2021-10-29, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelSkunk
Mehdi ”Dumle” Sachit, 25, är med i den kriminella grupperingen Dödspatrullen.
Han var med när hans vän rapparen Nils ”Einár” Grönberg sköts ihjäl i Hammarby sjöstad i centrala Stockholm.
Nu berättar han om det som hände på mordplatsen och om det blodiga kriget mellan Dödspatrullen och rivalerna Shottaz.
Mehdi Sachit är övertygad om att inget kan stoppa dödandet.
– Låt oss äta varandra, tills vi är slut.

https://www.expressen.se/nyheter/lat-oss-ata-varandra-tills-vi-ar-slut/

Någon som kan citera, under rimlig ram om vad som är tillåtet, vad som sägs av dumle i artikeln?

Lust att läsa vad parasiten, våldtäktsmannen & tjackisen har att säga.
Citera
2021-10-29, 06:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
tror inte de e helt sant ändå . folk växer upp ihop tex . kvinnor ser ofta mer bra i killar eller vill göra än vi ser o sen är de många tjejer som vill leva lite spänning utan att ta ansvar för de livet själva .

sen stämmer inte de där ja fetat
Trasiga svenska kvinnor som inte kan få en framgångsrik man kan tänkas vända sig till kriminella invandrarmän.
Citera
2021-10-29, 07:01
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Haha, parasiterar fortfarande på svennen...
Någon som vill parasitera, eller citera lite ur artikeln?

Varför skulle vi låta dom springa skjuta bland oskyldiga folk? Fan vilken slirig lirare.
Deras sätt att försöka komma ut tuffa i tidningen är bara pinsamt och jag skämmas åt dem.
Glöm ej rösta på SD 2022

Edit, citera fel men ditt inlägg handla om Expressen artikeln med.
Citera
2021-10-29, 07:11
Medlem
Är verkligen alla gängmedlemmarna i de mest kända stockholmsgängen infödda invandrare i 2:a generationen och därmed ej utvisningsbara?

Men man borde göra det kriminellt att vara med i gäng. Så att man kan låsa in allihopa i åtminstone 10 år.
Citera
2021-10-29, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSu
Ni får gärna visa artikeln där han sägs säga förlåt för jag har inte läst något sånt.

Jag vill minnas att jag läste det här på fb eller var det en artikel? Det inlägget är borttaget nu tydligen i så fall eller jag hittar det i vart fall inte när jag söker i tråden, men det var skrivet av någon som har en bekant som bor granne i huset och såg och hörde allt genom fönstret. Den personen uppgav att Einar hade sagt förlåt precis innan han blev skjuten.

Vi får vänta på Fup och se om det stämmer eller ej. Men om han nu fick se någon av sina fiender på facetime i en mobil som hölls upp av mördaren, låter det mer logiskt att han säger förlåt än att han skulle säga det till en maskerad anonym hitman, som han kanske inte ens känner? Eller är det något man bara säger på instinkt när man står inför att bli dödad?

En tanke bara. Jag vet inte om det brukar vara svårt att få vittnesmål vid skjutningar i förorten, folk där kanske är rädda för repressalier för att de vet exakt vilka personer och gäng som är inblandade i skjutningarna. Men Hammarby Sjöstad är annorlunda, vi svenskar som bor i mer välbeställda områden är ovana vid den här typen av våld och vi har en stor tilltro till polisen och rättsväsendet. Vi ser det som en medborgerlig plikt att prata med polisen och lämna vittnesmål, trots att man kanske är rädd för repressalier men har någon blivit skjuten utanför ens port så nog fan vittnar man och berättar allt man sett och hört? För mig skulle det vara en självklarhet, jag skulle självmant kontakta polisen utan tvekan.
Herregud jag är en sådan som ringer och lämnar tips om jag noterar något misstänkt som jag inte ens vet ifall det är något, men så polisen vet ifall det t.ex skett ett rån så har jag berättat att jag såg två suspekta killar springa snabbt åt det där hållet inkl mitt telefonnummer om det skulle vara något och de vill komma i kontakt med mig. Jag tror polisen har många vittnesmål och sammantaget har de en bra bild av vad som har hänt. Kanske en konsekvens av att skjuta i ett medelklassområde som mördarna inte haft en tanke på?
Senast redigerad av Queenjani 2021-10-29 kl. 07:17.
Citera
2021-10-29, 07:13
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Är verkligen alla gängmedlemmarna i de mest kända stockholmsgängen infödda invandrare i 2:a generationen och därmed ej utvisningsbara?

Men man borde göra det kriminellt att vara med i gäng. Så att man kan låsa in allihopa i åtminstone 10 år.
Kollas på någon gänglag nu. Ska vara straffbart att rekrytera tex.

Slå på dem livstid bara. Ingen rätt att vara i samhället.
Citera
2021-10-29, 07:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Med tanke på att det går att sätta en Tomahawk eller Kalibr i huvudet på ett IS-kräk när de knäpper på sin mobil så kan du lugnt räkna med att _allt_ spåras.
Många av de här gynnarna kommer från ett land med medel-IQ 68 (snäppet bättre än Downs) så det är nog en tidsfråga innan de sitter inne.

(Ironiskt nog har polisutbildningen avskaffat intelligenstestet för att "spegla samhället" men det finns seniorer kvar i leden förhoppningsvis...)
Det här är ganska självklara saker som jag stundtals berört i tråden.

Om ett västland vill komma åt någon eller något är det verkligen inga som helst problem. Anledningen till att de här gängen kan verka är att av olika anledningar vill inte vårt styre komma tillrätta med problemet.

... Men just mordet på Einar vill styret givetvis lösa. Mordet kom med god tajming för regeringen (utan att jag därför insinuerar något!). Här finns en trofé att hämta lagom inför valet 2022, då vi kan skymta tre för valet avgörande frågor där gängbrottsligheten är en av dessa.
Då har vi inte ens berört det faktum att de kriminella nu börjat inkräkta på mäktiga judiska samt svenska klaners territorium (fysiska sådana samt affärsmässiga). Det kommer inte att tolereras.

Ökenfolken sket i det blå skåpet med Einar.
Citera
2021-10-29, 07:36
Medlem
mjohan84s avatar
Vem vistades Nisse med efter kidnappningen ? En person i Gbg tillhörandes en kriminell familj...

De skulle backa Einar men vad hände ? Någon annan får spekulera vidare...

Kan bara konstatera att Einar följer honom på insta men att han inte följer tillbaks...
Citera
2021-10-29, 07:43
Medlem
Alltså Dumle, gruppvåldtäktsapan... brukar sällan önska folk ur livet men han har verkligen gjort sitt i det här landet, på den här planeten. Så jävla vidrigt avskum till människa. Skulle på riktigt vara med och skramla till att någon tar honom ur daga. Helt jävla sanslöst att ingen har knäppt honom än!
Citera
2021-10-29, 07:46
Medlem
mjohan84s avatar
Kan det vara så att vi över-analyserar detta ? Vi har alltså två skyttar som inte ens klarar av att skjuta honom direkt när han kommer ut ifrån förrådet direkt..

Visste de verkligen att han var där inne ? En duktig skytt hade träffat direkt och sluppit springa efter och jaga.

Enligt uppgift som skjuter man 10 skott varav ett träffar honom i bröstet (troligen den första träffen ) och sedan är ju offret skadat och man sätter ett andra i huvudet

Man sätter då antagligen bara 1 skott på offret när det rör på sig (kan knappast snacka om något proffs med så många missar)

Man kanske inte ens fick träff på honom förrän han stod still där halv-bäng efter rökt joint

Sedan snacket om att man har bilar eller lgh i närheten och har planerat detta så jäkla noggrant... hade man planerat detta så hade man inte lejt så oprofessionella hitmans...

Vart tar man vägen efter mordet då? Snabbaste och enklaste vägen därifrån... det får bära eller brista (detta handlar om ungar som ändå har några framtidsutsikter så några år på anstalt struntar de i)
Citera
2021-10-29, 07:48
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Vad gulligt när svagbegåvade från särskolan ges utrymme att få uttrycka sig i text.

Detta stör ju resten av orten.. Einar hade en begåvad och snygg tjej som de andra inte ens kunde skaffa för pengar.

En tjej som han dessutom redan var ihop med innan han blev kändis
Citera
2021-10-29, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
En tanke bara. Jag vet inte om det brukar vara svårt att få vittnesmål vid skjutningar i förorten, folk där kanske är rädda för repressalier för att de vet exakt vilka personer och gäng som är inblandade i skjutningarna. Men Hammarby Sjöstad är annorlunda, vi svenskar som bor i mer välbeställda områden är ovana vid den här typen av våld och vi har en stor tilltro till polisen och rättsväsendet. Vi ser det som en medborgerlig plikt att prata med polisen och lämna vittnesmål, trots att man kanske är rädd för repressalier men har någon blivit skjuten utanför ens port så nog fan vittnar man och berättar allt man sett och hört? För mig skulle det vara en självklarhet, jag skulle självmant kontakta polisen utan tvekan.
Herregud jag är en sådan som ringer och lämnar tips om jag noterar något misstänkt som jag inte ens vet ifall det är något, men så polisen vet ifall det t.ex skett ett rån så har jag berättat att jag såg två suspekta killar springa snabbt åt det där hållet inkl mitt telefonnummer om det skulle vara något och de vill komma i kontakt med mig. Jag tror polisen har många vittnesmål och sammantaget har de en bra bild av vad som har hänt. Kanske en konsekvens av att skjuta i ett medelklassområde som mördarna inte haft en tanke på?

Nu kan det skilja ganska mycket i olika fall hur många vittnen det finns egentligen. Men det är en enorm skillnad för polisen att få information av svenskar resp invandrare, speciellt om man jämför ett bostadsområde domineras av svenskar och ett som domineras av invandrare, sk utanförskapsområde.

Om jag förstått det rätt så är det också en av kriterierna för att polisen klassar ett område som utanförskapsområde att folket där är ytterst ovilliga att samarbeta med polisen.

Rädda förmodligen under en ständigt terror från de kriminella som tagit över området och att gola är jätteförbjudet även om man är ett offer eller ett slumpmässigt vittne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in