2021-10-29, 14:38
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Ja det är ju det som är lite märkligt

Okej att mörda en vanlig tonåring men att skicka två såna på en känd artist som dessutom är med två kriminella

Hur vet man att de inte stöter på patrull och att någon skjuter i försvar ? Om man nu lägger stora resurser på att mula någon men ändå skickar fram såna här... låter bara motsägelsefullt

För att dom äldre som skickar ut dom inte värderar deras liv så högt heller. Hellre att någon annan åker dit eller blir skadad än man själv.
Citera
2021-10-29, 14:38
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Ställde frågan för några timmar sedan. Dock verkar ingen veta något om vem dödshotet var riktat till. Svårt att få fram fakta från den händelsen men hoppas att någon kan bidra med information.
Jag uppfattade att skribenter i tråden igår menar att de var bråk med en gruppering i HH.
Citera
2021-10-29, 14:39
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Han är så transparent så det finns inte, först säger han så här:

"Vad har gjort att du överlevt så länge?

– Jag har också tagit onödiga risker, kanske värre än många andra. Jag har tagit dåliga risker som kunde gått snett. Men jag tror att alla är goare (person som lockar sitt offer till ett bakhåll)."

Sen säger han detta:

"Han säger att han är medveten om att det på nätet redan florerar spekulationer om vad som hänt – och om han själv eventuellt var goare här – alltså lurade ut Einár i ett bakhåll.
– Nej, nej, nej, grejen är att när vi sprang därifrån skrek jag ”ring aina, ring ambulansen”. Det om goare är skitsnack, säger han."

Man behöver hålla reda på vad man säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loles
Citat ur aftonbladet.
Dumle.
*Vi var i cykelförrådet och hade rökt joint, så går vi ut alla tre. Man skjuter mot oss och vi springer. Alla åt varsitt håll. Nils springer in på gården och en annan skytt kommer mot honom och fortsätter skjuta,*

Alla springer åt varsitt håll.
Endå vet du letar vart nils springer och hur skytten fortsätter efter just nils.

Det luktar skitsnack.

Jag reagerade också på det där. Kan ju iofs vara konstigt återgivet, men han verkar veta lite väl detaljerat vad som hänt - trots att han rimligen flytt hals över huvud åt ett annat håll.
Citera
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vi vet inte åldern på skyttarna.
Nä, det gör vi inte. Men jag svarade på varför Nils var tillåten att gå ut. Han var ju myndig.
Citera
2021-10-29, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loles
Citat ur aftonbladet.
Dumle.
*Vi var i cykelförrådet och hade rökt joint, så går vi ut alla tre. Man skjuter mot oss och vi springer. Alla åt varsitt håll. Nils springer in på gården och en annan skytt kommer mot honom och fortsätter skjuta,*

Alla springer åt varsitt håll.
Endå vet du letar vart nils springer och hur skytten fortsätter efter just nils.

Det luktar skitsnack.

Nja, jag får det till att skytt nr 1 avlossar de första skotten, medans skytt nr 2 är back-up en bit bakom. Nisse springer sen rakt i famnen på skytt nr 2. Att attackera så är väl logiskt.
Citera
2021-10-29, 14:41
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Jag reagerade också på det där. Kan ju iofs vara konstigt återgivet, men han verkar veta lite väl detaljerat vad som hänt - trots att han rimligen flytt hals över huvud åt ett annat håll.

Hoppas polisen anmärker på detta.
Citera
2021-10-29, 14:47
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Dumle har tagit bort inlägg på sin insta nu. De senaste ligger kvar bland annat det med Einar på Tacohouse. Kanske var det någon olämplig med på de som raderats?
Citera
2021-10-29, 14:48
Medlem
pansarbrittas avatar
Nån som skulle kunna skärmfilma och ladda upp intervjun med Dumle för oss som inte har premium?
Citera
2021-10-29, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Beror väll på.
Hur långt sprang han innan han insåg att ingen är efter honom? Han kan ju ha vänt sig om för att se vad som sker?
Citera
2021-10-29, 14:52
Medlem
Vad tror ni kommer folk bli skjutna imorn i uppsala på einars minnesstund?
Citera
2021-10-29, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Vet att många är kritiska till Dumle här, men tänk om det han säger faktiskt är sant? Då kommer allt i en annan dager. Om de alla tre blev beskjutna när de kom ut från källare/förrådet, tyder ju det på att det inte fanns någon bestämd måltavla, utan att vem som helst hade gått bra. Att det då blev Nisse är ju i i så fall slumpen.

Vem skulle vilja skjuta mot allihop? Jo, det andra "gänget" de var i bråk med på Nosh & Cow. Le*s var ju enligt vissa på samma sida som Nisse & de andra. Att Nisse och ett par till plockades in som misstänkta kan då ha varit ett sätt för polisen att kyla ned situationen - eller så visste de inte vad som hänt och plockade helt enkelt in dem som de fick tag i.

Le*s skrev ju ett hot i blod - vilket mycket väl kan ha varit anledningen till både skjutningen dagen innan och mordet på Nisse. De som blev hotade gick "all in" - bättre att förekomma än att förekommas.

Om man tänker i de här banorna stämmer plötsligt alla detaljer samt polisens agerande. Då blir den stora frågan - vem var de egentligen i konflikt med på Nosh & Cow? Shottaz/FLG springisar eller Vårbykillar, eller några helt andra?
Hur visste mördarna att Nisse och de andra, befanns sig just där och då???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in