2021-10-26, 12:36
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Einár levde sedan lång tid med en allvarlig hotbild. Enligt Aftonbladets uppgifter hade den kraftigt förvärrats den senaste tiden.
Natten mot lördagen den 9 oktober larmades polisen till krogen Nosh and Chow på Norrlandsgatan i Stockholm.

En man hade knivskurits och tre personer greps, misstänkta för mordförsök. Två av de gripna var kända artister, en av dem Nils Grönberg. De släpptes sedan på grund av bevissvårigheter, uppger åklagaren i målet, men utredningen om försök till mord pågår fortfarande.
Efter det förstärktes hotbilden mot Einár, som även levt den senaste tiden med skyddade personuppgifter. Bara dagar före mordet riktades dödshot mot honom via sociala medier, enligt uppgifter till Aftonbladet.
– Det låg en skottpeng på Einár, säger en källa.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEO82a/studion-beskots--dagen-fore-mordet-pa-einar

Hoppas polisen kan få klarhet i vad som hände på Nosh & Chow. Hotbilden förstärktes tydligen efter det så det är en viktig pusselbit.
Citera
2021-10-26, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Jaha, ja då kan du dra åt helvete då och inte citera mig istället?

Är du igång och trollar igen?
Bara för att du läst alla trådar om gängen betyder inte det att du har koll på något.
Pajas
Citera
2021-10-26, 12:37
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
"Dagarna innan mordet umgicks Einár och de aktuella rapparna ihop. Det stöds av bilder som postats i sociala medier.

Kvällen innan dödsskjutningen var delar av sällskapet i en studio i ett industriområde i Sätra. Vid 22-tiden blev de beskjutna, erfar Expressen."
Gör det ännu troligare att någon sagt att “ge oss Einar så får ni leva” eller liknande.
Citera
2021-10-26, 12:38
Medlem
Även 1.cuz o jelavssi var en av äkta vänner tror jag. Kollar man t.ex på 1.cuz Instagram nu, så har han rensat alla förutom några enstaka fotbollsspelare och någon artist. Men sen är det bara vc, adam Einar o jelavssi som han följer fortfarande!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
En liten observation, 1.Cuz har rensat rejält vilka han följer på instagram. På ett par dagar har han gått från att följa cirka 100 till 17 personer, senast igår såg jag att han följde Yasin. Det gör han inte idag.
Intressant iaktagelse. Följer fortf Aden & Asme, Vc Barre, Adaam, Jelassi, Saretti, A36. Många lyser med sin frånvaro...
Redan innan var det rätt många musiker som inte följde Yasin.
Citera
Medlem
Citat:
Jaha, ja då kan du dra åt helvete då och inte citera mig istället?
Lyssna här, kommer man med påståenden i en tråd om mord så ska man ha en källa annars ser man ut som en idiot samt att man försvårar jakten på sanningen för att andra bygger vidare på det.

Och att du inte kan komma med källa samtidigt som du säger att det är bekräftat är ju bara märkligt.
Bekräftat ifrån var? Dessutom blir förbannad direkt, rolig lirare du haha
Citera
2021-10-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myggzor
Jag sa aldrig att han gjorde det. Men vad skulle Adel, Dumle och Einar göra vid ett cykelställ? Förklara gärna det. Du tror inte det är iscensatt?
Jo tror jag. Men inte fan skulle de köpa knark av nisse.
Citera
2021-10-26, 12:39
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Efter ett kort svep över sociala medier kan man konstatera att Sveriges mest hatade människa just nu är trådfavoriten Dumle, tätt följd av Euroo (vad nu han har gjort).

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Euroos lojalitet skulle jag inte lita på men tror inte han gjort det själv och han är knappast någon som har resurser att beställa mord. Men han verkade inte sörja direkt.

Han la upp en story igår på sig själv och Einar. Finns kvar än så länge. Behöver iof inte betyda ett skit i dessa kretsar.

Visste Euroo att kidnappning av Einar skulle ske? Han satt utanför och vakta men framkom det om han hade koll på vad som skulle hända?
Senast redigerad av Xfiles 2021-10-26 kl. 12:59.
Citera
2021-10-26, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Han la upp en story igår på sig själv och Einar. Finns kvar än så länge. Behöver iof inte betyda ett skit i dessa kretsar.

Visste Euroo att kidnappning av Einar skulle ske? Han satt utanför och vakta men framkom det om han hade koll på vad som skulle hända?

Enligt han själv så skulle han och köpa knark, sen försökte han fixa skjuts hem och träffade då på en vän som körde. Om jag kommer ihåg rätt, sen sa vännen något om att dem bara skulle vänta på några. Vet ej om jag kommer ihåg rätt, även i media och på stories har ju Einar under tiden euro suttit häktad skrivit "free euro" och sagt att dem var fortfarande vänner
Citera
2021-10-26, 12:43
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grifty
Även 1.cuz o jelavssi var en av äkta vänner tror jag. Kollar man t.ex på 1.cuz Instagram nu, så har han rensat alla förutom några enstaka fotbollsspelare och någon artist. Men sen är det bara vc, adam Einar o jelavssi som han följer fortfarande!

En liten sidenote som inte tillhör denna tråd men blev inte även han rånad på sina kedjor av FLG? Kanske därför han är solidarisk till Einar. Hur märkligt är inte det att han blir rånad av ett gäng som han känner/släkt med?
Citera
2021-10-26, 12:44
Medlem
Citat:
Uteslutet.

Både Dumle och Abel sprang nästan förbi mördarna och blev ignorerade av skyttarna som endast fokuserade på Einar och följde efter honom.
(Vilket är ett högst onaturligt beteende.)

Dumle och Abel hade tidigare kännedom om mordet på Einar och använde det som ett publicitets försök för att boosta sin rapp karriär med följare och uppmärksamhet.

Båda två var väl medvetna om att något skulle ske vid den tidpunkten, eftersom det var överenskommelsen med mördare.

Urklipp ut aftonbladet:

"Ingen gripen för dödskjutningen

Två personer ska ha setts lämna mordplatsen i samband med dödskjutningen. Polisen ville på torsdagen inte bekräfta hur många personer man letar efter, men bekräftar att det är fler än en."

Borde det inte stå "flera" eller "fyra" personer lämnar platsen om A & D + två GM lämnar platsen?
Annars ser det ut som det endast är två = A + D som lämnat platsen?!
Citera
2021-10-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Detta inlägg säger det mesta om hur kortsiktigt de tänker.

Men de lever ju i regel korta liv så det är bara rimligt? Antar att du kanske hört uttrycket live fast die young eller varför inte snabba cash? Vi pratar inte direkt om personer som månadssparar här utan allting handlar om status samt njutning för dagen på ett sätt är jag lite avundsjuk, menar tänk dig adrenalinrushen efter man överlevt ett jappförsök eller kommit undan med lite cash så man kan glida utomlands och knulla luder.

För de allra flesta rationellt tänkande så väger såklart detta inte upp alla de stunder av misär som uppstår emellan vinsterna, Einar däremot resonerade helt klart annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in