2021-10-27, 12:54
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Med din retorik är även TBE-vaccinet ett uselt vaccin.

TBE-vaccinet är ganska dåligt ja, men det minskar i alla fall risken för att få TBE. Är dock långt ifrån 100-procentigt. Eftersom jag bor i riskområde tar jag ändå TBE-vaccin såklart.

Att folk som inte är i riskgrupp (eller har riskgrupp i närheten) tar covid-vaccin är för mig en gåta. Jag har tagit det men det beror på att jag har barn i riskgrupp.
Citera
2021-10-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
N
En annan faktor är ju att vissa länder kräver vaccinpass, där det framgår att vederbörande varit vaccinerad senaste 6 månaderna. I praktiken skulle många svenskar beläggas med reseförbud om inte en tredje spruta erbjuds.
Vad gör du då om du ska ut och resa om 6 månader, ta en ny spruta?
Citera
2021-10-27, 12:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
115 000 sjukvårdsarbetare har dött i covid-19.
Citera
2021-10-27, 12:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar76
Vad gör du då om du ska ut och resa om 6 månader, ta en ny spruta?

Ja, det får man nog räkna med. Kanske är det även läge att fundera lite kring när i tiden man tar sina vaccinationssprutor. Nu var det många som fick sitt vaccin under vår- och försommar och det vara kanske inte lämpligaste tidpunkten utifrån ett epidemiologiskt perspektiv. Hade nog varit bättre om man fick vaccin under september månad. Då skulle det hålla under värsta perioden, men nu blev det ju inte så. Därför behövs påfyllning nu.
Citera
2021-10-27, 13:01
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Så nu börjar det om...Belgien och ev Nederländerna inför restriktioner igen.

https://www.knutsfordguardian.co.uk/news/national/19674287.belgium-imposes-pandemic-restrictions-amid-surge-infections/

Belgien 85% vaccinerade.

Går bra det här med vaccinet och att det ska vara över.
Citera
2021-10-27, 13:02
Medlem
AnnaDeas avatar
Så glad över att jag har naturlig immunitet.

Have fun med dos 3 nu, och dos 78 i framtiden.
Citera
2021-10-27, 13:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Belgien 85% vaccinerade.

Går bra det här med vaccinet och att det ska vara över.

Hur många av det har fått det senaste 3 månaderna? Senaste 6 månaderna? Om effekten avtagit kraftigt efter 6 månader är det inte säkert att siffran 85% är så bra som den låter.
Citera
2021-10-27, 13:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Så glad över att jag har naturlig immunitet.

Have fun med dos 3 nu, och dos 78 i framtiden.

"Naturlig" immunitet

Lika långvarig som naturlig immunitet mot vinterkräksjukan då får man förmoda..., typ några månader...
Citera
2021-10-27, 13:11
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Hur många av det har fått det senaste 3 månaderna? Senaste 6 månaderna? Om effekten avtagit kraftigt efter 6 månader är det inte säkert att siffran 85% är så bra som den låter.

Klart den inte är.

Vaccinet baseras på att man behöver påfyllning över viss tid.

Citat:
"Naturlig" immunitet

Lika långvarig som naturlig immunitet mot vinterkräksjukan då får man förmoda..., typ några månader..

Fick Corona först April 2020. Andra gången runt juni 2021.

Andra gången var bra mycket mildare än första.

Hur många har fått corona 3 gånger?
Citera
2021-10-27, 13:11
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Haha nu ska alla få en tredjedos.

Vad är nästa steg? Dos 4, 5, 6? Hur ska alla unga friska som tagit två doser tänka nu?

Glad att jag inte tog skiten.

haha japp, i princip krävs en ny dos var 6:e månad eftersom du tappat så mycket av skyddet att du räknas idag inte som fullvaxxad trots 2 doser i kroppen.. det är ju bra business för big pharma
Citera
2021-10-27, 13:13
Medlem
barkies avatar
Citat:
"Naturlig" immunitet

Lika långvarig som naturlig immunitet mot vinterkräksjukan då får man förmoda..., typ några månader...

Nämen är du i farten igen? Hur mycket får du betalt för att vaccin hora dig på flashback?

Har aldrig sett en vettig kommentar av dig.

Menar du att den största studien som gjorts i Israel angående vaccin/naturlig immunitet är något foliehattar eller anti-vaxxare hittat på?
Citera
2021-10-27, 13:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nämen är du i farten igen? Hur mycket får du betalt för att vaccin hora dig på flashback?

Har aldrig sett en vettig kommentar av dig.

Menar du att den största studien som gjorts i Israel angående vaccin/naturlig immunitet är något foliehattar eller anti-vaxxare hittat på?

Nu förväntas FHM presentera en vaccinationsplan för en tredje dos kl 14 på pressträffen. Vet inte vad för Israelisk studie du menar. Det enda jag tagit del av från Israel är att vaccinen hjälper mycket bra, men att det behövs påfyllning. Israel är ett föregångsland i det avseendet. De var först ut med att massvaccinera. De var även först ut med massiva påfyllnadsdoser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in