2021-10-29, 10:47
Medlem
Det är nog kört för Dumle. Oavsett vad som är sant.

Han har goat:
Då är han en lös tråd som vet för mycket. Via Dumle skulle det då i teorin gå att backtracka skyttar och med lite tur även anstiftare. Det är rätt uppenbart att det finns en poäng i att minska den risken.
Han är trots allt en lågprofil-person jämfört med Einar, som dessutom var kallad som vittne och därmed principiellt viktig.
Är båda personerna som var på plats inblandade i goandet så lär den ena tvingas skjuta den andra och därefter ha alla skäl i världen att hålla käften.
I detta scenario är det nog ganska sannolikt att någon väldigt ung person "råkar" åka dit med så väl vapen som telefon med bevisning på och helt enkelt tar på sig mordet på Einar. Bara för att utredningen inte ska hitta rätt skyttar och kunna backtracka till anstiftaren.

Han har inte goat:
Fine, men då vet han ju med säkerhet varför man besköts och ungefär av vilka. Starka incitament att försöka hämnas och då finns det en poäng i att proaktivt plocka bort honom.

Jag tror storleken på detta fall ganska grovt överraskat de som står bakom.
Einar var visserligen kändis, men jag tror inte man förutsåg den principiella konsekvensen av att skjuta av någon som kallats som vittne. Även i det läge då personen inte förväntas säga ett skit så har man brutit en princip som för staten är viktig för den egna trovärdigheten.
Därför kommer detta case fortsätta växa.
Citera
2021-10-29, 10:48
Medlem
Citat:
Du är dömd för brott och kommer att bli kallad gangsterrappare.
– Det är bra. Jag är den enda gangsterrapparen från vår gruppering. Det finns ingen från vår sida som gjort musik, det är bara andra sidan och att de kallar sig för gangsterrappare… Yasin…. Alex Ceesay. Vad har de gjort? De har inte meriterna som Dödspatrullen.

Varför blandar han in Alex Ceesay? Han uppges visserligen ha lagt av med kriminella/droglivet. Kunde ha sagt Jaffar istället.
Citera
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det kan ju ha varit av hänsyn till mamman om hon bodde i samma lägenhet.
Vilket hon med all sannolikhet inte gjorde.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMEsO
Jag syftar alltså inte till nån film på mordet, utan filmen med de 2 killarna, "smoked" osv
Jaha, okej.

Rykten säger alltså att dessa tre är de skyldiga, och användare i tråden drar därför slutsatsen att vi har att göra med 3 GM. Detta efter att en användare i tråden hävdat att den här videon ska föreställa mördarna.

De uppgifter som finns i dagsläget är fortfarande 2 GM.
Citera
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Hur funkar detta med copyright? Hur mycket får man dela med sig av en artikel?

Och bokade han plats på kyrkogården
Citera
2021-10-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yousorandom
Jag vet att det i kretsar som umgicks med Einar så pratas det om att det ska vara Havals mamma som beställt mordet.

Detta avfärdade jag egentligen helt men nu när det börjar pratas om FaceTime och att han ska ha sagt förlåt så skulle det kunna förklara en del.

Obs säger inte att detta är en sanning utan endast lägger fram en teori som jag vet att många i dem kretsarna utgår ifrån.

EDIT: samtidigt kanske man inte ska lägga för stor vikt vid att han eventuellt ska ha sagt förlåt då du i den situation troligtvis säger exakt vad som helst för att slippa få en kula i pannan

För vilka pengar skulle någon i havals släkt kunna utfärda sånt kontrakt
Citera
2021-10-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Och bokade han plats på kyrkogården

Ja, men han klarade sig till 25 år. Nu har bokat en plats fram till 30 år.
Citera
2021-10-29, 10:50
Medlem
I dagens - 29 oktober - Expressen Premium finns en lång intervju med Einars kompis "Dumle" som var med i Hammarby Sjöstad. Här har vi en kille som varit med länge och är gängmedlem. "Våld är enda lösningen." Ett uttalande från en som har insyn in verksamhet och mentaliteten i gängen. Ord och inga visor. Stoppa den utvecklingen den som kan (inga insatser kommer att hjälpa what so ever). Politiker släng er i väggen. "Dumle" har kommit sanningen närmast.
Citera
2021-10-29, 10:51
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Från artikeln:

Polisen reagerade på skriften och under natten upprättades en anmälan mot Husbymannen. Brottsrubriceringen på polisanmälan är ”stämpling till mord”.

Expressens uppgiftslämnare är dock tydliga med att det inte handlar om mordet på Einár tolv dagar senare.
Jag fattar det som att ”stämpling till mord” inte har med mordet på Einar att göra. Alltså att dödshotet inte var riktat mot Einar. Däremot kan ju mottagaren av hotet fortfarande vara inblandad. Dvs, han som blev dödshotad på Nosh & Chow kan ha hämnats på Einar, Adel och Dumle. En tanke bara.
Citera
2021-10-29, 10:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Jag fattar det som att ”stämpling till mord” inte har med mordet på Einar att göra. Alltså att dödshotet inte var riktat mot Einar. Däremot kan ju mottagaren av hotet fortfarande vara inblandad. Dvs, han som blev dödshotad på Nosh & Chow kan ha hämnats på Einar, Adel och Dumle. En tanke bara.

Vad stod det i blodet? "Japp Dumle"?
Citera
2021-10-29, 10:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy

Det är möjligt. Enligt en person i den andra tråden som påstod att han själv var där var den knivhuggne mannen i samma sällskap som Einar när de anfölls av okända bråkmakare.
Citera
2021-10-29, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det är nog kört för Dumle. Oavsett vad som är sant.

Han har goat:
Då är han en lös tråd som vet för mycket. Via Dumle skulle det då i teorin gå att backtracka skyttar och med lite tur även anstiftare. Det är rätt uppenbart att det finns en poäng i att minska den risken.
Han är trots allt en lågprofil-person jämfört med Einar, som dessutom var kallad som vittne och därmed principiellt viktig.
Är båda personerna som var på plats inblandade i goandet så lär den ena tvingas skjuta den andra och därefter ha alla skäl i världen att hålla käften.
I detta scenario är det nog ganska sannolikt att någon väldigt ung person "råkar" åka dit med så väl vapen som telefon med bevisning på och helt enkelt tar på sig mordet på Einar. Bara för att utredningen inte ska hitta rätt skyttar och kunna backtracka till anstiftaren.

Han har inte goat:
Fine, men då vet han ju med säkerhet varför man besköts och ungefär av vilka. Starka incitament att försöka hämnas och då finns det en poäng i att proaktivt plocka bort honom.

Jag tror storleken på detta fall ganska grovt överraskat de som står bakom.
Einar var visserligen kändis, men jag tror inte man förutsåg den principiella konsekvensen av att skjuta av någon som kallats som vittne. Även i det läge då personen inte förväntas säga ett skit så har man brutit en princip som för staten är viktig för den egna trovärdigheten.
Därför kommer detta case fortsätta växa.

Slutade läsa efter din teori att vittnen tvingas skjuta varandra.

Visa mig ett annat mord i gängmiljö där det hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in