2021-10-28, 22:34
Medlem
Gällande bråket på krogen sa dom på efterlyst att Nisse blev misstänkt för mordförsök men släpptes efter förhör.

Enligt tidigare tidningarna så stod det att misstankarna om mordförsök fortfarande ligger kvar där i början av dagarna. (Hittar inte artikeln)

Jag tänker såhär, som ja tycker är anmärkningsvärt som måste komma ifrån dumle och Adel när dom satt i polisbil den dagen dom blev "beskjutna"så ringer Nisse ifrån snap precis efter att det hänt. Han blir förvånad enligt vem? Dumle eller. Sen att dom både visste vem det var och Einar ville ses i stan.

Så åter igen leker med tanken att dom blev beskjutna dagen innan men eftersom einar ringde direkt efter de skett så fick Adel och dumle noja ifall de va nisse som ville få dem skjutna?! Och därmed goade dom Nisse pga av det?
Senast redigerad av Anvandarnamnen 2021-10-28 kl. 22:40.
Citera
2021-10-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
han va shottaz innan men byte till dp av någon anledning

Var han shottaz eller dp när han goa rozh?
Citera
2021-10-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
En HEL avdelning som ENBART jobbar med att plantera ut information i media? Jo, tjena..

Officiellt servar man ju media. Just det har man för övrigt multipla avdelningar för. Vi talar ändå ett par hundra anställda i hela landet som sköter polisens kommunikation.
De mer seniora medarbetarna - kommunikationschef, presschefer och vissa pressekreterare/kommunikatörer - jobbar även med policy/PA/PR i olika former för att vårda varumärket och få rapporteringen att vara till fördel för förändring som enligt polisen anser vara önskvärt.

Du kan spekulera som du vill, men jag har jobbat med just sådant i 20+ år inom så väl politik och näringsliv. Ibland i samverkan med polisens tjänstemän, där det finns en del duktiga och extremt många medelmåttiga.

Officiellt har så klart en myndighet inte någon föredragen politisk färg, men det förekommer ju faktiskt att myndigheten offentligt efterfrågar vissa ”verktyg” för att lösa brott.
Att man nyttjar rapporteringen för att skapa opinion för att ge dem dessa verktyg är naturligtvis fullständigt självklart.
Citera
2021-10-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
han va shottaz innan men byte till dp av någon anledning

Dumle var en springpojke som blev utesluten av shottaz, gick sedan till DP för att bli en springis där. Men nu när alla ledare i DP sitter inne har han tagit på sig ledarrollen.
Citera
2021-10-28, 22:36
Medlem
BiffTannens avatar
Vi kan väl slå fast att det här mordet inte var smart alls såhär i efterhand. Efter så många olösta mord trodde nog Stockholms undre värld (med all rätt) att “anything goes” och nu tog man det nog ett steg för långt och kommer få betala väldigt hårt för det. Jämför med syrianerna som trodde att de var odödliga och kunde göra vad de ville men där Dubbelmordet på Oasen 2010 blev det slutgiltiga övertrampet som gjorde att staten krossade Södertälje och visst de finns kvar men det är inget i jämförelse med vad det var där innan 2010.
Citera
2021-10-28, 22:38
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSu
Jag tolkar det som att det också kan vara en telefon från ett vittne som filmat.
(Säkrat en telefon som varit på mordplatsen)

Det är inte tydligt, vidare direkt efter texten står det "Polisen misstänker att mördarna haft ett videosamtal med någon och filmat dådet." Att man säkrar en mobiltelefon från vittnen är väl rätt vanligt, inget man behöver "säkra" eller uppdatera om ens, så tänker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Var han shottaz eller dp när han goa rozh?

Dp det var den sommaren 2019 som franky dog, men efter det åkte dumle in ryktet säger att han satte sig själv där för att inte bli dödad när dp var svaga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
23 valde andra sidan. Vårby är indelat i två sidor. Det är lätt att säga att han är portad med det stämmer inte riktigt. Det är som att säga att DP är portade ur byn för att dom är i krig med shottaz.

Det här är ett krig som pågått i 10-15 år med dödsoffer på båda sidor. VNT har dock haft kontroll på marknaden i Vårby medan andra sidan jobbar mer internationellt. Grossistnivå. Dom bor utomlands de flesta av dom. 23 är bara deras rappare, inte lika inblandad i kriget.

Oavsett om info gällande ansvariga för Einars död är sanning eller inte, så kan man inte ta den sjukt intressanta gänginformationen ifrån dig. Sjukt hur mycket man kan lära sig
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSu
Jag tolkar det som att det också kan vara en telefon från ett vittne som filmat.
(Säkrat en telefon som varit på mordplatsen)

Det är inte tydligt, vidare direkt efter texten står det "Polisen misstänker att mördarna haft ett videosamtal med någon och filmat dådet." Att man säkrar en mobiltelefon från vittnen är väl rätt vanligt, inget man behöver "säkra" eller uppdatera om ens, så tänker jag.

Tror GM kan ha haft en burner telefom och slängde den för att inte bli spårad eller något.
Citera
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder

Nej absolut sättet det beskrivs i media är definitivt att man har potentiell GMs telefon och inte nåt vittnes
Citera
2021-10-28, 22:41
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiffTannen
Tror det är mer att båda utnyttjar varandra med bådas goda minne. De som rappar om de ”tunga” ökar på deras credd bland folk och de själva får i gengäld lite credd själva tack vare ”samröret”

Ja men förlorarna är dom som "syns", dom som är i frontlinjen för det krig som nätverken för.
Och det är ju såklart de som besjunger gängens talan.

Därav tycker jag att min analogi om bönder fortfarande håller.

Ska du vara lyckas leva i det kriminella ett helt liv, måste du synas så lite möjligt.
Det är A och O.

Eller vara en artist som alla respekterar, som kan sjunga om förortens liv utan
att presentera paketet som ett hot.

Jag väntar på ett nytt Latin Kings.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2021-10-28 kl. 22:47.
Citera
2021-10-28, 22:41
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Faller man framåt så landar man på mage väl?
Ser ut som fötterna pekar bort från porten och hans döda kropp ligger halvvägs inne i porten men nån har väl öppnat den bara.
Det är klart dem vänder på honom för att göra HLR..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in