2021-10-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
Farhan Franky Ninos och Apollo Alla Shottaz medlemmar var också med på den våldtäkten tillsammans med Dumle.

Aha. Detta var ju intressant. Vad gjorde Dumle ihop med Shottaz?
Citera
2021-10-28, 22:03
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Okej då, mindre riktiga då, om det låter bättre. Eller vaga.

Det är något annat
Citera
2021-10-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Kan vara intressant att spekulera om flyktväg.

Mördaren/mördarna vill på kortast möjliga tid lämna Hammarbysjöstad.

1.Man springer till sitt flyktfordon förslagsvis en moppe som man parkerat i närheten av skistar nedanför hammarbybacken, ett mörkt folktomt naturområde utan vittnen.

2. Man kör uppåt på gång/cykelvägen på vänster sida om backen sett från sjöstan, cykelvägen är en brant grusväg som leder uppåt förbi kolonilotterna brevid backen, efter kolonilotterna passerar man hammarbyhöjdens ip, fortfarande naturområde, mörkt på kvällen och inga bilvägar.

3. Mellan hammarbyhöjdens ip och nytorpsgärde måste GM ta en liten risk och åka en kortare sträcka på max 500-600 meter på ulricehamns vägen, vilket är en bilväg i hammarbyhöjden, när man betat av den sträckan så når man nytorpsgärde som också det är ett mörkt naturområde utan bilvägar.

Nu har det gått ca 5-6 minuter sedan skotten och kanske har den första polisbilen precis nått sjöstan?

4. När GM väl nått nytorpsgärde finns 2 olika scenarior

A. GM korsar nytorpsgärde i skydd av mökret, åker under en tunnel och passerar förbi dalens sjukhus och når sitt safe house i Enskede dalen på totalt under 10 minuter sedan skjutningen.

B. GM korsar nytorpsgärde i skydd av mörkret, korsar kärrtorpsvägen, passerar kärrtorps ip på cykelvägen på höger sida om ip, området är ett skogsområde utan bilväg, väldigt öde på kvällen.
GM når sitt safe house i antingen Bagis/skarpnäck
på totalt 12-15 minuter sedan skotten, nu är det fullt pådrag i sjöstan med hela sthlms poliskår och helikopter är på ingång mm.

Enda platsen GM är lite exponerad på under flykten är en sträcka på 500-600 m på ulricehamnsvägen, men den passeras kvickt på en moppe och ligger lite off från själva brottsplatsen.

Tankar kring det?

Tycker du inte du är lite för tidsoptimist i dina antaganden? Mordet utförs ju centralt nära Globenområdet som alltid har snutbilar i cirkulation vid den tiden i synnerhet. Tror dom kallt räknade med att snuten skulle vara på plats inom 2 min och ej 5.

Tror alltså det tar även 3-5 min längre att nå pkt. 4 i dina scenarion.

Men absolut kan det vara värt eftertanke. Bara dumt att låsa sig. Personligen tror jag dom hade safehouse i närheten max Hammarbyhöjden de tryckte tills det blev lugnt.

Om dom spelat in något, facetimat osv tycker jag denna tes förstärks ytterliggare än att man har en golgata-vandring att göra till Skarpnäck.
Citera
2021-10-28, 22:05
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Polisen har en hel avdelning som enbart jobbar med att plantera ut information i media med syften som på ett eller annat sätt är önskvärt för utredningen eller polisen.
En HEL avdelning som ENBART jobbar med att plantera ut information i media? Jo, tjena..
Citera
2021-10-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Idioterna har alltså haft sin egen telefon med sig för att köra facetime. Det har nog underlättat att kunna spåra telefonens signaler.

Jävla amatörer.

Och ändå är de fortfarande på fri fot.
Citera
2021-10-28, 22:07
Medlem
Gorgar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
Farhan Franky Ninos och Apollo Alla Shottaz medlemmar var också med på den våldtäkten tillsammans med Dumle.
Aha, det var den där någon "pundarbrud" blev utsatt i någon källargång i orten om jag minns rätt? Gjordes väl även något reportage om det på TV?
Citera
2021-10-28, 22:07
Medlem
Har Haval & Adel någon som helst koppling till varandra? Är de vänner? Fiender? Eller likgiltiga gentemot varandra?
Citera
2021-10-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Stämmer med min teori då ev...
Teorin angående bråket verkar stämma men inget jag kan bekräfta. Men du är nog rätt ute. Men inte det som ledde till hans död, för dessa var ute efter nisse. HH hade velat ta Adel isåfall.

Dessutom är det mycket snack i Vårby just nu bland ungarna. Rapparen Sickans klick. Jag är övertygad om att det är därifrån det kommer.
Citera
2021-10-28, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BiffTannen
Det behöver inte vara att man ringer varandra snuten kan ha 24/7 span på flera människor just nu de vill se hur de agerar vad de gör vem som träffar vem och vart etc etc efter att info släpps
Men ingen som är het i ärendet kommer vara aktiv ett tag framöver, skämtar du eller. Som sagt jag har sagt det förut säger det igen svennepolisen är underrättelsebaserad de kan inte göra ett skit förutom att avlyssna, övervaka och försöka stressa folk till angiva deras vänner. Men så länge inga låtar sig bli avlyssnade, övervakade eller sysslar med angiverier till fucking bögsvennepolisen är det lugnt att komma undan med grova brott. Hur tror du svennepolisen jobbar egentligen? Sparkar upp dörrar kör lockdown på hela västerort stänger av el, vatten, värme, tvingar ut de på gatan och sedan kör husrannsakan med hela Sveriges bombhundar och kollar efter narkotika mordvapen krossar vägger för att hitta ingipsade saker?

Nej, svennepolisen är värdelös så länge man kontrar deras avlyssning, övervakning, angiverimetoder. De är sämst.
Citera
2021-10-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Teorin angående bråket verkar stämma men inget jag kan bekräfta. Men du är nog rätt ute. Men inte det som ledde till hans död, för dessa var ute efter nisse. HH hade velat ta Adel isåfall.

Dessutom är det mycket snack i Vårby just nu bland ungarna. Rapparen Sickans klick. Jag är övertygad om att det är därifrån det kommer.

Börjar lukta bränt nu faktiskt… Snuten silar igenom alla dina inlägg med bånge under bordet 🤑
Citera
2021-10-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är något annat

Tänker lite på vad som hänt idag. Först skriver AB att någon ringt till polisen och tagit på sig mordet. Sen pudlar åklagaren det hela och säger att det inte stämmer. Man börjar ju undra..... Till saken hör väl att Expressen gjorde likadant. Var fick de dem uppgifterna ifrån?
Citera
2021-10-28, 22:12
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skedpinne
Jag fattar ingenting, hur läcker den här infon från utredningen? Man får väl inte ta del av info förrens åtal är gjort då fup publiceras? Är det alltså en polis som brutit mot sitt anställningsavtal och pratat med aftonbladet, varför då? Kan nån förklara.

Grabben har tagits in med en intressant telefon, det är uppenbart. Det har inte hänt idag, utan säkert ett par dagar sedan.
Det är säkert en riktig telefon som innehåller grejer som rör mordet, däremot är det tillrättalagda grejer, i vart fall det som släpps till media.
Polisen värderar lösning av detta mord högt och man har nog ett utarbetat förhållningssätt utåt.

Likt fler skrivit tidigare är man nog hack i häl på ansvariga, därav dessa uppgifter om både en yngling och en telefon.
Trodde ej det skulle röra på sig så snabbt, men mördar man Einár så är det kanske tempo. Och om grova brott på Sthlm nu växlat upp såpass, kommer detta lösas relativt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in