupare in. När muckade han? För en månad sen? Startar rapkarriär, dissar Shottaz, ställer upp i intervju och dissar Shottaz igen. Dom är en dödspatrull, kolla statistiken!

The don Sebbe styr från Spanien och Musse kommer ut om mindre än ett år.

Det andra. Vad menar du med springisen som blev skottad?

Definitivt inte, den mannen VILL inte lämna gangstervärlden, det både ser och hör man i den där intervjun. Snackar om att visst, om man kan bli så bra att man lever på sin musik, då kanske man kan lämna gangsterlivet, jävla skitsnack. Tror han att stekta sparvar ska flyga in i munnen på honom? Man måste liksom ha en begåvning också. Oavsett, Dumle vill inte lämna gangsterlivet, det är hans liv.
Citera
2021-10-29, 20:30
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Men han representerar Dödspatrullen och dom är inte billiga?

Kan vara så dom använder honom.
Ja, mycket möjligt!

Skicka mig ett PM.
/Fricky
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Jag har gjort mina räkningar 90% i tråden pekar fingret på Dumele för han har varit o uttnytjat en knarkhora för i tiden!

Resterande 10% pekar fingret på Dumele för o få bort misstankarna från någon som börjas beskrivas som en fin människa i tråden!

Då får jag tänka utanför boxen!

Jag e övertygad att Dumele tittade på Einar som en bankomat o utväg från kriminalitet o bli känd genom hans namn!
men mördarna visste vart de befinner sig o att de har inget vapen med sig från vem?

Jag tror Dumele blivit ditt lurad för o få bort misstankarna!
Gänget som planerade hela detta ville att det skulle se ut som Dumele har gjort det!

Jag tror att det var Dp springis som satte kniven i killen på krogen för o skydda Einar! Killen trodde att han skulle dö o skrev i sitt eget blod att folk ska hämnas på hans död!

Dp fungerade som vakter för honom deras inkomster har försämrats o nu hittade de en bankomat som kunde mjölkas på miljonär!

O jag tror att Dp dödade Havals bror med för o bevisa Einar att de e inte som alla andra Bara pratar sen de gör inget!

Einar trodde att han har blivit en del av Dp o att folk skulle ta honom mer seriöst för jag kan lova att han kände hat mot Haval o yasin efter det som kom fram så Ja mina fiendes fiende e min,,, du vet vad!

Einar börja festa loss han har ett gäng bakom sig som dödar utan problem för honom men inte räknar med att efter bråk i krogen skulle ingen kunna stoppa hämnden för det var planerad att de chansade på att Einar skulle springa hemåt mot sin port o mördaren väntade där den andra ville Bara att de skulle börja springa därifrån o att kille som goade skulle inte skadas!

Adel står riktigt nära killen som blev nästan dödad han har aldrig gillat Einar för han va bättre än honom på allt!

Att det blir dagen innan skottlosningen där Adel befinner sig med Dumele e nog för att nu har han en ursäkt för o träffa Einar o säga att han vet vem som e ute efter de!

Men va jag tror e att gänget som gjorde detta har inte räknat med att Dumele o gänget menade allvar med Einar o att han blev en del av de för o få skydd!
Dumele skulle börja släppa några låtar innan Einar skulle lyfta upp honom o göra låtar Bara med han!
Dumele vinner inget på en död Einar o han skulle se svag ut i gruppen om han skulle acceptera små summor för Einar så e de nog df han kom ut på intervju precis innan en springis blivit skottad från gruperingen som verkar ligga bakom Einars mord!
De han sa va mer riktad att folk kommer veta vem som har gjort o att alla e rädda va de ska göra nu e för att skrämma gänget att betala summan som Dp vill ha!

Min svenska e inte den bästa men jag tror de e detta som e närmast sanningen
Guld! Amen.
Citera
Medlem
Citat:
Vilken sanning?

Att Adel valde goa på Einar för sin barndomsvän som ville hämnas så mycket att mördarna fick använda FaceTime som kommer förmodligen göra så att de kommer åka fast
Citera
Medlem
Myggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Precis fått bekräftat från mina håll att Dumle faktiskt goade. Mördarna kommer från västerort på beställning av Vårby och Dalen. Kommer inte riskera att röja min identitet för att behöva bevisa detta så tro mig eller ej.

Kan du namnge vilka grabbar det är från Dalen? Hoppas de får det svettigt om du kan röja deras identitet
Citera
2021-10-29, 20:31
Medlem
mjohan84s avatar
Jag tror vi blir lurade av vissa medier för annars så förklara gärna för mig varför man röker joint och blir lite ”bakom flötet ” och exponerar sig genom party och åka taxi när detta skrivs... vad stämmer egentligen ?

Nils Grönberg ska ha känt en stor rädsla för sin säkerhet veckan innan mordet, enligt Aftonbladets uppgifter.
Han ska ha försökt skaffa extra beskydd samt eftersökt en skottsäker bil.
Några dagar innan han mördades ställde han in en planerad spelning.

Annonsen tar slut om 14 sekunder
Citera
2021-10-29, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testadura
Dumle är ju DP, rival till Shottaz som bekant.
Yasin - Haval är ju shottaz. Haval är alltså "allierad" med shottaz och vby nätverket som någon påstod ha beställt mordet. Varför skulle då Dumle goa om han är DP ? Eller har jag missförstått ngt ?

Du vet väl att en go:ning går i princip ut på att sälja sin egna vän till fienden va? Det är gränsöverskridande finns inte allierade när pengar kommer in i bilden. Och särskilt inte när det är en kanin och mer.
Citera
2021-10-29, 20:33
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Jag har gjort mina räkningar 90% i tråden pekar fingret på Dumele för han har varit o uttnytjat en knarkhora för i tiden!

Resterande 10% pekar fingret på Dumele för o få bort misstankarna från någon som börjas beskrivas som en fin människa i tråden!

Då får jag tänka utanför boxen!

Jag e övertygad att Dumele tittade på Einar som en bankomat o utväg från kriminalitet o bli känd genom hans namn!
men mördarna visste vart de befinner sig o att de har inget vapen med sig från vem?

Jag tror Dumele blivit ditt lurad för o få bort misstankarna!
Gänget som planerade hela detta ville att det skulle se ut som Dumele har gjort det!

Jag tror att det var Dp springis som satte kniven i killen på krogen för o skydda Einar! Killen trodde att han skulle dö o skrev i sitt eget blod att folk ska hämnas på hans död!

Dp fungerade som vakter för honom deras inkomster har försämrats o nu hittade de en bankomat som kunde mjölkas på miljonär!

O jag tror att Dp dödade Havals bror med för o bevisa Einar att de e inte som alla andra Bara pratar sen de gör inget!

Einar trodde att han har blivit en del av Dp o att folk skulle ta honom mer seriöst för jag kan lova att han kände hat mot Haval o yasin efter det som kom fram så Ja mina fiendes fiende e min,,, du vet vad!

Einar börja festa loss han har ett gäng bakom sig som dödar utan problem för honom men inte räknar med att efter bråk i krogen skulle ingen kunna stoppa hämnden för det var planerad att de chansade på att Einar skulle springa hemåt mot sin port o mördaren väntade där den andra ville Bara att de skulle börja springa därifrån o att kille som goade skulle inte skadas!

Adel står riktigt nära killen som blev nästan dödad han har aldrig gillat Einar för han va bättre än honom på allt!

Att det blir dagen innan skottlosningen där Adel befinner sig med Dumele e nog för att nu har han en ursäkt för o träffa Einar o säga att han vet vem som e ute efter de!

Men va jag tror e att gänget som gjorde detta har inte räknat med att Dumele o gänget menade allvar med Einar o att han blev en del av de för o få skydd!
Dumele skulle börja släppa några låtar innan Einar skulle lyfta upp honom o göra låtar Bara med han!
Dumele vinner inget på en död Einar o han skulle se svag ut i gruppen om han skulle acceptera små summor för Einar så e de nog df han kom ut på intervju precis innan en springis blivit skottad från gruperingen som verkar ligga bakom Einars mord!
De han sa va mer riktad att folk kommer veta vem som har gjort o att alla e rädda va de ska göra nu e för att skrämma gänget att betala summan som Dp vill ha!

Min svenska e inte den bästa men jag tror de e detta som e närmast sanningen
Intressant teori.

Men känns det inte väldigt långsökt och en utdragen process för att få Einar mördad på ett "snyggt" sätt?

Dödspatrullen har ingen historik utav att göra genomtänkta mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in