Ursprungligen postat av
Kalle.Balle
Angående Dumle i Expressen,
Alla vet att andra rappare hata på einar, för att han är en svensk rappare som slog igenom som en jävla bomb när han var 16år, han tog över hela rappen, alla pumpa hans musik för han kunde sin grej, för att han var bra på de han gjorde helt enkelt.. Dem andra rapparna förlora lyssnare, vilket leder till att dem förlorar pengar.. Alla ögon och öron var på einar.. Einar satsa 100% på att göra bra musik, och andra rappare ifrågasätter han, för han inte lever det liv han rappar om, rapparna anser han är född med silversked i käften, för han bott i finare områden dem första åren, å har en känd mamma osv..
Sen om man lyssnar på vad Dumle säger i Expressen,
Folk måste bort, om jag har problem jag löser det med våld..
Dumles rapp kommer handla om självupplevda saker, och om saker han vet något om, till skillnad från andra så kallade gangster rappare,
Sen säger han vi har startat från noll, finns ingen silversked här, vi har byggt upp oss hela vägen, så det är därför vår musik borde lyssnas på..
Sen hans vän säger att Dumle kommer ta över allt, och att de inte finns någon råare rappare än dumle..
Klart Dumle sålde ut Einar, Einar var ett hot i musiken för Dumle mm.. Varför skulle han hänga med einar genuint om han har den synen som han själv säger med så kallade gangster rappare som är födda med silversked i munnen, att folk ska lyssna på deras musik och inte på "gangster rappare som har silversked"
Dumle tror nog att om einar dör, så kommer folk lyssna på våran musik, vi som är äkta gangster rappare, som vet vad vi pratar om osv, Dumle börja nyss med rapp å han vill ta över, då behöver den största försvinna, alltså folk måste bort,
Och nu ska han släppa en till låt, å då ska den va till minne av Einar, så äckligt, de e inte så han sörjer, han tar med det för att de kommer dra åt sig ögonen, att folk kommer vilja kolla för att Einar är en bild av hans musikvideo, vilket blir tittare, vilket leder till pengar... Usch säger jag bara.. Bygg upp dig själv ist för på andra..
Men bara för att Einar e död, så lever fof hans musik, och folk kommer inte sluta pumpa den ändå, Så lycka till å toppa legendens musik..
Vila i frid einar, ingen kan göra d du gjorde, Ingen kan ta din plats..