Citat:
Ursprungligen postat av
MrSu
Ni får gärna visa artikeln där han sägs säga förlåt för jag har inte läst något sånt.
Jag vill minnas att jag läste det här på fb eller var det en artikel? Det inlägget är borttaget nu tydligen i så fall eller jag hittar det i vart fall inte när jag söker i tråden, men det var skrivet av någon som har en bekant som bor granne i huset och såg och hörde allt genom fönstret. Den personen uppgav att Einar hade sagt förlåt precis innan han blev skjuten.
Vi får vänta på Fup och se om det stämmer eller ej. Men om han nu fick se någon av sina fiender på facetime i en mobil som hölls upp av mördaren, låter det mer logiskt att han säger förlåt än att han skulle säga det till en maskerad anonym hitman, som han kanske inte ens känner? Eller är det något man bara säger på instinkt när man står inför att bli dödad?
En tanke bara. Jag vet inte om det brukar vara svårt att få vittnesmål vid skjutningar i förorten, folk där kanske är rädda för repressalier för att de vet exakt vilka personer och gäng som är inblandade i skjutningarna. Men Hammarby Sjöstad är annorlunda, vi svenskar som bor i mer välbeställda områden är ovana vid den här typen av våld och vi har en stor tilltro till polisen och rättsväsendet. Vi ser det som en medborgerlig plikt att prata med polisen och lämna vittnesmål, trots att man kanske är rädd för repressalier men har någon blivit skjuten utanför ens port så nog fan vittnar man och berättar allt man sett och hört? För mig skulle det vara en självklarhet, jag skulle självmant kontakta polisen utan tvekan.
Herregud jag är en sådan som ringer och lämnar tips om jag noterar något misstänkt som jag inte ens vet ifall det är något, men så polisen vet ifall det t.ex skett ett rån så har jag berättat att jag såg två suspekta killar springa snabbt åt det där hållet inkl mitt telefonnummer om det skulle vara något och de vill komma i kontakt med mig. Jag tror polisen har många vittnesmål och sammantaget har de en bra bild av vad som har hänt. Kanske en konsekvens av att skjuta i ett medelklassområde som mördarna inte haft en tanke på?