2021-10-28, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Avundsjuka från rival.

Väldigt möjligt att han dödades för att han visade sig med vapen på Vårbynätverkets mark i nån musikvideo.
Vem som än leder Vårbynätverket för tillfället hade blivit spottad på av springpojkarna om han inte hade fått Einár dödat över det där.
Senast redigerad av araziel 2021-10-28 kl. 12:30.
Citera
2021-10-28, 12:26
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcormier
Utan tvekan. Nu tror jag att det pågår en omorganisering då topparna sitter inne.

Det svänger rejält sista månaderna, ingen vet vem som är hög eller låg.

Låt oss hoppas att i denna " omorganisation" så kommer det finnas vinnare och förlorare.

Någon kommer få mindre makt och mindre pengar än vad han anser sig vara värd.
Det kan föda konflikter och splittring och någon " off the record" avslöjar vem som fimpade
einar och på vems order.
Citera
2021-10-28, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ses här;
https://youtu.be/ZoEsfmvH3Ko

Hmmm njae, just den bilden finns nog inte i den videon..eller så missade jag den. Ham står och ler med en pistol vid vårbyskylten.

Fricky, spelar nog mindre roll om dom knäcker Ghost. Folk hade tagit som vana att p2g/encrypterade system var säkra och skrev mer än man pratade mer öga mot öga med all elektronik långt bort. Nu vet dom bättre och med detta kommer beteendeförändringar.

Men ja lite roligt i sammanhanget att det är just ghost som varade längst. Säkert är det ryssen som ombesörjer detta. Av just denna anledningen ska man använda telegram för det är under GRU/fsb kontroll. Mindre sannolikt dom delar av sig till väst, allt annat oaktat. Men så klart kan även detta hända om dom.känner "priset" är det rätta.
Citera
2021-10-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nisse hade det inte lätt som ung. Han umgicks redan som liten med fel folk i Dalen.

När han slog igenom som 16-åring med sin låt "Katten i trakten" så satt han på ett HVB-hem.

Här har du en video från när Nisse var 10-år gammal.
Att han sitter på det ordförådet som man får höra på under denna låttext visar tydligt att han redan vid barnsben umgicks med fel folk.

Einar 10 år:
https://youtu.be/T0HwTf8i-4g

Att redan som 10-åring rappa om att "Aina kommer till trakten och grabbarna börjar skjuta" förklarar iallafall för mig varför han hamnade snett tidigt i livet. Helt fel folk som han valde att ha i sin omgivning.

EDIT: Nu kommer bönder komma in och kritisera det han rappar om som 10-åring och det köper jag, men ingen kan ta ifrån honom det flow som han hade redan som 10-åring.

Var har hans föräldrar hållit hus under hans uppväxt ?
Citera
2021-10-28, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araziel
Väldigt möjligt att han dödades för att han visat sig med vapen på Vårbynätverkets tomt i musikvideon.
Sån där får ju nuvarande ledaren att få panik direkt. Varenda soldat skulle ifrågasätta om Einar inte hade blivit mördat för det.

Tror iofs att Nisse gjorde detta efter att ha pressats åter. Som någon sorts fuck you markering. Men ändå sjukt att han inte kunde räkna ihop resten och var beredd att dansa dansen fullt ut.

Uppenbarligen fick han väldigt dåliga råd. Av folk som eventuellt lura han till döden. Det med det ringa förståndet och resten är en självspelande piano.
Citera
2021-10-28, 12:31
Medlem
Lugnets Alle, var det bostadsadressen ? Vilken bokstav i så fall ? Och bor ingen på B,D,F ?
Citera
2021-10-28, 12:37
Medlem
Citat:
Nisse hade det inte lätt som ung. Han umgicks redan som liten med fel folk i Dalen.

Det är väl här man tycker att hans framgångsrika föräldrar med en massa kontakter och, inbillar jag mig, alla möjligheter att påverka var Nisse bor, går i skola, osv, skulle kunna ha lyckats bättre? Men om de - som det sägs - var fulla mest hela tiden... Men ändå tänker man att de mest nerdekade föräldrar ändå fixar att utnyttja sina kontakter och möjligheter lite bättre än att sonens kompisar enbart består av orten-gangsters.
Citera
2021-10-28, 12:38
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Var har hans föräldrar hållit hus under hans uppväxt ?
I FUPn från kidnappningen av Nisse så framgår det tydligt att han har bäst kontakt med sin mamma.

I olika intervjuer så nämner han enbart sin mamma, så det verkar inte som pappan har funnits med i bilden.

Efter att ha sett intervjuer med Nisse tillsammans med hans mamma så får iallafall jag uppfattningen om att dom har en bra relation.

Jag tvivlar inte på hans mammas närvaro under hans uppväxt, men man får inte glömma att ens mamma inte kan bära allt ansvar.

Man kan frågesätta om Socialtjänsten skulle riktat mer resurser på Nisse, men det är enkelt att säga nu i efterhand. Man kan iallafall dra slutsatsen att HVB-hem inte är effektivt om man vill få bort ungdomar från gatan.
Citera
2021-10-28, 12:40
Medlem
Hans vän Viktor Leksell skrev följande på insta som pekar på att han försökte ta sig bort ifrån det dåliga:
Citat:
Fan Nisse min älskade vän. Det skulle inte sluta såhär. Jag vet att du ville bort bror. Vi pratade om att du ville köpa hus i Kungsbacka med familjen och du tillslut hade ändrat dig från att köpa Rolls Royce till att köpa en XC40 haha. Jag kände mig som en stolt storebror. ...

Så eventuellt så hade han kunnat undgå att bli mördad om han fått leva ett tag till.

Hela inlägget kan läsas här (Nils i båset hörs spela in en osläppt låt kort innan mordet):
https://www.instagram.com/p/CVT9Yb4IK9I/
Citera
2021-10-28, 12:40
Avslutad
Det är fan pinsamt hur dåliga polisen är. Kolla på en karta. Massvis med människor ringde 112 och polisen var där inom några minuter. Varför spärras inte alla vägar av direkt? Vad ska dom göra, ta en båt? Om de tar bussen syns de ju på kameror.

Nä de kan bara lösa enkla mord där nån har ihjäl sin partner på fyllan osv. Men mord som somalier gör kan de inte lösa för de ser ingen skillnad på dem. Anställ några somalier som utredare som kan ha bättre koll på alla aktörer.
Citera
2021-10-28, 12:42
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
I FUPn från kidnappningen av Nisse så framgår det tydligt att han har bäst kontakt med sin mamma.

I olika intervjuer så nämner han enbart sin mamma, så det verkar inte som pappan har funnits med i bilden.

Efter att ha sett intervjuer med Nisse tillsammans med hans mamma så får iallafall jag uppfattningen om att dom har en bra relation.

Jag tvivlar inte på hans mammas närvaro under hans uppväxt, men man får inte glömma att ens mamma inte kan bära allt ansvar.

Man kan frågesätta om Socialtjänsten skulle riktat mer resurser på Nisse, men det är enkelt att säga nu i efterhand. Man kan iallafall dra slutsatsen att HVB-hem inte är effektivt om man vill få bort ungdomar från gatan.
Mamman hade alkoholproblem under hans uppväxt. Liksom pappan, som han inte bodde med.
Citera
2021-10-28, 12:43
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
Det är väl här man tycker att hans framgångsrika föräldrar med en massa kontakter och, inbillar jag mig, alla möjligheter att påverka var Nisse bor, går i skola, osv, skulle kunna ha lyckats bättre? Men om de - som det sägs - var fulla mest hela tiden... Men ändå tänker man att de mest nerdekade föräldrar ändå fixar att utnyttja sina kontakter och möjligheter lite bättre än att sonens kompisar enbart består av orten-gangsters.
Att klassa Nisses mamma som framgångsrik är en definitionsfråga , men det är ju inte direkt så att hon har skådespelat i kända filmer.

På 2000-talet så har hon bara medverkat i en film - "Videomannen".

Sen har hon deltagit i många föreställningar på Dramaten, men vi snackar inte om en skådespelare på samma nivå som t.ex. Persbrandt.

Men absolut, hon är långt från underklassen i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in