Citat:
Ursprungligen postat av
Amiralen1968
Att tro att Einars kontakt med kriminella när han växte upp var orsakat av dålig uppfostran av en ensamstående mor (och far) är lika korkat som att säga att svenneliv skapar perfekta medborgare. Einárs musik kommer finnas kvar långt efter att några av era försök att dissa hans korta karriär hinner blekna med 50 miljoner spelningar, flera grammisar, utmärkelser och album samt samarbete med grupper som Hov1, Viktor Leksell, Sebastian Stakset, Adam Dansa m.fl. Att hindra en konstnär att alstra och skapa är som att försöka hindra solen att skina eller regnet att regna. Och av era snuttifieringar av artisten Einár kan ni väl skapa en egen tråd för om ni känner att ni måste fortsätta häckla en mördad ung människa.
Jag respekterar din åsikt men jag delar den inte.
Som artist och låtskrivare var Einár i sin tidiga linda.
Och varken han eller de du nämner, är en del av den framtida musikaliska historien.
Man brukar säga att dö är den bästa pr-kupp man kan göra, men man måste ha ett fotfäste.
Det jag kan tänka mig är att dessa stökiga år, med gängkonstellationer, som har blandat grova brott med musikkarriärer, kan bli ihågkommet framöver som ett knepigt fenomen. Ihågkommet som en kollektiv klump.