2021-10-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Det var inte hans mamma som fick honom att lämna SSTV.

Einar klickade ganska tidigt med producenten.Straynane och via honom lärde han känna Dree, Adel och 1.Cuz
De fick honom att tänka om. Köra eget youtube kanal etc.

Einar gjorde musik med dessa grabbar istället för söder artister.

Det var inte lätt att lämna SSTV. Det fick även dalen folket att splittras. De yngre valde att gå med Einar (stötta honom). Det är detta som startade hela problemet. Dalen folket ansåg han var skyldig de pengar osv. Men det är inte många i dalen som är värda att frukta numera så det var mest tomma hot och tjafs. Han slutade hänga där iaf.

Dalen är nära med Skarpnäck och de ihop gav Vårbynätverket typ tillstånd. Eller iaf ja vi kommer inte backa upp honom gör vad ni vill.

Han fick kontakt med Yasin via dree low. Detta skapade även lite problem mellan Yasin och Dree low när det faktiskt kom ut att Yasin hade andra planer än vad Dree low visste.

De enda jag kan tänka mig har resurser men även något emot Einar är Vårby, rissne och av någon oförklarlig anledning FLG pga hans koppling till HH sista tiden.

Det var hans kära mor som manipulerade honom att starta eget och lämna SSTV. Prata med Modo eller vem du vill i Dalen så får du höra sanningen. Hans mamma satt t o m i möten med dom. De yngre lämnade Einar jättefort Hamko, Manolo, Mariachi, Rasta, Thrife - ingen var kvar med honom. De två sistnämnda var med honom längst men även om dom lämnade. Även Leo Kinesen som känner dom äldre i Dalen bra har gjort utlägg om detta i sin insta för några dagar sen.
Citera
2021-10-27, 22:20
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildbutgone
Får känslan av att 1.cuz ändå var en av få riktiga i Einars liv.
Med tanke på att han dels sluta följa en hel del folk och även lägger ut en bild (dessutom några dagar efter det inträffande för att hinna bearbeta) utan mask på sig för att visa respekt. Sjukt fint gjort

Print på inlägg/händelse: https://imgur.com/a/YtRvhdQ
Visst, 1.cuz var en genuin vän till Einar.
Men du kan inte sitta och ge cred till honom för att han hedrade Einar med en bild på sitt ansikte utan en mask.

Det är en somalie i ett mörkt rum, då kan det kvitta om han har en mask på sig eller inte. Du får gärna förklara hur 1.cuz ansikte ser ut efter att ha sett den där skärmdumpen.
Citera
2021-10-27, 22:20
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Så fall borde de ju även ligga ett pris på ADAAM, han är ju med i den låten han oxå.. Tror inte Haval är orsaken till Es död.

E blev klippt för det inte betaldes några pengar efter kidnappningen samt att hans mamma pratade med polisen. För Oavsett så fick dom ju inga pengar och kände sig då tvungna uppehålla sin image. (Betalar inte han behöver ingen betala)

Förövrigt: (ej svar till dig)

Vad grannar sett eller vittnen hört är i nuläget bara bs då en fjäder snabbt blir en höna. Har tex väldigt svårt att tro GM tog några bilder på E efter skjutningen. Är nån virrpanna som fått för sig annars hade dom bilderna läckt.

Troligtvis goade D (och möjligtvis A) E och två springisar kom till platsen och poppade E.

Tror E kände sig ”säker” i hammarbysjöstad så därav gick ner/valde träffa D Och A ”naken”

Dom sitter häktade. Deras image har inte blivit skadad av att torska. Tvärtom nästan.
Citera
2021-10-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Adel är väl feyli? Han har väl tom en tatuering där de står just ”feyli”

Adel är feyli och Dumle är feyli, deras mammor är systrar och delar samma efternamn. Låt mig vara tydlig med att jag inte spekulerar nu. Känner båda två sen tidigare. Dumle vill inte att folk ska veta var han kommer ifrån, han ljuger för folk och säger att han är marockan och irakier.
Citera
2021-10-27, 22:27
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Är det ett beställningsmord, vilket känns väldigt troligt, så är det förmodligen en order som springpojkarna fått från personen som beställt mordet.

Men visst, nyheterna hade ju kommit fram tiillslut ändå. Samtidigt så vill ju den som beställt mordet veta att det just var hans springpojkar som utförde mordet, så att pengarna hamnar i rätt händer.

Men det är något med att ta kort på den du precis har skjutit. Det skapar säkerligen cred och respekt i dessa kretsar. Bevis på att det faktiskt var gärningsmännen som genomförde jobbet.

Det borde väl innebära en stor och onödig risk för beställaren att ta emot ett sådant foto? Skulle det motiveras av att inte blandas ihop med något annat mordkommando som är ute efter Einár samma kväll?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Adel är feyli och Dumle är feyli, deras mammor är systrar och delar samma efternamn. Låt mig vara tydlig med att jag inte spekulerar nu. Känner båda två sen tidigare. Dumle vill inte att folk ska veta var han kommer ifrån, han ljuger för folk och säger att han är marockan och irakier.

Feyli är från Kurdistan, i gränslandet mellan Irak och Iran.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
De första klippet till vänster är han.

Tur att de tillhör en minoritet ändå.
Hur skulle världen se ut om vi alla var såna?
Citera
2021-10-27, 22:30
Medlem
Citat:
Låter troligt, dem är dessutom väldigt lika utseendemässigt. Du är en av få här som verkar ha lite koll och kommer med trovärdiga teorier så jag frågar dig: av vilken anledning goade Dumle Einar? För pengar? Tror du att adel var med på det hela?
Citera
2021-10-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
https://nordfront.se/nils-einar-gronberg-ett-barn-av-var-tid

Det här förklarar bara hur och varför många användare försöker få tråden ur räls genom att projicera sin ideologi och ihopsnickrade värld på tragedin & dessa händelser.

Sjukt lågt att använda grabbens död för propaganda även.

Om det som framkommer i tråden stämmer hade en blatte som handlat som han råkat lika illa ut. Sen kan man tänka vad man vill om att det finns babbar här och hur de kriminella av dom handlar och agerar.

Vem skaffar sig fiender med ett livsfarligt gäng oavsett på vilka grunder och sedan är ute och snurrar runt på Stureplan och rör sig som han gjorde i stan? Snälla gör inte politik av det här även om ni på nordfront har rätt i mycket annat.
Senast redigerad av diako 2021-10-27 kl. 22:37.
Citera
2021-10-27, 22:35
Medlem
Citat:

OK tror dig. Av någon anledning alltid trott han är kurd från Turkiet. Gör avbön här.
Citera
2021-10-27, 22:36
Medlem
Citat:
Jag är 100% säker. Båda är kurder. Men Dumle går runt och säger att han är marockan, irakier m.m.

Dom är sjukt lika. Lika fula
Citera
2021-10-27, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Det här förklarar bara hur och varför många användare försöker få tråden ur räls genom att projicera sin ideologi och ihopsnickrade värld på tragedin & dessa händelser.

Sjukt lågt att använda grabbens död för propaganda även.

Om det som framkommer i tråden stämmer hade en blatte som handlat som han råkat lika illa ut. Sen kan man tänka vad man vill om att det finns babbar här och hur de kriminella av dom handlar och agerar.

Vilken propaganda? Jag citerade vad motivet var för att mördarna slocknade Einar. Att han var svensk och att han var för stor och för framgångsrik och det stack i ögonen på många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in