2021-10-29, 18:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absm
DP allierade med LTF, hade Einar något otalt med LTF?
Vad är LTF förkortning för?
Citera
2021-10-29, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absm
DP allierade med LTF, hade Einar något otalt med LTF?

Nej
Citera
2021-10-29, 19:00
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrea600
Har inte människor ett något sånär lika värde vareig man är vanlig arbetare, akademiker eller kulturprofilerad. Jag blir mer och mer skrämd över kultursvergie och då är jag ändå politiskt någonstans i mitten.

Journalistik handlar inte om lika värde... Du är inte den första som ställt denna frågan i tråden..

De skriver såklart om det som drar in mest pengar fattar du väl? Dessutom så hade det enligt mig inte varit lika intressant med en artikel om Gunnel,87 fd ICA-biträde som dött utav en hjärtinfarkt.

Kändisar är just det.. Kända. Fler människor vill läsa om dem.

Det är inte fysiskt möjligt att en tidning ska ge alla i hela Sverige lika mycket uppmärksamhet
Citera
2021-10-29, 19:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Skådespeleri, grupptryck. Rädd och vilsen precis de jag skrev.
Jag har själv gjort saker och suttit inne på klass ett anstalt. Jag är ingen macho kille eller gangster. Var vilsen och jävligt rädd bara. Men utåt ville jag visa något annat.
Edit. Sen att känna tvång till att jag måste leva upp till rycktet.

Förstår du hur jag menar nu
Mvh
Ja då, jag förstår. Jag säger inte att du har fel i sak vad gäller Einar, men det är inte det vanliga för svenska tonåringar att ha tryck på sig att leva upp till rykten om att vara kriminell.
Citera
2021-10-29, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Polisen har ju uppenbarligen ingen kontroll överhuvudtaget. Det enda dessa uniformerade clowner duger till är att jiddra med vanlig hederliga svenssons. Typ banka på gamla människor och kvinnor som demonstrerar för sin frihet under Covidfascisteriet. Då är dessa löjliga poliser så coola och tuffa, men när det kommer till hooden, då är de helt värdelösa. Svensk polis har således övergivit och svikit de som de är svurna att beskydda.

Alla de är förortsbabbarna måste ut ur Sverige, så enkelt är det. Ingen av oss vill ha fler poliser, hårdare straff och en massa jävla politiskt jidder. Det är inte så man löser dessa problem. Ut med skiten bara. Skicka hem dom till deras arabländer och släpp aldrig någonsin in detta folk igen.

Ha, ja exakt.

När folk protesterade mot restrektioner, ja då tog kåren i med hårshandskarna, tårgas, batongslag och hårda polisgrepp.

Men när det var upplopp i Rinkeby, ja då vågade man inte gå in och lät "vandalerna" bränna nar en jävla massa bilar och leva rövare.
Citera
2021-10-29, 19:07
Medlem
Myggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yousorandom
Jag vet att det i kretsar som umgicks med Einar så pratas det om att det ska vara Havals mamma som beställt mordet.

Detta avfärdade jag egentligen helt men nu när det börjar pratas om FaceTime och att han ska ha sagt förlåt så skulle det kunna förklara en del.

Obs säger inte att detta är en sanning utan endast lägger fram en teori som jag vet att många i dem kretsarna utgår ifrån.

EDIT: samtidigt kanske man inte ska lägga för stor vikt vid att han eventuellt ska ha sagt förlåt då du i den situation troligtvis säger exakt vad som helst för att slippa få en kula i pannan

Det är långt ifrån omöjligt att det är så att det är Havals familj (Mamma) som ligger bakom detta kontraktsmord.

Jag har haft det i åtanke utan att förmedla det vidare i tråden för att jag vet att jag att alla skulle avfärda detta direkt.

Är det inte så att Havals familj får besöka honom på häktet? Då är det mycket troligt att han har förmedlat detta vidare till sin mamma och hon har kontaktat några små springpojkar från Skarpnäck som gärna tjänar en slant på att mörda Einar.

Det var dessutom någon i denna tråd som skrev att han mötte på en kille som var maskerad som kom utspringandes från en skog helt random, ca 30-40 minuter efter mordet. Det låter ganska sannolikt
Citera
2021-10-29, 19:12
Medlem
zkuurks avatar
Och hur tänker Expressen att göra en artikel om detta förorts smuts man mår ju riktigt illa bara av att se smutset..
Nu hoppas man ju på riktigt att regeringen tar och släpper ut Peter Mangs och John Ausonius under kontrollerade former naturligtvis så inga oskyldiga drabbas.
Då blir det nog lugnt i orten ett tag.
Citera
2021-10-29, 19:15
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja då, jag förstår. Jag säger inte att du har fel i sak vad gäller Einar, men det är inte det vanliga för svenska tonåringar att ha tryck på sig att leva upp till rykten om att vara kriminell.

Kanske inte vanligt men efter alla hans musikvideos och texter kanske han kände press även om han ej hade. De gör ont att bli förnedrad och iträdd string och inte göra något sen
Citera
2021-10-29, 19:15
Medlem
Det mest sorgliga med allt detta är att Einar hade talangen men också tiden på sin sida. Svensk hiphop har växt något enormt sista två åren. Hans bästa verk är de få låtar han inte använder slang eller pratar våld. Han hade kunnat blivit något stort utan att rappa om gäng eller delta i sådant. Han hade kunnat ta svensk hiphop till finrummet men han var för ung och trodde på detta med bröder och orten.

Att Einar hängde med Leksell visar också hur hans svenskhet öppnar dörrar lättare inom musikbranschen.
Citera
2021-10-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.Balle
Angående Dumle i Expressen,

Alla vet att andra rappare hata på einar, för att han är en svensk rappare som slog igenom som en jävla bomb när han var 16år, han tog över hela rappen, alla pumpa hans musik för han kunde sin grej, för att han var bra på de han gjorde helt enkelt.. Dem andra rapparna förlora lyssnare, vilket leder till att dem förlorar pengar.. Alla ögon och öron var på einar.. Einar satsa 100% på att göra bra musik, och andra rappare ifrågasätter han, för han inte lever det liv han rappar om, rapparna anser han är född med silversked i käften, för han bott i finare områden dem första åren, å har en känd mamma osv..

Sen om man lyssnar på vad Dumle säger i Expressen,

Folk måste bort, om jag har problem jag löser det med våld..

Dumles rapp kommer handla om självupplevda saker, och om saker han vet något om, till skillnad från andra så kallade gangster rappare,

Sen säger han vi har startat från noll, finns ingen silversked här, vi har byggt upp oss hela vägen, så det är därför vår musik borde lyssnas på..

Sen hans vän säger att Dumle kommer ta över allt, och att de inte finns någon råare rappare än dumle..

Klart Dumle sålde ut Einar, Einar var ett hot i musiken för Dumle mm.. Varför skulle han hänga med einar genuint om han har den synen som han själv säger med så kallade gangster rappare som är födda med silversked i munnen, att folk ska lyssna på deras musik och inte på "gangster rappare som har silversked"

Dumle tror nog att om einar dör, så kommer folk lyssna på våran musik, vi som är äkta gangster rappare, som vet vad vi pratar om osv, Dumle börja nyss med rapp å han vill ta över, då behöver den största försvinna, alltså folk måste bort,

Och nu ska han släppa en till låt, å då ska den va till minne av Einar, så äckligt, de e inte så han sörjer, han tar med det för att de kommer dra åt sig ögonen, att folk kommer vilja kolla för att Einar är en bild av hans musikvideo, vilket blir tittare, vilket leder till pengar... Usch säger jag bara.. Bygg upp dig själv ist för på andra..

Men bara för att Einar e död, så lever fof hans musik, och folk kommer inte sluta pumpa den ändå, Så lycka till å toppa legendens musik..

Vila i frid einar, ingen kan göra d du gjorde, Ingen kan ta din plats..

Mycket talar ju för att han Goade Roz. Nu råkar han komma ut ur en cykelgarage med Einar och då råkar två skyttar vänta på dem och en till. Mmm. Att Einar blivit goad är nog helt säkert, frågan är var av vem och Dumle aka snabbknullaren har ju merit sen tidigare.

Sen umgicks uppenbarligen Einar med en våldtäktsman så det kanske var lika bra att han avled.
Citera
2021-10-29, 19:18
Medlem
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska även en av de personer som befann sig på mordplatsen tillsammans med Einár ha haft telefonkontakt med en person med gängkriminella kopplingar – både före och efter mordet.
De ska ha talat med varandra strax innan skotten avlossades och sedan via Facetime precis efter dådet.
Personen som ringde dessa telefonsamtal togs in till förhör samma kväll men har inte delgetts misstanke om brott.

Tydligt att det är någon eller bägge som va med Nisse har golat!
Citera
2021-10-29, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Snubben är ju helt väck.
" Folk måste bort "
" Jag kan inget annat"
Vad är detta för typ?
han må jo sperres inne til han begynner fatte en annen logikk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera